23 okt 2011: 8e Alkmaars Whisky Plaza

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Machinist
Actief lid
Actief lid

23 okt 2011: 8e Alkmaars Whisky Plaza

Ongelezen berichtdoor Machinist » 11 Sep 2011, 09:41

Op 23 oktober vindt de Alkmaarse Whiskyplaza plaats, georganiseerd door Slijterij 't Hekeltje met medewerking van de Whiskytrain. Deze grootste eendaagse whisky-proeverij van Nederland mag zich al 8 jaar verheugen in een grote toeloop van whisky-liefhebbers uit de wijde omgeving van Alkmaar en is al toegetreden tot de rijen van whisky-tradities in Noord Holland.
Deelnemers uit heel Nederland (we hebben proevers gesignaleerd uit Groningen, Breda, Amersfoort, Almere en Haarlem, en zelfs een verdwaalde Belg, Schot en Engelsman) krijgen een keus voorgeschoteld van rond de 250 verschillende whisky's, waarvan een gedeelte Iers, Canadees, Engels, Amerikaans, Indiaas en Japans, maar waar de Schotse whisky's, bijna onvermijdelijk, het hoofdgerecht vormen.
De prijs voor deelname bedraagt EUR49,50, incl. hapjes en water, zoveel als je kan drinken. Wat het verder bijzonder maakt is dat je niet hoeft bij te betalen voor de duurdere whisky's! En reken maar dat die er zijn!
De kaartverkoop start met ingang van 15 september bij Slijterij 't Hekeltje, Europaboulevard (de Mare), Alkmaar.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: 23 okt 2011: 8e Alkmaars Whisky Plaza

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Sep 2011, 10:36

Ik mis wel enkele niet geheel onbelangrijke gegevens zoals tijd en locatie !

Vorig jaar van 13.30 uur tot 17.30,
in De Mare Nostrum, Arubastraat 2, 1825 PV, te Alkmaar. (Naast het Dalton College in Alkmaar.) ik neem aan dat dit ook nu zo is ?

INDEX: Alkmaars Whisky Plaza najaar ....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Machinist
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Machinist » 13 Sep 2011, 10:52

Dat heb je met nieuwelingen, die ook zo nodig iets moeten gaan posten op een forum ;-)
Hieronder de juiste essentiële informatie:

Plaats delict: Mare Nostrum, Arubastraat 2, 1825 PV, te Alkmaar. (Naast het Dalton College in Alkmaar)
Tijden: 13:00 -17:00
Aanmelden via e-mail: Alkmaarswhiskyplaza@gmail.com of telefonisch: 072-5622611
Kaarten tegen contante betaling afhalen bij: ’t Hekeltje, Europaboulevard 59, WC De Mare, Alkmaar-Noord
Op dit adres is ook op zondag 30 oktober tussen 13:00-17:00 uur de traditionele rest verkoop.
0 x

Wally
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wally » 14 Sep 2011, 13:08

Alkmaars Whisky Plaza najaar 2011

Na een lange pauze van whisky nosings & tastings is het nu weer tijd om met een goede start een nieuw whisky seizoen in te gaan. De wereld van whisk(e)y is boeiend. Over weinig dranken valt er zoveel te vertellen als over whisky. Want de wereld van whisky heeft veel facetten, kent veel variëteiten en geeft aanleiding tot steeds nieuwe ontdekkingen.
Graag nodig ik U uit voor een grote ontdekkingsreis door de wereld van whisky op het bekende Alkmaars Whisky Plaza op zondag 23 oktober 2011 van 13.00 uur tot 17.00 uur in De Mare Nostrum, Arubastraat 2, 1825 PV, te Alkmaar. (Naast het Dalton College in Alkmaar.) Er zijn hier vele soorten te ervaren, veelal nieuwere malt whisky’s.

Er zal Keltische live muziek ten gehore gebracht worden en er worden heerlijke hapjes geserveerd.

De toegangsprijs van het grote Alkmaars Whisky Plaza is € 49,50 p.p. all in. Dus U hoeft ook voor de duurdere malt whisky’s en de spijzen niets extra te betalen. Bij de ingang krijgt U een proeflijst zonder prijzen, pen, glas en een waterfles. Bij de uitgang ligt een lijst met prijzen klaar wanneer U het Plaza verlaat!
Het te proeven assortiment malt whisky’s zal o.a. bestaan uit zoveel mogelijk nieuwe originele distilleerderij bottelingen en onafhankelijke bottelingen; ongeveer 275-300.
Telefonisch reserveren kan al vanaf 5 september op bovenstaand adres of per e-mail op Alkmaarswhiskyplaza@gmail.com Kaarten moeten wel van tevoren worden betaald en opgehaald. De toegangskaarten voor het Alkmaars Whisky Plaza zijn vanaf 12 september alleen verkrijgbaar bij ’t Hekeltje Europaboulevard 59 in winkelcentrum De Mare in Alkmaar-Noord. De verkochte kaarten worden niet teruggenomen. Er zijn maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar dus aarzel niet te lang. Alléén op zondag 30 oktober is er tussen 13.00-17.00 uur, in ons filiaal De Mare, restverkoop van het Plaza.

Ik kan U deze whisky nosing & tasting van harte aanbevelen en hoop U op het Alkmaars Whisky Plaza te mogen begroeten.

