Kurk in de fles

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Kurk in de fles

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Jun 2020, 22:25

Altijd leuk wat reuring in de tent.

Maar Peter heeft natuurlijk nog het recht om zich nader te verklaren vóór we de pekton klaar zetten en de kip plukken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Jun 2020, 22:38

Reichenbach schreef:Altijd leuk wat reuring in de tent.

Maar Peter heeft natuurlijk nog het recht om zich nader te verklaren vóór we de pekton klaar zetten en de kip plukken.

ja leuk, kijk er naar uit.. een lulverhaal eromheen waar iedereen doorheen prikt, kan niet wachten.. :)
goede review op wb ook trouwens: https://www.whiskybase.com/market/user/ ... wH119qWD2c

ik ga alvast naar de bouwmarkt voor wat hout en nagels voor de schandpaal..
schandpaal.jpg
schandpaal.jpg (35.47 KiB) 1523 keer bekeken
2 x
Afbeelding

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 19 Jun 2020, 00:45

65E59B25-8F70-45DE-A28F-FC680AD7222F.jpeg
65E59B25-8F70-45DE-A28F-FC680AD7222F.jpeg (22.22 KiB) 1501 keer bekeken
0 x

petersmit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor petersmit » 19 Jun 2020, 09:29

Zo te zien hebben jullie mij inderdaad al door de mangelmolen gehaald alvorens ik zelf verhaal heb kunnen doen.

Jammer.

Die fles op whiskybase is inderdaad “van mij”.
Als ik een fles koop die ik voor langere tijd wil bewaren zet ik hem vaak nadat hij aan mij verzonden is al te koop op whiskybase. (We kunnen het hier over hebben in hoeverre dat verstandig is natuurlijk maar dat is een andere discussie).
Ik zit ze in 9/10 gevallen voor een belachelijk hoge prijs meer dan.
1. Ik hoef hem niet meteen te verkopen
2. ‘Wat een gek er voor geeft’ wil iemand hem wel kopen dan is dat ook prima, dan maak ik winst en kan ik er weer iets anders leuks voor terug kopen.

Terugkomende op dat ik hem er al opgezet had; deze gaat er nu natuurlijk af. Ik ga geen whisky aan iemand anders verkopen met kurk er in. Deze trek ik gewoon zelf open.
Met de verkoper ben ik er inmiddels heel netjes uitgekomen.

Ik ben hier nog een ‘jong’ lid dus ik zal ongetwijfeld mijn strepen nog moeten verdienen maar er is geen kwaad opzet in het spel. En als de fles een dezer dagen open gaat, ben ik ook niet de beroerdste om een sample te delen :)

Tevens nog:
Als ik zo graag iemand zou willen oplichten, dan had ik ongetwijfeld niet op alle denkbare sites die met whisky te maken hebben dezelfde (echte) naam ene locatie gebruikt. Waar ik nog vraag of ik me misschien aanstel met deze fles en niet geloof dat de intentie van de verkoper slecht is, word ik hier meteen aan de schandpaal genageld. Dat valt me zwaar tegen.
Laatst gewijzigd door petersmit op 19 Jun 2020, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Laatste toevoeging:
- Knockando 1977 Extra Old
- Glenfarclas 1995 (2380 / 6000)
- Glenfarclas 1997 (1120 / 6000)
- Kavalan Solist Vinho Barrique - Year of the Rat [143 of 190 bottles]
- Auchentoshan 20 YO 1992 (1 of 158 bottles)

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Jun 2020, 09:37

petersmit schreef:Als ik een fles koop die ik voor langere tijd wil bewaren zet ik hem vaak nadat hij aan mij verzonden is al te koop op whiskybase.

said no one ever...
wat een lariekoek
2 x
Afbeelding

petersmit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor petersmit » 19 Jun 2020, 09:41

Henri dat jij dat zelf niet doet wil niet zeggen dat niemand dat doet.
En zoals ik al aangaf: er kan over gediscussieerd worden in hoeverre ik daar verstandig aan doe.
0 x
Laatste toevoeging:

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Jun 2020, 09:46

volstrekte nonsens, gevalletje overduidelijke "stierenpoep"...
0 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 19 Jun 2020, 09:50

Dus:

- Je zet een fles te koop zonder dat je ze effectief in je bezit hebt en vindt dat blijkbaar normaal.
- Je ontvangt de fles, ziet dat er iets mis mee is en komt er hier op het forum over mekkeren. Ondertussen blijft de fles wel te koop staan tot je er hier op gewezen wordt en dan reageer je dat je ze "natuurlijk" uit de verkoop zal halen.

