TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
pascaldo
Senior
Senior

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 09 Mei 2020, 11:59

fjharms schreef:
pascaldo schreef:<...>
Alleen zie ik de setjes niet meer op de homepage staan.

dat klopt met wat ik gisteren in de winkel te horen kreeg: ze moesten eerst nieuwe flesjes bestellen, dan pas kunnen ze weer setjes aanbieden.

Dan ben ik benieuwd of ze de mijne hebben. Ik had dinsdag de mijne nl afgestaan zodat ze die konden versturen en ze vertelde dinsdag dat ze deze week nieuwe flesjes zouden krijgen.
Ach ben ik zie straks wel, ben ik er iig weer eens uit geweest :P
0 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 09 Mei 2020, 12:12

fjharms schreef:

dat klopt met wat ik gisteren in de winkel te horen kreeg: ze moesten eerst nieuwe flesjes bestellen, dan pas kunnen ze weer setjes aanbieden.

tris schreef:Ben benieuwd wat er uiteindelijk in de pakketjes zit, geniet ervan heren!

Alleen de heren??? :?

Oh, sorry, ik bedoelde iedereen natuurlijk. :HitHead ;)

Haha, zal wel karma zijn, bij mij werkt de Old Pipe website nog steeds niet. :lol:
1 x
Afbeelding

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 09 Mei 2020, 13:52

pascaldo schreef:
fjharms schreef:

Dan ben ik benieuwd of ze de mijne hebben. Ik had dinsdag de mijne nl afgestaan zodat ze die konden versturen en ze vertelde dinsdag dat ze deze week nieuwe flesjes zouden krijgen.
Ach ben ik zie straks wel, ben ik er iig weer eens uit geweest :P

Mijne stond netjes klaar. In de loop van volgende week zullen ze nieuwe setjes maken ook met wat wisselingen in de setjes.
2 x
Afbeelding

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 12 Mei 2020, 10:46

Het is in ieder geval een leuk setje geworden met voldoende variatie! :duimop
1 x

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 13 Mei 2020, 16:10

Krijg net een e-mail met best wel goede Sale prijzen op diverse flessen Compass Box op whiskysite.nl
1 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 13 Mei 2020, 22:49

wouster schreef:Krijg net een e-mail met best wel goede Sale prijzen op diverse flessen Compass Box op whiskysite.nl

Dat zijn zeer nette prijzen! Helaas dat mijn liefde voor CB langzaam aan het vervagen is. Vorig jaar had ik hier zeker op ingegaan.
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 15 Mei 2020, 20:14

Slijterij De Helm heeft nu een speciale kortingscode met 10% korting, Wereldwhiskydag10:
www.slijterijdehelm.nl

Misschien zijn er wel meer slijters (ook in andere landen dan alleen Nederland) die een dergelijke actie hebben voor Wereld Whisky Dag?
4 x
Afbeelding

Barkjes
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Barkjes » 15 Mei 2020, 20:43

Dat is lekker, net een bestelling gedaan, had ik dit eerder geweten.... hoe is dit bekendgemaakt?
0 x

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 15 Mei 2020, 23:46

Het was een nieuwsbrief email.
0 x
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 16 Mei 2020, 10:27

Kortingscode werkt blijkbaar niet voor aanbiedingen maar de Glen Scotia 14 (tawny) is er nog voor een mooie prijs.
(had hem liever zonder aanbieding maar met 10% korting gehad:-)
0 x

lagalover
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor lagalover » 17 Mei 2020, 11:07

Paulus77 schreef:Een Deanston 10yo Bordeaux Red Wine Cask Finish van € 64,95 voor € 34,95.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-deanston-10-years-bordeaux-red-wine-cask-finish-70cl

Iemand een idee waarom ze hier bijna 50% korting op geven?

Omdat die whisky aan 64.95€ zwaar overpriced is en ze hem waarschijnlijk niet vlot genoeg verkopen.
Uiteindelijk is het een whisky van 10 jaar. 34.95€ lijkt eerder de normale prijs te zijn. Maar je mag er zeker van zijn dat die nu vlot zal verkopen aan 34.95 .. psychologisch gevoel .. een koopje! En eens hij uitverkocht is, zal hij zelfs vlot verkocht worden aan 64.95€ of hoger met de bijbehorende link naar WB :-)
Zijn voorganger werd uitgebracht in 2017 ... 9 jaar oud ... zijn volgens mij dezelfde vaten die ze een jaar langer laten liggen hebben ..
0 x

lagalover
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor lagalover » 17 Mei 2020, 11:24

Oogadal schreef:
edwinedje schreef:
Ardking schreef:Waar doel je op?