Slainte,

Huub, Fred, Chris en ons whisky team

Ik heb net mijn kaarten voor dit jaar opgehaald. Het was verleden jaar prima bevallen, iets andere opzet dan een "gewoon" festival en lekker dichtbij dus op de fiets te doen. :duimop
0 x
Afbeelding

Stuifie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stuifie » 18 Sep 2011, 14:39

:goedgedaan Ook ik kan deze N&T van harte aanbevelen!
Het leukste van Whisky Plaza vind ik toch de lijst die je vooraf krijgt. Je kunt op je gemak uitzoeken welk merk, of bottelaar of finish je nog wilt proeven. Die kruis ik aan en ga dan de stands af op zoek naar de corresponderende nummers. Of je kiest een regio waar je meer van wilt proeven en zoekt die op. Dus niet geordend per groothandel, maar per streek/land - ik hoop dat het dit jaar ook zo gaat. Dat is erg prettig 'werken'; relaxed op een stoeltje langs de kant, met een drammetje, genietend van de muziek, de lijst doorpluizen. Verder even aan de cateraar vragen welke whisky goed past bij het hapje dat je krijgt, of aan de standbemanning vragen - dat zit meestal ook wel goed. Na afloop heb ik een paar flesjes op mijn shortlist staan en dan met de nieuwe lijst, inclusief prijzen, nagaan of ze ook werkelijk op mijn whiskyplankje zullen verschijnen. :? Anders is de aanbroken-flessen-verkoop de zondag erna weer leuk om toch wat van die duurdere exemplaren aan te schaffen. Zin an!

Zie ook Whisky Plaza 2010
0 x
Afbeelding

Machinist
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Machinist » 07 Okt 2011, 18:57

Nog 14 dagen en de grootste 1-daagse whisky-proeverij in Noord Holland is een feit ! Er is een lijst vastgesteld met ongeveer 320 verschillende whisky's, waaronder een grote afdeling Japans, Amerikaans,Iers en wereld (ongeveer 80). De meeste verdere whisky's zijn Schots.
Een paar voorbeelden? Oude Rosebank, Miltonduff, Glenburgie, Brora, Port Ellen, Caperdonich en Bunnahabhain, maar ook nieuwe bottlings van Murray McDavid, Dun Beaghan, Gordon&McPhail, Cadenhead, Rattray, Elements of Islay, Single Malts of Scotland etc. We proberen nog een bijzondere nieuwe Ardbeg te krijgen...........!
De keuze zal overweldigend zijn. Én er worden verschrikkelijk lekkere hapjes bij geserveerd!
Wat zo mooi is aan deze proeverij! Er hoeft niets bij betaald te worden voor de topstukken!
Bij het eerder genoemde adres kan je je nog inschrijven én de kaarten tegen contante betaling afhalen, maar sinds vanmiddag is ook de website van 't Hekeltje aangepast voor aanmelding.
Ik zou gewoon eens kijken! http://www.hekeltje-slijterijen.nl/proeverijen/

Mochten jullie niet in staat zijn om de proeverij bij te wonen? De Whisky Train in Alkmaar organiseert op 14 december een (alreeds traditioneel) Mini Plaza. Hier zullen ongeveer 70-80 van de whisky's die gepresenteerd zijn op Alkmaars Whisky Plaza ook te proeven zijn. Hier voor is de inschrijving ook al open via http://www.whiskytrain.nl/miniplaza-2011
0 x

Machinist
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Machinist » 16 Okt 2011, 22:25

Even een update!

Nog een week, zondag 23 oktober, dan helpt de Whiskytrain om het Alkmaars Whisky Plaza weer een onvergetelijke whisky feest te laten worden.
Afgelopen week zijn de meeste whisky's (ongeveer 290) al ingepakt voor de proeverij en komende week komen er nog een paar (ongeveer 30) die afgelopen week pas gebotteld zijn! Hieronder zijn erg veel verrassingen!

Het beloofd een fantastische proeverij te worden.

We hebben vernomen dat behalve de traditionele 'finger food', haggis en zalm, er nog iets bijzonders zal zijn.
Gedurende de gehele middag kunt u proberen de juiste whisky bij de juiste oester of sushi te vinden.
We worden namelijk versterkt met een Oester- én een Sushi-meisje, die de gehele middag oesters en sushi (al of niet met zalm) zullen presenteren.

Nog niet ingeschreven?

Ga naar de volgende link: http://www.hekeltje-slijterijen.nl/whisky-plaza-2011/

Mocht je de Whisky Plaza moeten missen óf totaal hebben vergeten, wij hebben natuurlijk weer onze reguliere Whiskytrain proeverij op 23 november (inschrijven via http://www.whiskytrain.nl/november-2011) of de Whiskytrain MiniPlaza op 14 december (inschrijven via http://www.whiskytrain.nl/miniplaza-2011/)

Tot komende zondag!
0 x

michelleb
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor michelleb » 27 Okt 2011, 13:25

Hallo whisky liefhebbers,
Het was TOP! de muziek :jazzybass en de hapjes waren weer goed verzorgd, Huub je hebt jezelf weer overtroffen en bedankt voor het lenen van je bril :P zo kon ik tenminste zien wat ik dronk! :Slainte Tja een vrouw en whisky, nou mannen ik lust ze ook hoor en ben zeker volgend jaar weer van de partij. Welke voor mij op nummer 1 stond? Het was moeilijk, maar de orkney highland park su signatory 1991 17 jaar vond ik persoonlijk de lekkerste. Als laatste voor degene die me onderuit hebben zien gaan, ik was niet dronken en mankeer verder niets :P Groetjes Michelle
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”