Na even rondgezworven te hebben op 't forum denk ik dat het maar eens tijd wordt dat ik mijzelf voorstel. Zeker nu ik zie de passie voor het goedje zo'n mooi gevoel van saamhorigheid en een positief gestemde sfeer op het forum te weeg brengt
.Op een ietswat serieuzere toon, ik ben Youp, 28 jaar oud en woon in Noord-Brabant. Aangewakkerd door andere mensen met dezelfde passie, ben ik recentelijk nieuw gekomen in dit wereldje. Ik heb afgelopen jaar veel uitgeprobeerd en genoten. Ik vind de diversiteit van casks en finishes echt fantastisch. Mijn favorieten tot dusver: Bruichladdich Organic 2009, Benrinnes 15y F&F en Arran 18. Alle 3 redelijk verschillend, maar heb dus ook nog super veel te ontdekken en te proeven.
Ik heb mijn eigen collectie aangevuld met Laphroaig QC & Ardbeg 10 (ben benieuwd of dit aansluit bij mij), Glendalough 13 Mizunara (met dank aan Tris), Wolfburn May Games 2020 Postponed en Nc'nean Ainnir. Wanneer de portemonnee het toelaat wordt het ook uitgebreid met de Arran Amarone, Red Breast (welke weet ik nog niet; 12, 12 CS of de 15) en een mooie Caol Ila. Ik heb de 12y Caol Ila al wel eens op (in een bar), vond ik zeker lekker en prima, maar wil wel eens een flesje bemachtigen en ervaren. Dacht aan de 25y, die is nu in de aanbieding voor € 130. Is dit het geld waard (zeker voor een beginner), of beter een IB? Ook heb ik voor de komende 10 jaar al een mooi divers pakket van CsQ aandeeltjes (thanks to Squaadgras en Bram
).

.

. Misschien is het een betere optie om ze eerst te proberen. In ieder geval bedankt voor de uitleg.