Wellicht een goed idee om dit enigszins te onderbouwen...
Het is vrij makkelijk om zo'n opmerking te plaatsen...

Dat heb ik al eens gedaan in een ander draadje... Maar kort samengevat; houdt flessen achter tot ze nergens meer te koop zijn en bied ze dan ‘plotseling’ weer aan tegen de hoofdprijs.
Maakt rondjes langs collega slijters om de hype flessen (oa Blackadder PC 2001 en de Springbank Local Barley van een paar jaar geleden) daar op te kopen, ze weer achter te houden om ze vervolgens op Catawiki te veilen. Of hij ‘verkoopt’ ze via een soort FB Lotto.
Kortom; dit is een slijter die de oorsprong van z’n beroep te schande maakt. In plaats van tegen normale gezonde marges z’n brood te verdienen heeft Vd Boog kennelijk tot doel alle inkoop minimaal x 2 de deur uit te doen.
Ik volg z’n shop al een paar jaar niet, dus wellicht doet ie nu wel z’n best om gerenommeerd slijter te zijn, maar de meeste vossen verliezen wel hun haren maar niet hun streken. Aan mij verdient ie geen eurocent in ieder geval.

Dat is zijn goed recht. Als slijter verkopen tegen normale marges om dan te zien dat bepaalde flessen nadien vlot voor het dubbele of meer weggaan op veilingsites. Sommigen kunnen zich hierin vinden; anderen ziet hierin een opportuniteit om ook een deel van de koek te krijgen. Uiteindelijk moet hij hier ook flink wat tijd, energie en geld in stoppen. En het gebeurt meer en meer dat slijters hier en daar wat flesjes achterhouden, ook in België. Dat je je daar niet kan in vinden, is je volste recht, maar wat dan gezegd van de distilleerderijen die de voorbije jaren de prijzen van bepaalde flessen verveelvoudigd hebben net omdat ze vaststelden dat bepaalde flessen - eenmaal uitverkocht - op de secundaire markten al snel x 3, x 4 of zelfs meer deden ... verschil is gewoon dat zij nu al aan de basis cashen en dat o.a. Vd Boog nog een tijd moet wachten. En uiteindelijk is dit alleen maar mogelijk omdat flink wat mensen blijkbaar bereid zijn om gekke prijzen neer te tellen voor whisky ... niemand is verplicht om die whisky's te kopen :-)
1 x

Barkjes
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Barkjes » 17 Mei 2020, 11:45

Tris schreef:Het was een nieuwsbrief email.

Contact gezocht met de verkoper hierover, ter compensatie krijg ik een sample van hem. Is eigenlijk nog leuker dan korting ;)
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 17 Mei 2020, 18:55

Barkjes schreef:
Tris schreef:Het was een nieuwsbrief email.

Contact gezocht met de verkoper hierover, ter compensatie krijg ik een sample van hem. Is eigenlijk nog leuker dan korting ;)

Da's netjes! Ik moet eerlijk zeggen dat ik trouwens ook goede ervaringen heb met die slijterij. Dankzij hen had ik op de valreep de Van Wees tasting set nog op tijd binnen (terwijl ik hem woensdagavond pas bestelde, dus was zelf ook lekker op tijd).
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 17 Mei 2020, 19:48

lagalover schreef:
Paulus77 schreef:Een Deanston 10yo Bordeaux Red Wine Cask Finish van € 64,95 voor € 34,95.

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-deanston-10-years-bordeaux-red-wine-cask-finish-70cl

Iemand een idee waarom ze hier bijna 50% korting op geven?

Omdat die whisky aan 64.95€ zwaar overpriced is en ze hem waarschijnlijk niet vlot genoeg verkopen.
Uiteindelijk is het een whisky van 10 jaar. 34.95€ lijkt eerder de normale prijs te zijn. Maar je mag er zeker van zijn dat die nu vlot zal verkopen aan 34.95 .. psychologisch gevoel .. een koopje! En eens hij uitverkocht is, zal hij zelfs vlot verkocht worden aan 64.95€ of hoger met de bijbehorende link naar WB :-)
Zijn voorganger werd uitgebracht in 2017 ... 9 jaar oud ... zijn volgens mij dezelfde vaten die ze een jaar langer laten liggen hebben ..

Wellicht zijn de vaten hergebruikt, denk niet dat je de beide whisky's 1:1 kunt vergelijken.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”