Corona
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Corona
Niet riskeren dat je met je gezin besmet terugkomt is misschien de slimmere insteek...?
Dit virus wordt behoorlijk onderschat, niet in de zin dat je er gelijk aan doodgaat, maar het probleem gaat worden dat we in NL simpelweg onvoldoende ziekenhuis capaciteit hebben om de serieus zieken op te nemen. Ik heb een leverancier in Bergamo en daar is het echt schrijnend; mensen liggen daar solo dood te gaan omdat artsen de keuze hebben moeten maken wie wel IC en wie niet. Die mensen liggen afgezonderd en er mag geen bezoek bij en als ze overleden zijn mag er niet begraven worden. Je moeder zou er liggen. Bekijk dit filmpje maar over het aantal overlijdensadvertenties alleen in Bergamo, een maand geleden en nu;
Als we niks doen (dus wat we nu in NL doen is eigenlijk net iets meer als niks) besmet elke Coronapatient 2 anderen. Pakken we hier door en gooien we alles dicht dan besmet elke Coronapatient nog 1 andere. Dat is net het verschil tussen niet de zorg kunnen bieden die nodig is en wel de zorg kunnen bieden die nodig is. Wij hebben afgelopen donderdag besloten dat onze jongens de rest van de maand niet naar school gaan en binnen / om het huis blijven. Maar als er mensen zijn die nog in de fabeltjes van Rutte en Co blijven geloven; be my guest. Mij niet gezien.
Ik zou me dus iets drukker maken over je eigen gezondheid en die van anderen dan of je nog wel terugkomt van een tripje.
Dit virus wordt behoorlijk onderschat, niet in de zin dat je er gelijk aan doodgaat, maar het probleem gaat worden dat we in NL simpelweg onvoldoende ziekenhuis capaciteit hebben om de serieus zieken op te nemen. Ik heb een leverancier in Bergamo en daar is het echt schrijnend; mensen liggen daar solo dood te gaan omdat artsen de keuze hebben moeten maken wie wel IC en wie niet. Die mensen liggen afgezonderd en er mag geen bezoek bij en als ze overleden zijn mag er niet begraven worden. Je moeder zou er liggen. Bekijk dit filmpje maar over het aantal overlijdensadvertenties alleen in Bergamo, een maand geleden en nu;
Als we niks doen (dus wat we nu in NL doen is eigenlijk net iets meer als niks) besmet elke Coronapatient 2 anderen. Pakken we hier door en gooien we alles dicht dan besmet elke Coronapatient nog 1 andere. Dat is net het verschil tussen niet de zorg kunnen bieden die nodig is en wel de zorg kunnen bieden die nodig is. Wij hebben afgelopen donderdag besloten dat onze jongens de rest van de maand niet naar school gaan en binnen / om het huis blijven. Maar als er mensen zijn die nog in de fabeltjes van Rutte en Co blijven geloven; be my guest. Mij niet gezien.
Ik zou me dus iets drukker maken over je eigen gezondheid en die van anderen dan of je nog wel terugkomt van een tripje.
5 x
Oogadal schreef:Niet riskeren dat je met je gezin besmet terugkomt is misschien de slimmere insteek...?
Ik zou met een vriend gaan, niet met m'n gezin. Overigens, ik denk dat de kans groter is om hier tegen een besmetting aan te lopen dan in Schotland. De reis op zich vind ik wel risicovoller.
Komt bij dat mijn vrouw huisarts is, dus redelijk op de hoogte van het feit dat dit nu niet bepaald your average flue is
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ahh, ok, ik dacht te lezen ‘met een jong gezin’...
Maar, no offense, als zelfs de virologen het niet exact weten zou ik m’n eigen huisarts ook niet op de blauwe ogen vertrouwen.
Maar ze zal je ongetwijfeld verteld hebben dat die kant op reizen een verhoogd risico met zich meebrengt voor de lokale bevolking...?
Ik ben ook niet van de betutteling, maar dit is iets wat maar op 1 manier de kop in te drukken cq te vertragen is en dat is een pakket rigoureuze maatregelen. Maar gezien de aanstaande persco is dat kwartje zelfs in Den Haag gevallen....
Maar, no offense, als zelfs de virologen het niet exact weten zou ik m’n eigen huisarts ook niet op de blauwe ogen vertrouwen.
Maar ze zal je ongetwijfeld verteld hebben dat die kant op reizen een verhoogd risico met zich meebrengt voor de lokale bevolking...?
Ik ben ook niet van de betutteling, maar dit is iets wat maar op 1 manier de kop in te drukken cq te vertragen is en dat is een pakket rigoureuze maatregelen. Maar gezien de aanstaande persco is dat kwartje zelfs in Den Haag gevallen....
2 x
- Greenmachine
- Senior

