Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Jul 2020, 15:40

Rien68 schreef:En, direct geplopt?

Nog niet, maar kan nooit lang meer duren :bigsmile
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 16 Jul 2020, 18:33

Na ruim een maand wachten op m'n fles Lagavulin 16 White Horse (kwam uit Spanje, corona gedoe etc. volgens de verkoper) kwam vandaag eindelijk de fles binnen. Geleverd in een dun, kunststof zakje met slechts één laagje bubbelplastic om de fles heen.. Zag de bui al hangen en jep, ik rook het al. Fles heeft net iets minder dan een dram gelekt, labels zijn doordrenkt en de cap/seal is behoorlijk beschadigd. Nog nooit iets in zo'n slechte staat ontvangen, en dan uitgerekend dit pareltje verdomme.

Nu ging 'ie hoe dan ook open dus om het mooie gaat het me niet.. Maar als je een fles verstuurd met één beschermlaagje in een plastic zak ben je gewoon niet goed bij je hoofd. Betaal je dan €30 transport voor! Dan gaat automatisch de gedachte naar hoe deze fles de rest van zijn leven is behandeld en twijfel ik of ik hem houd.
Even tot tien tellen en Catawiki contacteren, wordt vervolgd..
2 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Jul 2020, 18:49

Lakerfield schreef:Na ruim een maand wachten op m'n fles Lagavulin 16 White Horse (kwam uit Spanje, corona gedoe etc. volgens de verkoper) kwam vandaag eindelijk de fles binnen. Geleverd in een dun, kunststof zakje met slechts één laagje bubbelplastic om de fles heen.. Zag de bui al hangen en jep, ik rook het al. Fles heeft net iets minder dan een dram gelekt, labels zijn doordrenkt en de cap/seal is behoorlijk beschadigd. Nog nooit iets in zo'n slechte staat ontvangen, en dan uitgerekend dit pareltje verdomme.

Nu ging 'ie hoe dan ook open dus om het mooie gaat het me niet.. Maar als je een fles verstuurd met één beschermlaagje in een plastic zak ben je gewoon niet goed bij je hoofd. Betaal je dan €30 transport voor! Dan gaat automatisch de gedachte naar hoe deze fles de rest van zijn leven is behandeld en twijfel ik of ik hem houd.
Even tot tien tellen en Catawiki contacteren, wordt vervolgd..

Ai, wat klte zeg.

Is me al vaker opgevallen trouwens: via dit forum verpakt iedereen flessen met driedubbellaags bubblewrap in een zee van packing peanuts.
Bestel je via CataWiki heb ik ook regelmatig gewoon de koker LOS in de doos (geen enkele bescherming) ontvangen.
Lang niet iedereen lijkt even zorgvuldig met die flessen om te gaan, maar dat dat je nou net bij die parel moet overkomen is inderdaad heel zuur.
Als de verkoper recente foto's kan aanleveren van voor transport en dat toen alles in orde was is het een recent iets en kun je hem mogelijk alsnog opentrekken (wel korting + verzendkosten terug lijkt me zo) maar mocht dat niet zo zijn dan zou ik ook ernstig gaan twijfelen of die fles wel goed behandeld is in het verleden..

Sterkte in elk geval!
0 x

Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Jul 2020, 18:52

Zit er wel in wat er in moet zitten?

Als de fles lekt zou deze ook lekken als hij wel goed verpakt zou zijn. Of de dop heeft een tik gehad of glas gescheurd maar dat zou je dan mijns inziens moeten zien?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 16 Jul 2020, 19:04

Daan schreef:
Ai, wat klte zeg.

Is me al vaker opgevallen trouwens: via dit forum verpakt iedereen flessen met driedubbellaags bubblewrap in een zee van packing peanuts.
Bestel je via CataWiki heb ik ook regelmatig gewoon de koker LOS in de doos (geen enkele bescherming) ontvangen.
Lang niet iedereen lijkt even zorgvuldig met die flessen om te gaan, maar dat dat je nou net bij die parel moet overkomen is inderdaad heel zuur.
Als de verkoper recente foto's kan aanleveren van voor transport en dat toen alles in orde was is het een recent iets en kun je hem mogelijk alsnog opentrekken (wel korting + verzendkosten terug lijkt me zo) maar mocht dat niet zo zijn dan zou ik ook ernstig gaan twijfelen of die fles wel goed behandeld is in het verleden..

Sterkte in elk geval!

Dank, het moest me een keertje overkomen zullen we maar zeggen. Iemand met een beetje gezond verstand doet zijn uiterste best de fles heel af te leveren bij de koper, dit lijkt gewoon op pure gierigheid m.b.t. verzendkosten. Wat de tarieven daar überhaupt zijn, geen idee. Les is wel geleerd om particuliere koop te beperken tot hooguit België en Duitsland, waar natuurlijk ook het e.e.a mis kan gaan, maar toch al snel minder dan een ganse reis door Europa. Wat dat betreft een hele dikke plus naar iedereen op het forum die flessen inpakken zoals het hoort!

