Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 22 Jun 2020, 16:51

Als er met een groep mensen gezamelijk een aantal vatdelen worden gekocht en zij verdelen dit onderling, dan is daar uiteraard helemaal niets op tegen. Sterker nog, het is alleen maar mooi dat er op die manier nog veel meer mensen kunnen genieten van de flessen! Dat er dan van te vooren even gepeild wordt onderling wie wat wil is alleen maar logisch, anders weet je ook niet hoeveel je moet aanschaffen.

Het zou pas raar zijn als iemand op voorhand kan intekenen, maar het lijkt er op dat dat hier niet het geval was... ben dan ook erg benieuwd naar de uiteindelijke verklaring :D
Te kleine vaatjes zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn, en dan is ook daar wat mij betreft niets mis mee
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 22 Jun 2020, 19:05

En dan nu de 'wordt vervolgd'.....

Contact met Adri gehad en wat ik al vermoedde is voor een deel correct; het gaat om uitsluitend voorinformatie aan een aantal whiskyclubs die zo op voorhand wisten wat er aangeboden zou worden zodat de clubs een aantal dagen hadden om te polsen onder de leden of en zo ja, hoeveel interesse er was. Tot zover een duidelijk en plausibel verhaal lijkt me. Adri heeft me absoluut verzekerd dat er op geen enkel moment een optie tot voorintekening was eerder dan dat de vaten 'live' stonden.
Wat Ghoost aangeeft dat er 'strubbelingen' waren is correct; dat heeft er alles mee te maken dat Adri er op een moment achter kwam dat de betreffende club niet alleen meer uit leden van die betreffende whiskyclub bestond, maar was gegroeid met allerlei aanwas, kennelijk wat Ghoost aangeeft, via FB op uitnodiging 'doe maar mee'. Adri geeft aan dat hij er achter kwam dat er niet één, maar zelfs twee appgroepen actief waren die misbruik maakten van de voorinformatie die (logischerwijs) een whiskyclub nodig heeft.
Wat Ghoost aangeeft is correct wat betreft het einde van de 'samenwerking'; dit is, nadat Adri en Willem er achter kwamen dat er, op te grote schaal misbruik gemaakt werd van de 'club', inderdaad stopgezet. Wat mij betreft volkomen terecht, het kan niet de bedoeling zijn dat een initiatief als cQs, uitgewerkt en opgezet door Adri en Willem, gegijzeld wordt door een omhooggevallen whiskyclub (dat zijn mijn woorden) die proberen op slinkse wijze een uniek concept te vernachelen. (wederom; mijn woorden)
Adri geeft aan dat de betreffende club tot de dag van vandaag geen openheid en transparantie heeft gegeven over hun doelstellingen. Al met al erg teleurstellend voor Adri en Willem, die zitten er altijd in met de beste bedoelingen.
24 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 22 Jun 2020, 19:24

Nou, duidelijk verhaal dus. Case closed :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 22 Jun 2020, 21:07

Dank voor de uitleg. Op naar het volgende vat :bottomsup
0 x

pieters87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieters87 » 23 Jun 2020, 09:02

Oogadal schreef:Eeeeh, nee, het zijn niet hun vaten; het zijn de vaten van de leden samen! De vaten die ze aangeboden krijgen zijn obv historie en dat er veel afgenomen wordt, da's logisch. Maar dat er veel afgenomen wordt komt omdat de leden inmiddels (grove schatting) een half miljoen afgetikt hebben om het mogelijk te maken.

Ik volg je blinde adoratie even niet hoor, op de één of andere manier ben je gefocussed om Adri en Willem klakkeloos 10 uit 10 te geven. cQs is geen bedrijf, er is geen 'hun'. Het is een club die gedragen wordt door Adri en Willems inzet en door de leden. Maar het één kan niet zonder het ander.

Die 10/10 die ik telkens geef is uiteraard een steek naar uw opmerkingen. Van blinde adoratie is helemaal geen sprake, al zijn het 2 toffe kerels die op een leuke manier de mogelijkheid bieden om voor een mooi bedrag op termijn leuke whiskies in je kast te krijgen.
Maar hoe jij het ziet, zie ik het toch echt niet hoor.
Het is pas deels jouw vat op het moment dat jij je deel betaald hebt. Zij kopen wel degelijk het vat en verkopen delen door.
Als zij dit eerst aan hun oma en opa, de buurman, en bakker om de hoek laten weten, die allen wel een deeltje van dat vat willen, dan is dat toch hun volste recht lijkt mij. Voordat het vat wordt aangeboden op hun site en voor ook maar iemand een betaling heeft uitgevoerd, is er toch geen vaten van leden samen? Ook het woord club is zeer rekbaar. Wie wil koopt een aandeel en daarmee ben je mede eigenaar van dat specifieke vat. De leden "hun vaten" ? Wie zijn "de leden"? Zij die in dat specifieke vat toch een aandeel kochten?

Anywaaaaay... #minderklagenminderzagen #meerpositiviteitophetwhiskyforum.nl #tienoptien

:Slainte :Pipersmile :Proost
0 x
Whiskyclub The Malt Mates Vosselaar
http://www.themaltmates.be

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Jun 2020, 11:31

pieters87 schreef:
Oogadal schreef:Eeeeh, nee, het zijn niet hun vaten; het zijn de vaten van de leden samen! De vaten die ze aangeboden krijgen zijn obv historie en dat er veel afgenomen wordt, da's logisch. Maar dat er veel afgenomen wordt komt omdat de leden inmiddels (grove schatting) een half miljoen afgetikt hebben om het mogelijk te maken.

