De wereld van de flippers
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: De wereld van de flippers
Iedereen met de naam Wouter moet je voor oppassen.
Leugenaars zijn het, oplichters, boeren. Xenofoob en met de mentaliteit van een prehistorische 4 jarige bovendien.
Leugenaars zijn het, oplichters, boeren. Xenofoob en met de mentaliteit van een prehistorische 4 jarige bovendien.
5 x
- squaadgras
- Forum goeroe

- edwinedje
- Forum goeroe

Christine schreef:Bram84 schreef:Voila beetje leesvoer, topic over flippers voor diegenen die graag eens 16paginas nostalgie willen doorflipperen
Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)
Inderdaad leuk leesvoer, ben je eventjes mee zoet. Misschien zijn er nieuwe inzichten en/of ontwikkelingen na vier jaar?
Dat betreffende topic schiet een beetje heen en weer ... maar ik denk dat de sentimenten wat betreft flippen hier op het forum niet zijn verandert.

Zoals een andere Edwin in dat topic aanhaalt;
Hier is een forum van en voor en door liefhebbers ... en die proberen (gunnen) elkaar aan mooie prijsjes allerlei soorten flessen.
Als de intentie van een gelukzoeker is om hier [grof] geld te verdienen aan zijn flessen komt diegene al snel van een koude kermis thuis ...
De post regel limiet die daar besproken wordt is ondertussen ingevoerd ... en lijkt ook wel effect te hebben.
In de wijde wereld lijkt het wel of het flippen een groter gemeengoed is, maar dan onder de noemer investeren.
Ook daar hebben we een heel topic aan gewijd ...

3 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
edwinedje schreef:Christine schreef:Bram84 schreef:Voila beetje leesvoer, topic over flippers voor diegenen die graag eens 16paginas nostalgie willen doorflipperen
Whisky loterij en whisky flippen (verplaatst)
Inderdaad leuk leesvoer, ben je eventjes mee zoet. Misschien zijn er nieuwe inzichten en/of ontwikkelingen na vier jaar?
Dat betreffende topic schiet een beetje heen en weer ... maar ik denk dat de sentimenten wat betreft flippen hier op het forum niet zijn verandert.
Zoals een andere Edwin in dat topic aanhaalt;
Hier is een forum van en voor en door liefhebbers ... en die proberen (gunnen) elkaar aan mooie prijsjes allerlei soorten flessen.
Als de intentie van een gelukzoeker is om hier [grof] geld te verdienen aan zijn flessen komt diegene al snel van een koude kermis thuis ...
De post regel limiet die daar besproken wordt is ondertussen ingevoerd ... en lijkt ook wel effect te hebben.
In de wijde wereld lijkt het wel of het flippen een groter gemeengoed is, maar dan onder de noemer investeren.
Ook daar hebben we een heel topic aan gewijd ...![]()
Ik bedoelde hiermee niet op dit forum, gewoon, algemeen, naar inhoud van het oorspronkelijke artikel. De basis van dit topic. Waar ik een mening over gaf. Dat was de oorspronkelijke gespreksstof. Ik heb dit niet gepost.
Investeren doe ik niet
Gewoon een vraag dan, zijn die bottleshares dan puur altruïsme? Hier of op facebook. Dan heb ik nog meer bewondering.
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
- edwinedje
- Forum goeroe

Christine schreef:Ik bedoelde hiermee niet op dit forum, gewoon, algemeen, naar inhoud van het oorspronkelijke artikel. De basis van dit topic. Waar ik een mening over gaf. Dat was de oorspronkelijke gespreksstof. Ik heb dit niet gepost.
Dan denk ik dat ik de vraag niet goed begrepen heb ...
Christine schreef:Investeren doe ik niet. Ik pluk de dag sinds tien jaar
.
Ik ook niet ... iig niet in Whisky
Christine schreef:Gewoon een vraag dan, zijn die bottleshares dan puur altruïsme? Hier of op facebook. Dan heb ik nog meer bewondering.
Ik weet wel dat sommige sampelaars ooit eens geld hebben geïnvesteerd en "ons" van hun aanschaffen laten mee genieten.
