Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Kijk aan, dat is mooi! Je bent hem zelfs wezen halen 

0 x
Haha, ja, op zich was het niet te gek om vanuit Amsterdam richting Breda dus het kwam allemaal prima uit, geen moeite om voor iets moois een stukje te rijden, nogmaals bedankt en ook jij veel plezier gewenst van je flesje! 

2 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Gisteren een Port Charlotte 10yo meegenomen uit nieuwsgierigheid alsook een iets oudere Lagavulin 16yo, met nog zo'n rood labeltje onder de seal 
2 x
Gisteren van mijn schoonzusje gehad; Saint Brandarius van Terschelling.
... Iets met een gegeven paard
... Iets met een gegeven paard
3 x
- Reichenbach
- Moderator

Wat voor een whisky (of whiskey) zit daar dan in?Rien68 schreef:... Iets met een gegeven paard
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Wat voor een whisky (of whiskey) zit daar dan in?Rien68 schreef:... Iets met een gegeven paard
Tekst op de fles:
Enriched with water out of the valleys of the dunes of Schylge.
Our whiskey is richly flavoured and has a smokey and smooth body. Perfect
to enjoy and saver at any moment. Crafted, aged & bottled in small batches
on the Isle of Schylge. Best quality: Non-chill filtered & Uncolored.
En daar moeten we het mee doen... Weer een voordelige aanvulling op m'n sample lijst
1 x
Leuk die Terschellinger whisky! Ik ben benieuwd hoe die gaat smaken. En op de website is te lezen dat er meer bottelingen in voorbereiding zijn; met cranberry finish, een sherry quarter cask en een 8 jarige.
Maar blijft een beetje onduidelijk waar de whisky vandaan komt, bij de Saint Brandarius Original staat “gelagerd en gebotteld op Terschelling”. Maar waar zou die gedestilleerd zijn?
Meer info op https://www.drankwereld.nl
Maar blijft een beetje onduidelijk waar de whisky vandaan komt, bij de Saint Brandarius Original staat “gelagerd en gebotteld op Terschelling”. Maar waar zou die gedestilleerd zijn?
Meer info op https://www.drankwereld.nl
0 x
- Reichenbach
- Moderator

In Bolsward?Roelof schreef:...Maar waar zou die gedestilleerd zijn?
Aan de andere kant doen ze een poging op te merken dat Terschelling ooit bij Noord-Holland hoorde (doe het dan goed) Dus een bron daar zou ook mogelijk zijn.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

vandaag de Ladyburn Vintage single cask #4467 https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -cask-4467 bottle 66 binnen gekregen. Mis er nog 2 van de 18 van deze bijzondere serie. Bijna het treintje compleet 

3 x
Ik vond de 13-jarig Caol Ila van Torsten Paul zo lekker dat ik er snel nóg een flesje van heb bemachtigd
Daarnaast bij de plaatselijke Gall in de aanbieding een flesje Glenrothes 12YO meegenomen.
Ik had nog geen OB van hun geproefd. Hoewel hij zeker niet bijzonder is, niet te vergelijken met de single cask IB's en met 40% ook wel wat aan de lichte kant, is het een prima zomermiddag dram, als het niet ingewikkeld hoeft
Daarnaast bij de plaatselijke Gall in de aanbieding een flesje Glenrothes 12YO meegenomen.
Ik had nog geen OB van hun geproefd. Hoewel hij zeker niet bijzonder is, niet te vergelijken met de single cask IB's en met 40% ook wel wat aan de lichte kant, is het een prima zomermiddag dram, als het niet ingewikkeld hoeft

3 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Christine schreef:<knip>
Beste Christine,
Voor iemand die hamert op het off-topic gaan is deze post redelijk off-topic.
Tevens kan ik nergens de naam van Tomintoul linken aan Bram.
Met deze combinatie lijk je deze link wel te leggen, wat ik vrij respectloos vind.
Je hebt mij beschuldigt van natrappen ... waar je deze post van jou ook onder kunt scharen.
Het zegt misschien meer over jou dan de mensen op het forum dat u wel bekend met met het woord Provenance.
Maar wellicht had je ook even moet lezen wat het spreekwoord "zij die zonder zonde zijn" betekend nadat je het gegoogled/gegoogeld/opgezocht had.
Je bent gewaarschuwd voor provocerend gedrag door Françoise, en je lijkt er gewoon mee door te gaan ...
Kijk uit met wat je verder post, want een ban ligt op de loer.
Gr,
Edwin namens het Mod Team.
2 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Tsja, waar hoor dit thuis?
In ieder geval niet hier, maar gezellig aan de bar is ook niet helemaal/helemaal niet van toepassing. Mocht iemand (laat ik het algemeen houden) het met woorden uit willen knokken omdat hij/zij/vrije keuze zich onrecht vindt aangedaan, doe dat dan ff ergens anders.
Wat op tweedehands wordt verkocht is niet van toepassing op "als laatst gekocht of gekregen", eerder op als laatst verkocht.
En nu weer terug naar gekochte/gekregen whisky;
Vandaag een mooie sample gekregen van de Port Dundas van Signatory Vintage. Als grain liefhebber kijk ik er al naar uit deze te proeven.
In ieder geval niet hier, maar gezellig aan de bar is ook niet helemaal/helemaal niet van toepassing. Mocht iemand (laat ik het algemeen houden) het met woorden uit willen knokken omdat hij/zij/vrije keuze zich onrecht vindt aangedaan, doe dat dan ff ergens anders.
Wat op tweedehands wordt verkocht is niet van toepassing op "als laatst gekocht of gekregen", eerder op als laatst verkocht.
En nu weer terug naar gekochte/gekregen whisky;
Vandaag een mooie sample gekregen van de Port Dundas van Signatory Vintage. Als grain liefhebber kijk ik er al naar uit deze te proeven.
7 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Oke, even grote schoonmaak gehouden.
Ik ben normaal geen voorstander van poetsen en censuur, maar deze keer vond ik sommige posts echt over de schreef gaan.
Een aantal reacties (die verder allemaal geheel terecht waren en absoluut niet grof) heb ik ook maar verwijderd, omdat ze plotseling als een tang op een varken sloegen...
Nu graag allemaal weer on-topic.
Ik heb helaas niets te melden, de laatste tijd geen fles aangeschaft of gekregen...
Ik ben normaal geen voorstander van poetsen en censuur, maar deze keer vond ik sommige posts echt over de schreef gaan.
Een aantal reacties (die verder allemaal geheel terecht waren en absoluut niet grof) heb ik ook maar verwijderd, omdat ze plotseling als een tang op een varken sloegen...
Nu graag allemaal weer on-topic.
Ik heb helaas niets te melden, de laatste tijd geen fles aangeschaft of gekregen...
3 x
Voor een schappelijk prijsje via CataWiki verkregen: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/6562/1979 wederom een fles oude meuk dus
De '78 had ik ook al staan. Bij deze zat echter zelfs de koker ook nog (waarvan het deksel denk ik nooit een stofdoek had gezien in zijn leven).
Heeft toch wel iets, whisky die gedestilleerd is jaren voordat je zelf op de aarde stond.

Heeft toch wel iets, whisky die gedestilleerd is jaren voordat je zelf op de aarde stond.

4 x