Afbeelding
3 x

petersmit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor petersmit » 19 Jun 2020, 09:51

Henri, jammer dat je mij na 24 posts al denkt te kennen.
Ik nodig je graag uit in Breda om een glas whisky te drinken en dan mag je nog eens oordelen.
0 x
Laatste toevoeging:

petersmit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor petersmit » 19 Jun 2020, 09:54

Casketje schreef:Dus:

- Je zet een fles te koop zonder dat je ze effectief in je bezit hebt en vindt dat blijkbaar normaal.
- Je ontvangt de fles, ziet dat er iets mis mee is en komt er hier op het forum over mekkeren. Ondertussen blijft de fles wel te koop staan tot je er hier op gewezen wordt en dan reageer je dat je ze "natuurlijk" uit de verkoop zal halen.
- - -8< - - - Mod Knip tbvd leesbaarheid - - - 8< - - -

Punt 1: Zoals eerder aangegeven, daar kan inderdaad over gediscussieerd worden en ik zeg ook niet dat dat perse normaal is.
Punt 2: Dit zal ik in jullie ogen toch nooit recht kunnen praten.
0 x
Laatste toevoeging:

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Jun 2020, 09:54

petersmit schreef:Henri dat jij dat zelf niet doet wil niet zeggen dat niemand dat doet.
En zoals ik al aangaf: er kan over gediscussieerd worden in hoeverre ik daar verstandig aan doe.

Nou, je moet één ding goed begrijpen: Dit is vooral een forum voor liefhebbers. Vanuit die optiek waren de aanvankelijke reacties op je issue dan ook uiterst sympathiek en meedenkend toch? Het is namelijk een situatie die ons allemaal kan overkomen, of al overkomen is.
Echter, jouw 'logica' van "Als ik een fles koop die ik voor langere tijd wil bewaren zet ik hem vaak nadat hij aan mij verzonden is al te koop op whiskybase" sluit werkelijk totáál niet aan bij de whiskybeleving van de meesten hier.
Dus als hier iemand die fles al in je verkoopsectie ontdekt, voor ruim het dubbele als dat je zelf al zei te hebben betaald, met een beschadigde doos (was er bij aankoop van jou al bij gemeld, schrijf je zelf) waarvan je zelf níet meldt dat ie beschadigd is, gekoppeld aan het 'stukjes kurk'-verhaal... tja, dan is het een béétje naïef om te denken dat iedereen dit goed begrijpt.

In plaats van in een slachtofferrol te kruipen en te stellen: "valt me zwaar tegen", zou je beter wat zelfreflectie kunnen toepassen: Wat is hier allemaal fout gegaan? En dat is dus méér dan alleen je 'gewoonte' om flessen die je eigenlijk wilt bewaren al direct te koop te zetten nadat je zelf de bestelling hebt gedaan.
6 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 19 Jun 2020, 10:02

petersmit schreef:Henri, jammer dat je mij na 24 posts al denkt te kennen.
Ik nodig je graag uit in Breda om een glas whisky te drinken en dan mag je nog eens oordelen.

ik sla die uitnodiging met plezier af :hoedaf
steek mijn vrije tijd liever in mensen die niet dit soort capriolen uithalen
kijk eerst maar hoe je gehandeld hebt en hoe de rest daar hier op reageert en trek er je les uit
you made a mistake, own it.. en probeer er niet omheen te draaien
1 x
Afbeelding

petersmit
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor petersmit » 19 Jun 2020, 10:05

Dre schreef:
petersmit schreef:Henri dat jij dat zelf niet doet wil niet zeggen dat niemand dat doet.

Nou, je moet één ding goed begrijpen: Dit is vooral een forum voor liefhebbers. Vanuit die optiek waren de aanvankelijke reacties op je issue dan ook uiterst sympathiek en meedenkend toch? Het is namelijk een situatie die ons allemaal kan overkomen, of al overkomen is.
Echter, jouw 'logica' van "Als ik een fles koop die ik voor langere tijd wil bewaren zet ik hem vaak nadat hij aan mij verzonden is al te koop op whiskybase" sluit werkelijk totáál niet aan bij de whiskybeleving van de meesten hier.
Dus als hier iemand die fles al in je verkoopsectie ontdekt, voor ruim het dubbele als dat je zelf al zei te hebben betaald, met een beschadigde doos (was er bij aankoop van jou al bij gemeld, schrijf je zelf) waarvan je zelf níet meldt dat ie beschadigd is, gekoppeld aan het 'stukjes kurk'-verhaal... tja, dan is het een béétje naïef om te denken dat iedereen dit goed begrijpt.