Het geld dat hier mee terug komt wordt weer in nieuwe flessen gestoken waar "wij" dan weer van mogen meegenieten.
Of ze dat als altruïsme me zien, of gewoon een gevalletje van gedeelde pret is dubbele pret mogen de sampelaars zelf aangeven.
3 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Christine schreef:<knip>
Gewoon een vraag dan, zijn die bottleshares dan puur altruïsme? Hier of op facebook. Dan heb ik nog meer bewondering.
Ik spreek even voor mezelf... als ik een bottle share begin, is dat omdat ik graag een setje whiskies wil openenen, om zelf te proeven. Maar ik wil niet teveel tegelijk hebben openstaan. Dus door het met anderen te delen (ofwel via een share, ofwel via een proeverij met vrienden, of zelfs beide) kan ik meer proeven, en toch het aantal open flessen beperkt houden. Simpelweg omdat ze sneller leeg gaan door met meer mensen te delen. Dus niet puur altruïsme, (ik heb er zelf ook plezier van) maar wel willen delen. Ik hoef daar geen geld aan over te houden, maar leg er ook weer niet op toe.
3 x
Wouterk schreef:Krijg net een mailtje van WB dat een fles beschikbaar is gekomen die ik zoek:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... bhain-2008
Ahhhh, nette prijs Wouter!
Ik zoek nog wel ff door.
deze wouter zie ik via facebook ook regelmatig voorbij komen en die wordt daar regelmatig met de grond gelijk gemaakt
altijd die nieuwste FOMO flessen x3 en binnen de eerste paar dagen te koop aan 2-3x de prijs. naar mannetje...
1 x
edwinedje schreef:Christine schreef:Ik bedoelde hiermee niet op dit forum, gewoon, algemeen, naar inhoud van het oorspronkelijke artikel. De basis van dit topic. Waar ik een mening over gaf. Dat was de oorspronkelijke gespreksstof. Ik heb dit niet gepost.
Dan denk ik dat ik de vraag niet goed begrepen heb ...Christine schreef:Investeren doe ik niet. Ik pluk de dag sinds tien jaar
.
Ik ook niet ... iig niet in WhiskyChristine schreef:Gewoon een vraag dan, zijn die bottleshares dan puur altruïsme? Hier of op facebook. Dan heb ik nog meer bewondering.
Ik weet wel dat sommige sampelaars ooit eens geld hebben geïnvesteerd en "ons" van hun aanschaffen laten mee genieten.
Het geld dat hier mee terug komt wordt weer in nieuwe flessen gestoken waar "wij" dan weer van mogen meegenieten.
Of ze dat als altruïsme me zien, of gewoon een gevalletje van gedeelde pret is dubbele pret mogen de sampelaars zelf aangeven.
Sampelen moet je niet doen om er rijk van te worden, het werkt alleen als je er heel veel plezier voor jezelf uithaalt en zo ook een ander een plezier doet. al met al is het tijdrovend en is het een heel karwei met de potjes, etiketjes, pakketjes maken en wegbrengen en als je nette tarieven rekent ga je hier niet veel geld aan overhouden. het is dan ook wat er al werd gezegd, door constant nieuwe flessen te hebben, te sampelen en van dat geld van de samples weer nieuwe flessen te kopen zorg je dat je constant gevarieerd aanbod houdt en dus ook zelf heel veel verschillende whisky kunt proeven die je wellicht anders niet allemaal zelf zou kunnen aanschaffen. het 1 houdt het ander dus in stand en zo is het een win-win situatie voor iedereen die graag zoveel mogelijk verschillende whisky wil proeven
14 x
henri schreef:Sampelen moet je niet doen om er rijk van te worden, het werkt alleen als je er heel veel plezier voor jezelf uithaalt en zo ook een ander een plezier doet. al met al is het tijdrovend en is het een heel karwei met de potjes, etiketjes, pakketjes maken en wegbrengen en als je nette tarieven rekent ga je hier niet veel geld aan overhouden. het is dan ook wat er al werd gezegd, door constant nieuwe flessen te hebben, te sampelen en van dat geld van de samples weer nieuwe flessen te kopen zorg je dat je constant gevarieerd aanbod houdt en dus ook zelf heel veel verschillende whisky kunt proeven die je wellicht anders niet allemaal zelf zou kunnen aanschaffen. het 1 houdt het ander dus in stand en zo is het een win-win situatie voor iedereen die graag zoveel mogelijk verschillende whisky wil proeven
Mooi gesproken en helemaal mee eens
.
