Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Ardking
Senior
Senior

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor Ardking » 01 Apr 2020, 16:54

JvR schreef:Dan ben ik benieuwd hoe die nieuwe expressie zich verhoudt tot de andere twee.

Ik dus ook, heb hem al ge-pre-orderd :yes
0 x
"Volo et Valeo"

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 11 Apr 2020, 08:50

heeft iemand de Wee Beastie al op?
Ik krijg hem vandaag als het goed is binnen!
Vanavond gelijk proberen zo'n zin in! :dancing
0 x
"Volo et Valeo"

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 11 Apr 2020, 09:11

Kleine tip voor geinteresseerden in de Wee Beastie, er zijn best wel wat shops waar je die kan proeven en voor net onder de 40 EUR kan aanschaffen.

Bijvoorbeeld:
Slijterij Vidra in Wervershoof
Slijterij 't Fust in Hoorn
0 x
Afbeelding

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 11 Apr 2020, 12:34

De Wee Beastie blijft nog wel een tijdje in hun core range, niet getreurd als je 'm nog niet hebt kunnen kopen.. ;)
1 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 15 Apr 2020, 21:27

Vandaag dan eindelijk ontvangen! Nu eerste glaasje en moet zeggen valt mij echt niet tegen voor zo'n jonge whisky!
Het kenmerkende ziltige proef je, maar ook bbq smaken, doet mij denken aan de smokehead sherrybomb maar dan in vele mindere mate. Had hem scherper verwacht, maar valt reuze mee. Heerlijke lange afdronk.
Voor nog geen 40 euro een topper!! :dancing
2 x
"Volo et Valeo"

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 22 Apr 2020, 08:59

Ik wilde gisteren een fles halen bij onze lokale Ardbeg Embassy, maar ondanks dat dit een core whisky moet worden is er door Corona omstandigheden nog maar één badge gemaakt en die is op. De prijzen schieten dus toch alweer omhoog. Maar ik had gelukkig een van de laatste flessen en hij is voor dit geld inderdaad prima.
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 22 Apr 2020, 09:05

0 x

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 22 Apr 2020, 13:55

In Leiden bij Druiventuin/Whiskysite.nl staan er nu nog iets van 25 à € 44,99 p/s.

:Slainte :violin
Dirk
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 25 Apr 2020, 10:05

Eerste release is er doorheen, vandaar de schaarste momenteel en prijsstijging op de Wee Beastie. Begin juli verwachten ze de 2nd release van de Wee Beastie.

Hamsteren :P
1 x
"Volo et Valeo"

MGB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MGB » 28 Apr 2020, 21:47

Zal ik er 5 kopen, kan ik die ruilen tegen de nieuwe 25 jaar oude Ardbeg

https://www.whiskynotes.be/2020/whisky-news/ardbeg-25-teeling-blackpitts-glenmorangie-tale-of-cake/
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Apr 2020, 22:17

Ardbeg is voor mij wel een modemerk; de prijs heeft geen directe relatie met de kwaliteit. Een mooi voorbeeld van wat in de economie ook wel Veblen-goed wordt genoemd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Veblen-goed
Hetzelfde geldt m.i. voor The Macallan en Highland Park.

En The Dalmore niet te vergeten (dat merk met de plastic hertjes op de fles).
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 10 Mei 2020, 20:36

De Blaaack is al te pre-orderen! Doordat Ardbeg Day niet gevierd kan worden dit jaar bij de slijters is het alleen ophalen (zonder proeven en hapjes) of thuis bezorgen, al bij meerdere slijterijen voorbij zien komen. 120 euro.
0 x
"Volo et Valeo"

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Mei 2020, 09:32

Reichenbach schreef:Ardbeg is voor mij wel een modemerk; de prijs heeft geen directe relatie met de kwaliteit. Een mooi voorbeeld van wat in de economie ook wel Veblen-goed wordt genoemd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Veblen-goed

Nou is die perceptie natuurlijk heel persoonlijk, dat geef je ook aan, maar ik kan me er betreffende Ardbeg niet helemaal in vinden. De duurdere expressies en de jaarlijkse limited editions wellicht nog, maar voor de lager geprijsde core range kan je dat toch niet echt beweren?
De Ten is met zijn prijs rond de 35 euro toch geen overpriced whisky met 46% en tien jaar oud? En wat te denken van de Uigeadail?
Dan zou je kunnen zeggen dat de Wee Beestie vrij aan de prijs is met zijn 5 jaar voor 40 euro, maar ik zie tegenwoordig genoeg jonge whiskies uitkomen die al voor meer dan die 40 euro in het schap staan.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Mei 2020, 09:37

Afgelopen weekend dan ook eindelijk de Wee Beastie kunnen proeven, en had hem maar gelijk in een head-2-head met de Ardbeg Ten gezet.
En ik moet zeggen, hij valt me helemáál niet tegen! Eerlijk gezegd kwam de Ten er opeens een beetje bekaaid vanaf... terwijl ik dat normaal toch eigenlijk al een hele fijne vind.
De Wee Beastie is veelzijdiger, steviger. Veel meer zoetige en fruitige tonen er doorheen, waar de Ten dan veel meer recht-toe-recht-aan turf is, met veel minder andere geur- en smaaktonen.
Voor mij is de winnaar wel duidelijk, als ie 'straks' gewoon ruim beschikbaar is als core-range gaat deze er eerder komen dan nog eens een nieuwe fles Ten.
5 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Mei 2020, 15:57

Dre schreef:[... maar voor de lager geprijsde core range kan je dat toch niet echt beweren?
De Ten is met zijn prijs rond de 35 euro toch geen overpriced whisky met 46% en tien jaar oud? En wat te denken van de Uigeadail?
Voor deze uitvoeringen heb je wel gelijk, prima whisky's voor een nette en marktconforme prijs.
Maar dat veranderd niet aan mijn perceptie dat het merk Ardbeg als een modemerk in de markt wordt gezet. Op zich niks mis mee als ze daar voor kiezen, ik koop zelf ook wel eens modeartikelen waarbij prijs niet direct een relatie heeft met de kwaliteit.

Voor dat Wee Beastie ook maar eens op zoek, jeugd hoeft niet meteen een nadeel te zijn. Laatst een geturfde Ben Nevis van 4 jaar gehad die ik ook bovengemiddeld lekker vond. Die fles was overigens ook rond de 45 euro.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”