Nu afwachten op reactie van de verkoper, het voordeel is wel dat ik de Lagavulin al kan nosen voordat de kurk geplopt is.. :HitHead
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 16 Jul 2020, 19:09

Reichenbach schreef:Zit er wel in wat er in moet zitten?

Als de fles lekt zou deze ook lekken als hij wel goed verpakt zou zijn. Of de dop heeft een tik gehad of glas gescheurd maar dat zou je dan mijns inziens moeten zien?

Laat ik zeggen dat het ruikt naar een goede Islay, dus dat zou snor moeten zitten. De seal is nog intact maar deze heeft duidelijk klappen gehad. Zoals ik al zei heeft het bijna een maand geduurd voor het geleverd is, al die tijd heeft dat zakje vast en zeker niet rechtop gestaan..

Afbeelding
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Jul 2020, 22:07

Daan schreef:
Rien68 schreef:En, direct geplopt?

Nog niet, maar kan nooit lang meer duren :bigsmile

Update: plopperdeplop! :Slainte
2 x

Afbeelding

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 17 Jul 2020, 10:47

Lakerfield schreef:
Reichenbach schreef:Zit er wel in wat er in moet zitten?

Laat ik zeggen dat het ruikt naar een goede Islay, dus dat zou snor moeten zitten. De seal is nog intact maar deze heeft duidelijk klappen gehad. Zoals ik al zei heeft het bijna een maand geduurd voor het geleverd is, al die tijd heeft dat zakje vast en zeker niet rechtop gestaan..

- - - 8< - - - Foto - - - 8< - - -

Zit de “aanslag” alleen aan de buitenzijde van de fles?

Ik heb ooit eens een fles gehad die had iets soortgelijks aan de binnenzijde had. Kwam niet terug naar voren in de smaak maar het bleef toch in mijn hoofd zitten als je er een drammetje van nam.
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 17 Jul 2020, 11:20

Greenmachine schreef:Zit de “aanslag” alleen aan de buitenzijde van de fles?

Ik heb ooit eens een fles gehad die had iets soortgelijks aan de binnenzijde had. Kwam niet terug naar voren in de smaak maar het bleef toch in mijn hoofd zitten als je er een drammetje van nam.

Lijkt het wel op, die aanslag is gelekte whisky die opgedroogd is. Tijd terug ook gehad bij een fles van Adelphi, netjes compensatie voor gehad van Royal Mile Whiskies toen.
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Jul 2020, 13:12

Vanmorgen een pakket in ontvangst genomen wat ik niet had verwacht...

Bleek mijn vrouw een cadeautje te hebben geregeld :bigsmile

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/161356/tobermory-1994-twm
12 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 17 Jul 2020, 17:32

Rien68 schreef:Vanmorgen een pakket in ontvangst genomen wat ik niet had verwacht...

Gaaf zeg Rien!! Mooie whisky ook (denk ik.. ;) )
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Jul 2020, 22:33

Rien68 schreef:Vanmorgen een pakket in ontvangst genomen wat ik niet had verwacht...

Van de whisky moet je genieten, maar vooral van zo'n vrouw.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Jul 2020, 22:39

Lakerfield schreef:
Greenmachine schreef:...
Lijkt het wel op, die aanslag is gelekte whisky die opgedroogd is. Tijd terug ook gehad bij een fles van Adelphi, netjes compensatie voor gehad van Royal Mile Whiskies toen.
Misschien is de fles in het verleden ook wel liggend bewaard. Sommigen liefhebbers denken daarbij goedbedoeld aan het bewaren van wijn.

Daarbij loopt de kwaliteit van de kurk terug, een whiskykurk is immers niet ontworpen om liggend te bewaren maar voor consumptie.
1 x

Wevermans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wevermans » 17 Jul 2020, 23:50

Ik denk dat ik mijn zakgeld van deze maand wel besteed heb aan een fles van de 1000ste botteling van the Ultimate. Dat is een GlenTurret gedistilleerd in 1989. Omdat ik toch in de winkel was ook gelijk de Ardmore 2010 van van Wees meegenomen ;)
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 18 Jul 2020, 10:22

Met dank aan Ralf voor het ophalen bij zijn "buurtsuper" en verzenden naar mijn huisadresje:

- Eaglesburn 2006 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125437/2016

Bij mijn "niet-echt-in-de-buurt-super" maar met geweldige service:
- Tobermory 1994 Kintra Whisky https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/161250/tobermory-1994-kiw
- Port Askaig 2008 https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/161425/port-askaig-2008-eid
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”