2 x
edwinedje schreef:Christine schreef:Ik bedoelde hiermee niet op dit forum, gewoon, algemeen, naar inhoud van het oorspronkelijke artikel. De basis van dit topic. Waar ik een mening over gaf. Dat was de oorspronkelijke gespreksstof. Ik heb dit niet gepost.
Dan denk ik dat ik de vraag niet goed begrepen heb ...Christine schreef:Investeren doe ik niet. Ik pluk de dag sinds tien jaar
.
Ik ook niet ... iig niet in WhiskyChristine schreef:Gewoon een vraag dan, zijn die bottleshares dan puur altruïsme? Hier of op facebook. Dan heb ik nog meer bewondering.
Het topic begon met een artikel. Ik heb dat gelezen. Op basis daarvan en mijn eigen ervaringen post ik een paar stellingen. Er zijn een paar reacties, ik reageer daarop. Dan gaat plots iets een eigen leven leiden. De bottleshares. De oorspronkelijke gespreksstof wordt helemaal niet meer aangehaald. Dat vind ik jammer. Zeker omdat ik vanuit eigen ervaringen put en het standpunt van winkels verdedig en begrijp. Het standpunt van de flipper begrijp. Ook het standpunt van de "gewone" buyer versta. Allemaal naar plus en negatief toe. Ook is dat niet altijd in mijn voordeel, naar eigen geluk en gemak toe dan. Maar geen probleem
Daarbij moet ik zeggen dat iedere partij dit vanuit zijn positie en geluk of meerwaarde gaat zien. Het is moeilijk daar een nuance in te brengen.
Zoals reeds eerder werd gezegd, in elk domein gaat dit er zo aan toe.
Dus dan maar verdergaand op de bottleshares. Dus iemand koopt een fles, shared die en verdient dan niks? Luister. Mijn uiterste bewondering. Puur altruïsme is zeldzaam. Ik meen dat. Ik ben te lui en meer bezig met mijn eigen geluk, partner en kinderen, om daar nog maar over te denken. Mea culpa.
Echter als die persoon daar wel aan verdient, of al is het maar om eigen verbruik te compenseren, dan is het commercieel. Dan is er een toegevoegde waarde of meerwaarde. Daarenboven kopen die mensen dan tig flessen per maand bij een winkel met alle voordelen van dien. Dan vervallen we gewoon in de discussie van wat is toelaatbaar. Of wat vindt iemand wat die andere als meerwaarde mag nemen. Tweemaal komt het eigen voordeel naar voor. Ik heb in een winkel gewerkt. Dergelijke klanten hadden veel voordelen en voorrechten. Als je dan nog meerwaarde neemt op de share, dan ben je commerciëel.
Voor mezelf, ik drink graag een fles. Van begin tot einde. De evolutie is soms opmerkelijk. Al zalige momenten daarin gekend. Al spelen omgeving en tijdstip ook mee. Als ik iets open heb staan, deel ik graag. Gratis. Kostprijs maakt me niks uit. Ik deel graag momenten. Heb nog nooit geld gevraagd voor een sample.
Bedenking dat ik zou hebben. Een lekkere fles drink ik zelf leeg, een voor mij minder leuke fles zou ik dan sharen. Maar daar zou ik me dan niet goed bij voelen als mens. Dus doe ik het maar niet. Wat ik heb openstaan, deel ik echter graag met mensen die ik ken of die hier komen of die ik ontmoet.
