Dre schreef:Afwijken van de Glencairn hoeft niet direct fancy of duur te zijn. De Copita die je al noemde is een voorbeeld van (voor mij dan) een beter nosing glas dan de Glencairn, maar kan je voor een paar euro kopen, als je er tenminste geen distillery logo op hoeft.
Verder is het Whiskybase tulpje ook heel erg fijn, kost ook maar een paar euro (in de shop zelf). En zelfs het Specials Nosing & Tasting glass van Royal Leerdam vind ik dan nog iets prettiger dan de Glencairn, en die kost ook maar een paar euro (wordt ook veel gebruikt bij tastings).
Eigenlijk zijn dat voornamelijk de drie typen waar ik uit drink (eigenlijk vooral de Copita en het Whiskybase tulpje), en het kost drie keer (bijna) niks.
Ben ik het zeker mee eens hoor
ik doelde eigenlijk vooral op die whiskyglazen van bv Peugeot Saveurs, Rocking whisky glass, Norlan en Neat. Heb allen geprobeerd maar geen van allen vond ik fijn of iets toevoegen terwijl de prijs wel hoog tot krankzinnig is. Veruit de meeste glazen die ik hier heb zijn gratis verkregen bij de distilleries en op festivals e.d. Goedkoper wordt het niet 

maar wat je zegt, ieder z’n ding uiteraard.