Lakerfield schreef::domdom
Gelukkig is het eind goed al goed.. Ik kan me voorstellen dat je de fles erg graag wou overnemen, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan, maar normaal gesproken is dat wel een regelrechte dealbreaker.
Klopt. Ik heb ook getwijfeld. Ook omdat dit niet het enige was: er werd ook stevig gerookt in dat huis.
Hele fles stonk naar sigarettenrook.
Maar inderdaad, ik wilde die fles écht graag hebben en dat zijn geen gangbare bottelingen die je dan maar even om de hoek gaat halen.
Dat gaf toch de doorslag.
Kortom, fles met een vochtige doek afgenomen om de sigarettengeur eruit te krijgen (duurde alsnog 2-3 weken voor de geur goed weg was).
En toen de kurk afbrak operatie Koffiefilter.
HammerHead schreef:Toch frappant, ik heb nog nooit een afgebroken kurk gehad op ik schat zo'n 120 à 130 flessen die ik de laatste 15 - 20 jaar heb geopend. Zeker de laatste 5 jaar zijn dat ook steeds meer flessen die niet recent gebotteld zijn. Een groot deel van mijn gesloten flessen heeft daarbij ook enige condensatie in de hals zitten. Alleen van een lege fles Lagavulin, die al jaren in de vensterbank stond brak de compleet verdroogde kurk af toen ik wilde weten of er nog iets van een whiskygeur in te bespeuren zou zijn.
Koop je veel over van anderen? Veel flessen waarbij het "mis ging" bij mij kwamen van anderen.
Dat de winkel hem goed bewaart, en jij dat ook doet, zegt namelijk niet dat iedereen dat doet.
Zie ook het voorbeeld hierboven..
HammerHead schreef:Wel ff afkloppen natuurlijk: zul je zien dat bij de volgende fles die ik open toch de kurk eraan gaat.
Haha inderdaad!