0 x
het oogpunt is niet commercieel
wat je creeert is een constante stroom van inkomend en uitgaande gelden.
in plaats van dat ik normaal zelf 4 flessen tot 100,- zou kunnen openen op een maand zijn dat er nu 20 van tussen 50 en 500.-
de insteek zit niet op verdienen, de insteek zit in het zoveel mogelijk met elkaar kunnen proeven en liefst van kaliber waar je anders het geld niet voor een hele fles zou uitgeven voor jezelf om het te kunnen openen.
duurdere whisky is toegankelijker door het sharen omdat je de kosten spreid
het sharen biedt dus de mogelijkheid meer verschillende whisky in een maand te kunnen kopen en proeven, omdat een deel van de kosten weer terugvloeit door de mensen die het willen mee proeven om het zo te zeggen
in plaats van dat ik normaal zelf 4 flessen tot 100,- zou kunnen openen op een maand zijn dat er nu 20 van tussen 50 en 500.-
de insteek zit niet op verdienen, de insteek zit in het zoveel mogelijk met elkaar kunnen proeven en liefst van kaliber waar je anders het geld niet voor een hele fles zou uitgeven voor jezelf om het te kunnen openen.
het sharen biedt dus de mogelijkheid meer verschillende whisky in een maand te kunnen kopen en proeven, omdat een deel van de kosten weer terugvloeit door de mensen die het willen mee proeven om het zo te zeggen
6 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

...
altijd die nieuwste FOMO flessen x3 en binnen de eerste paar dagen te koop aan 2-3x de prijs. naar mannetje...
Maar wie koopt die flessen dan ???!
Ik heb geen budget om eindeloos FOMO flesjes te kopen...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
henri schreef:het oogpunt is niet commercieel
Dus er is geen verdienste aan? Ook het feit dat men dan een goede klant is bij winkels en het deuren opent, deelt men? Ook al is het oogpunt niet commercieel, als er meerwaarden zijn, dan deelt men die? Het oogpunt hoeft niet commercieel te zijn trouwens, als er meerwaarde is, is die er. Kan een leuke randfenomeen zijn. Wel, welverdiend mijn petje af dan. Daar heb ik bewondering voor.
0 x
Breedút_Genietsje schreef:...
Maar wie koopt die flessen dan ???!
Ik heb geen budget om eindeloos FOMO flesjes te kopen...
Wel, daar zou men verbaast over kunnen zijn. Mensen kunnen daar echt wakker van liggen. Ik verzamelde specifieke dingen vroeger. Iets niet kunnen kopen frustreerde soms. Het kunnen kopen alleen al, is een genot. De jacht alleen al is een genot. Ook al zwier je dat nadien buiten. Compleet willen zijn. Alles hebben. Het is wel een beperkte groep. Echter mindert dat met de jaren. Je leert relativeren. Bovendien koop ik nu alleen nog zaken, in geval van whisky/spirits/dranken dan, dat ik wil opendoen als het moment daar is. Wat ik nog wil ervaren en proeven voor mijn tijd hier om is. Klinkt erger dan het is. Ik kan makkelijk een fles van 500.00 opentrekken in goed gezelschap. Maakt me niks uit. Heb vroeger is ergens gelezen: " life is to short to drink cheap alcohol". En de beste momenten dat ik gehad heb met een fles. In gezelschap. Is voor wijn, champagne, calvados, cognac, whisky. Liefst met een heerlijke maaltijd.
Maar er is een publiek voor dergelijke flessen/items. Mensen met een ongelimiteerd budget, waarvoor zelf zoeken teveel moeite is. Het maakt niet uit of iets 100.00 of 300.00 kost. Hebben is belangrijk. Bij ons in de winkel vroeger had je klanten met budgetten waar ik stil van werd. Daar kan ik verhalen over vertellen.
0 x
Wat ik ook weet van destijds. Een vertegenwoordiger kwam langs. Per special moest je ook wel x aantal gewone kopen. Het ging niet op alleen de toppers te bestellen en niks van het gewone gamma, integendeel. Soms moest je zelfs bepaalde omzet hebben bij een verdeler/uitgeverij. Ik weet niet hoe dat bij slijters is.
0 x
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”