Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Omdenken: Wat is de laatste fles whisk(e)y die je niet hebt aangeschaft?

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Mar 2020, 09:23

MikerG schreef:Ik was helaas niet succesvol in de ballot, maar gelukkig was iemand die dat wel was geen interesse dus kon ik hem pakken, nu nog inafwachting van delivery :hoera

Dit is dan juist weer 'omdenken van omdenken', een fles waarvan je eigenlijk dacht dat je hem niet zou (kunnen) kopen die je tóch hebt aangeschaft :lol:
3 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 08 Apr 2020, 10:05

Ik heb maar van de koop afgezien, hij kent schijnbaar m'n vriendin persoonlijk!!

:gnif
Bijlagen
Screenshot_3.png
Screenshot_3.png (52.69 KiB) 2103 keer bekeken
9 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 08 Apr 2020, 10:09

De Edradour van Van Wees, die mega donkere. Ik heb heel weinig met Edradour, heeft mij al diverse keren teleurgesteld. Via een ruilvoorstel nog wel in de verleiding gekomen, maar er is écht niets wat ik hieraan mis.
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Apr 2020, 10:36

Wouterk schreef:De Edradour van Van Wees, die mega donkere. Ik heb heel weinig met Edradour, heeft mij al diverse keren teleurgesteld. Via een ruilvoorstel nog wel in de verleiding gekomen, maar er is écht niets wat ik hieraan mis.

Hier het zelfde - maar dan omdat ik al meer dan 10 verschillende van die donkere Edradours staan heb (ik vind ze wel lekker) en omdat deze veel duurder was dan wat ik voor de andere betaald heb. De 46% versies van Signatory kon je krijgen voor <50 euro vorig jaar, de cask strengths die ik staan heb waren minder dan €60. Trouwens die 46% versies smaken absoluut niet "watered-down" - enorme smaakbommen.

Komt nog eens bij dat Edradour/Signatory constant met van die donkere bottlings op de markt komt, ik snap niet echt waarom iedereen nu specifiek op deze springt (en al zeker niet waarom je meer dan retail zou betalen).
3 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 08 Apr 2020, 12:05

Casketje schreef:
Wouterk schreef:De Edradour van Van Wees, die mega donkere. Ik heb heel weinig met Edradour, heeft mij al diverse keren teleurgesteld. Via een ruilvoorstel nog wel in de verleiding gekomen, maar er is écht niets wat ik hieraan mis.

Hier het zelfde - maar dan omdat ik al meer dan 10 verschillende van die donkere Edradours staan heb (ik vind ze wel lekker) en omdat deze veel duurder was dan wat ik voor de andere betaald heb. De 46% versies van Signatory kon je krijgen voor <50 euro vorig jaar, de cask strengths die ik staan heb waren minder dan €60. Trouwens die 46% versies smaken absoluut niet "watered-down" - enorme smaakbommen.

Komt nog eens bij dat Edradour/Signatory constant met van die donkere bottlings op de markt komt, ik snap niet echt waarom iedereen nu specifiek op deze springt (en al zeker niet waarom je meer dan retail zou betalen).

Ik snap de hype ook niet zo, zeker gezien de 10% hogere prijs ten opzichte van de vorige edities :lekker

Vroeg mezelf wel af; waar vind jij de Signatory flessen voor (minder) dan 50 euro?
1 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Apr 2020, 12:13

Mark schreef:Vroeg mezelf wel af; waar vind jij de Signatory flessen voor (minder) dan 50 euro?

Ik zei: "vond" en "vorig jaar". ;) En in Duitsland, zeker niet hier in België.
1 x

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 08 Apr 2020, 18:22

Lakerfield schreef:Ik heb maar van de koop afgezien, hij kent schijnbaar m'n vriendin persoonlijk!!

Hahaha brilliant, zag ook al een mailtje voorbij komen dat een fles van mijn verlanglijstje was aangeboden op whiskybase.

Goed om te zien dan de rente op whisky wel omhoog gaat per week ipv op de bank :Tongue
2 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 08 Apr 2020, 20:01

polley82 schreef:
Lakerfield schreef:Ik heb maar van de koop afgezien, hij kent schijnbaar m'n vriendin persoonlijk!!