Ik volg je blinde adoratie even niet hoor, op de één of andere manier ben je gefocussed om Adri en Willem klakkeloos 10 uit 10 te geven. cQs is geen bedrijf, er is geen 'hun'. Het is een club die gedragen wordt door Adri en Willems inzet en door de leden. Maar het één kan niet zonder het ander.

Die 10/10 die ik telkens geef is uiteraard een steek naar uw opmerkingen. Van blinde adoratie is helemaal geen sprake, al zijn het 2 toffe kerels die op een leuke manier de mogelijkheid bieden om voor een mooi bedrag op termijn leuke whiskies in je kast te krijgen.
Het is pas deels jouw vat op het moment dat jij je deel betaald hebt. Zij kopen wel degelijk het vat en verkopen delen door.
Als zij dit eerst aan hun oma en opa, de buurman, en bakker om de hoek laten weten, die allen wel een deeltje van dat vat willen, dan is dat toch hun volste recht lijkt mij. Voordat het vat wordt aangeboden op hun site en voor ook maar iemand een betaling heeft uitgevoerd, is er toch geen vaten van leden samen? Ook het woord club is zeer rekbaar. Wie wil koopt een aandeel en daarmee ben je mede eigenaar van dat specifieke vat. De leden "hun vaten" ? Wie zijn "de leden"? Zij die in dat specifieke vat toch een aandeel kochten?

Anywaaaaay... #minderklagenminderzagen #meerpositiviteitophetwhiskyforum.nl #tienoptien

Tsja, ik heb het al een keer goed uitgelegd geloof ik, maar het komt simpelweg niet binnen bij je. Lees anders nog een keer terug.
Ik heb niet de behoefte om in diepte uit te leggen hoe cQs is opgezet en hoe het werkt, maar zo simpel als jij het voorstelt is het niet. Ik kan er prima mee leven dat we het oneens blijven.

Over #meerpositiviteitophetwhiskyforum gesproken.... Wie ben jij om kennelijk te bepalen wat positief en wat negatief is? Niet iedereen die een mening heeft die afwijkt van wat jij vindt is per definitie negatief lijkt me.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Jun 2020, 20:04

Oei, lekker hoor, morgen een Blair Athol 2015 op fresh ex olorosso hogshead! Dat wordt F5’en!
Voor de mensen die de mening hebben ‘dat er altijd wel een volgend vaatje komt’; blijf vooral in de tuin zitten, ‘t wordt super weer! :bigsmile
7 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 24 Jun 2020, 08:11

Oogadal schreef:Oei, lekker hoor, morgen een Blair Athol 2015 op fresh ex olorosso hogshead! Dat wordt F5’en!
Voor de mensen die de mening hebben ‘dat er altijd wel een volgend vaatje komt’; blijf vooral in de tuin zitten, ‘t wordt super weer! :bigsmile

Maak het me nou niet moeilijk.. Ben platzak :bigsmile
0 x

pieters87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieters87 » 24 Jun 2020, 09:43

Oogadal schreef:
pieters87 schreef:

Tsja, ik heb het al een keer goed uitgelegd geloof ik, maar het komt simpelweg niet binnen bij je. Lees anders nog een keer terug.
Ik heb niet de behoefte om in diepte uit te leggen hoe cQs is opgezet en hoe het werkt, maar zo simpel als jij het voorstelt is het niet. Ik kan er prima mee leven dat we het oneens blijven.

Over #meerpositiviteitophetwhiskyforum gesproken.... Wie ben jij om kennelijk te bepalen wat positief en wat negatief is? Niet iedereen die een mening heeft die afwijkt van wat jij vindt is per definitie negatief lijkt me.

I'm just yanking your chain... Mijn initiële post doelde vooral op het feit dat die mensen vaak wel kritiek krijgen terwijl het uiteindelijk hobbyisten zijn die dit naar mijn mening zo goed mogelijk proberen te regelen! En ik overdrijf graag al eens ;) no hard feelings! Ik ben blij met een concept als casqueteers. het gaf destijds een frisse wind in het whiskywereldje want denk niet dat er reeds een soortgelijk initiatief bestond!
2 x
Whiskyclub The Malt Mates Vosselaar
http://www.themaltmates.be

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 24 Jun 2020, 19:04

toch ook maar weer eens ingetekend en gereserveerd. Op afzienbare termijn te bottelen en een mooie distillerie.Weet alleen niet hoe ik het ooit op moet krijgen :nat
1 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 24 Jun 2020, 19:24

Ugh, gemist.
Mooie weer ook ;)
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 24 Jun 2020, 19:51

Got it!
0 x
Afbeelding

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 24 Jun 2020, 23:29

MikerG schreef:Ugh, gemist.
Mooie weer ook ;)

Heb ook lekker op een terrasje gezeten met wat vrienden die ik al een tijdje niet had gezien.
Toch leuker dan gestressed op F5 meppen voor whisky die ik nog niet ken en pas over 5 jaar binnen komt :Proost
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 25 Jun 2020, 13:17

fritsk schreef:
Mooie weer ook ;)

Heb ook lekker op een terrasje gezeten met wat vrienden die ik al een tijdje niet had gezien.
Toch leuker dan gestressed op F5 meppen voor whisky die ik nog niet ken en pas over 5 jaar binnen komt :Proost

mijn mooi weer quote was cynisch... :?
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 26 Jun 2020, 19:05

Mooie weer ook ;)

Deeltje overnemen Mike....? :bigsmile

Ik had al wel verwacht dat er weer van die doefesen hiero in slaap waren gevallen in de zon.. :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”