In plaats van in een slachtofferrol te kruipen en te stellen: "valt me zwaar tegen", zou je beter wat zelfreflectie kunnen toepassen: Wat is hier allemaal fout gegaan? En dat is dus méér dan alleen je 'gewoonte' om flessen die je eigenlijk wilt bewaren al direct te koop te zetten nadat je zelf de bestelling hebt gedaan.

Dre, dit vind ik een hele fijne reactie met de juiste kritiek :)
Voor mij is dit inderdaad een les geweest, een volgende keer zal ik zeker wachten met aanbieden tot de fles volledig in mijn bezit is.
De aanbieding was ook nog niet compleet inderdaad en ik zie ook wel in dat (in het geval de fles onverhoopt verkocht werd) dit ook voor mij voor problemen had kunnen zorgen. Wat betreft de kurk, dat wist ik ook pas gisteren toen ik de fles binnenkreeg. Daardoor was hij voor mij ook geen investering meer en had ik hem niet meer verkocht.
Dat de reacties me voor waren dat is nu eenmaal het "nadeel" van internet, ik keek ook pas vanmorgen weer op het forum en toen besefte ik me dat inderdaad die fles nog aangeboden stond. Hier hoef ik verder ook niet over te discussiëren want dat blijft mijn woord tegen dat van jullie.

Ik ben zelf ook absoluut een liefhebber maar ik vind het ook leuk om te kopen en te verkopen.
Als ik iets kan kopen en voor meer kan verkopen, vind ik dat een leuke uitdaging en een manier om mijn hobbies te bekostigen. Daar zullen andere het ongetwijfeld niet mee eens zijn en dat is natuurlijk prima.
Het is ook helemaal niet zo dat ik in de slachtoffer rol wil kruipen maar natuurlijk voel ik me ook aangevallen als ik in de ochtend dit forum open en al die reacties zie. Ik was me van geen kwaad bewust en dat geldt ook voor mijn intenties.
Dus mijn eerste reactie is een defensieve reactie.

Ik hoop ook dat ik gewoon actief kan blijven op dit forum en dat ik wellicht met sommige van jullie eens een keer een glas kan drinken.
Mijn vraag dan ook hoe ik jullie er van kan overtuigen dat ik niets anders dan goede bedoelingen heb?
0 x
Laatste toevoeging:

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 19 Jun 2020, 10:12

:winner
Score van 4.5 op 6

Wouter1981 schreef:En dat zou bizar zijn omdat:
- De fles binnen een week meteen alweer te koop staat Check!
- Voor meer dan het dubbele! Check!
- De beschadiging aan de doos niet in de omschrijving staat vermeld. Check!
- De rondzwemmende kurk ook niet wordt benoemd OK, dat wist je op dat moment nog niet. Misschien moet je gewoon niet iets te koop zetten wat nog niet in je bezit is?
- Filling level staat vermeld als 'in neck', terwijl in de post van 12/6 te zien is dat hij daar duidelijk onder zit Check!
- Er met de vorige verkoper en/of tussenpartij nog een lopend dispuut is over de kwaliteit van betreffende fles. Blijkbaar opgelost, maar inmiddels toch je aanbieding uit eigen initiatief niet aangepast met de extra info.

Wouter1981 schreef:En jij voelde je
petersmit schreef:een beetje 'bedonderd'
Zeker met deze tekst er bij zou het je sieren om in de spiegel te kijken alvorens over ons te oordelen met:
petersmit schreef:Dat valt me zwaar tegen.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 19 Jun 2020, 10:19

Mag ik iedereen vragen dit nu te parkeren ??

Ik denk dat voor iedereen nu duidelijk is wat er is gebeurd, en wat de meningen hierover zijn ...
We kunnen nog 100x berichten ping-pongen, maar dat gaat aan deze actie niets meer veranderen.

petersmit schreef:Ik hoop ook dat ik gewoon actief kan blijven op dit forum en dat ik wellicht met sommige van jullie eens een keer een glas kan drinken. Mijn vraag dan ook hoe ik jullie er van kan overtuigen dat ik niets anders dan goede bedoelingen heb?

Ik denk als je lering trekt uit deze ervaring...
Nog wat meer leest op dit forum...
Je er vanzelf wel komt ...

Je hebt de pech dat je nu 1-0 achterstaat, maar dat is nog geen verloren wedstrijd.

:Slainte
5 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”