Hahaha brilliant, zag ook al een mailtje voorbij komen dat een fles van mijn verlanglijstje was aangeboden op whiskybase.

Goed om te zien dan de rente op whisky wel omhoog gaat per week ipv op de bank :Tongue

Ik ga ook maar eens de donkerste fles whisky die ik bezit erbij pakken, Wall Street here I come! :bigsmile
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Apr 2020, 20:15

Mark schreef:
Casketje schreef:

Ik snap de hype ook niet zo, zeker gezien de 10% hogere prijs ten opzichte van de vorige edities :lekker

Vroeg mezelf wel af; waar vind jij de Signatory flessen voor (minder) dan 50 euro?

Snappen, begrijpen of weten dat men het doet.... Ik zie het vanaf de andere kant van de kassa en merk keer op keer dat men lijp wordt als het donker is. Dat gebeurde bij de diverse Adelphi's, maar ook Maltman, James Eadie en nu bij deze Edradour (vergeet de Glenlivet niet). Snappen/begrijpen doe ik het wat minder, ik weet wel dat het gebeurt. Het kan natuurlijk ook helemaal in je smaakprofiel liggen, dan kan je wel wat inschatten dat je 'm goed zal vinden (of niet). Het is wat minder mijn kopje thee, maar we kunnen niet allemaal hetzelfde lekker vinden. Nu zie ik het bij iedere donkere/zwarte whisky gebeuren. Rara wat de bottelaars meer en meer zullen uitbrengen (whiskybroker als voorbeeld).
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 08 Apr 2020, 20:32

Je snapt het dan misschien niet, maar je begrijpt het wel Cor... :Scratch
Ik begrijp dan weer niet dat mensen niet gewoon een fles sherry kopen...? :gnif
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 08 Apr 2020, 21:20

Oogadal schreef:Ik begrijp dan weer niet dat mensen niet gewoon een fles sherry kopen...? :gnif

Een Oloroso, cream of PX lust ik wel op z'n tijd, maar is niet hetzelfde :lekker
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Apr 2020, 21:59

Oogadal schreef:Je snapt het dan misschien niet, maar je begrijpt het wel Cor... :Scratch
Ik begrijp dan weer niet dat mensen niet gewoon een fles sherry kopen...? :gnif

Ik weet dat het gebeurt.....
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 09 Apr 2020, 09:39

De Glenlivets 2007 Signatory vind ik vaak wel erg goed, evenals de Benrinnes Adelphi.
Het James Eadie en Maltman spul ligt wat dat betreft niet op hetzelfde niveau vind ik.
Ook die nieuwe Caol Ila op sherry van Signatory is voor mij geen hoogvlieger, ik denk dat het met de laatste Linkwood op sherry van Signatory hetzelfde verhaal is.
Best lastig nog om het kaf van het koren te scheiden.
1 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 09 Apr 2020, 09:48

Tris schreef:Best lastig nog om het kaf van het koren te scheiden.

Klopt, zeker als je de gemiddelde scores op whiskybase bekijkt. De gemiddelde 13-jarige Linkwood scoort, wat, tussen de 80 & 85? Steek 'm 3 maanden in een nat sherryvat en ineens krijgt 'ie scores van 88+. :roll:
2 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 09 Apr 2020, 16:51

Casketje schreef:
Tris schreef:Best lastig nog om het kaf van het koren te scheiden.

Klopt, zeker als je de gemiddelde scores op whiskybase bekijkt. De gemiddelde 13-jarige Linkwood scoort, wat, tussen de 80 & 85? Steek 'm 3 maanden in een nat sherryvat en ineens krijgt 'ie scores van 88+. :roll:

Met een sherry rijping/finish krijg je wat mij betreft meer smaken in je whisky dan met een 13-jarige ex bourbon Linkwood. Meer smaak staat alleen niet per sé gelijk aan lekkerder :hoedaf

Moet ik gelijk denken aan m'n eerste slok Laphroaig.. :P
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”