@Oogadal voor nieuwe minister president!
Mensen hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn als ze nog lekker doen waar ze zelf zin in hebben.
Dit is niet het moment om alleen maar aan jezelf te denken maar juist aan die oude buurvrouw op de hoek.
Mensen hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn als ze nog lekker doen waar ze zelf zin in hebben.
Dit is niet het moment om alleen maar aan jezelf te denken maar juist aan die oude buurvrouw op de hoek.
0 x
Greenmachine schreef:Dit is niet het moment om alleen maar aan jezelf te denken maar juist aan die oude buurvrouw op de hoek.
Dit misverstand moet denk ik ook gauw uit de wereld: meer dan de helft van de corona-patiënten op de Ic in NL en Frankrijk zijn jonger dan 50 jaar, en kijk maar eens naar de fotootjes van de overlijdensadvertenties in Bergamo die Oogadal deelde.
Het treft allang niet meer alleen die oude buurvrouw om de hoek.
0 x
Oogadal schreef:Ahh, ok, ik dacht te lezen ‘met een jong gezin’...
Yep, zoals ik zei, ik ga dus niet.
En, no offence taken. Toch vertrouw ik mijn eigen lieve huisarts toch net wat harder dan de gemiddelde berichtgeving op social media. Ik zie dat veel Nederlanders daarop varen als ware het een bron van feitelijke info. Dat lijkt me geen verstandige keuze, want, man, daar komt me een gruwelijke niet herleidbare bult stront langs. Dat laatste overigens niet reagerend op het door jouw aangehaalde twitterbericht, maar een algemene constatering.
1 x
Dre schreef:Greenmachine schreef:Dit is niet het moment om alleen maar aan jezelf te denken maar juist aan die oude buurvrouw op de hoek.
Dit misverstand moet denk ik ook gauw uit de wereld: meer dan de helft van de corona-patiënten op de Ic in NL en Frankrijk zijn jonger dan 50 jaar, en kijk maar eens naar de fotootjes van de overlijdensadvertenties in Bergamo die Oogadal deelde.
Klopt. Feit blijft wel dat sterftecijfers onder ouderen fors hoger liggen dan bij, relatief, jongeren.
0 x
- Greenmachine
- Senior

Dre schreef:Greenmachine schreef:Dit is niet het moment om alleen maar aan jezelf te denken maar juist aan die oude buurvrouw op de hoek.
Kijkende naar het sterftecijfer mbt de leeftijdscategorie kijk ik wel naar mijn oude buurvrouw om.
Edit: Nickolaas was mij voor
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Eenzame ouderen komen er nog het beste vanaf...
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Greenmachine
- Senior

Nickolaas schreef:Klopt. Feit blijft wel dat sterftecijfers onder ouderen fors hoger liggen dan bij, relatief, jongeren.
Eens, en ook logisch want sowieso een kwetsbaardere groep.
Greenmachine schreef:Kijkende naar het sterftecijfer mbt de leeftijdscategorie kijk ik wel naar mijn oude buurvrouw om.
Uiteraard niets mis mee. Maar ons is lange tijd voorgespiegeld dat het enkel gevaarlijk voor ouderen zou zijn en jongere mensen hooguit wat griepachtige verschijnselen zouden hebben. Dat is inmiddels wel wat achterhaald, sowieso zijn er ook genoeg jongere mensen die ook (soms tijdelijk) een veel lagere weerstand hebben en daarmee een veel hoger risico lopen nu, en zelfs doorgaans gezonde mensen kunnen nu héél erg ziek worden. Dus ja, wellicht wat extra zorg om de oudsten, maar sowieso zorg om iedereen/elkaar.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Greenmachine schreef:@Oogadal voor nieuwe minister president!
Brrrrrr, moet er niet aan denken, doe mij maar een Corona dan....

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Voor wie de 'teller' bij wil houden;
https://experience.arcgis.com/experienc ... ee1b9125cd
Bijgaand plaatje was van vanmiddag uur of 12. En nog steeds zijn er mensen die niet begrijpen waarom ze binnen moeten blijven en als ze buiten zijn 1,5 meter afstand moeten houden.
Zelfs hier in Drenthe kun je je boodschappen online bestellen, hoef je niet jezelf en het personeel bloot te stellen. Die zien ook liever niet teveel mensen binnen wandelen met hun hoestende en proestende kroost...
https://experience.arcgis.com/experienc ... ee1b9125cd
Bijgaand plaatje was van vanmiddag uur of 12. En nog steeds zijn er mensen die niet begrijpen waarom ze binnen moeten blijven en als ze buiten zijn 1,5 meter afstand moeten houden.
Zelfs hier in Drenthe kun je je boodschappen online bestellen, hoef je niet jezelf en het personeel bloot te stellen. Die zien ook liever niet teveel mensen binnen wandelen met hun hoestende en proestende kroost...

- Bijlagen
-
- Corona 17-03-2020.JPG (789.92 KiB) 1192 keer bekeken
0 x
Die teller zegt me eerlijk gezegd weinig, het werkelijke aantal ligt natuurlijk véél hoger, er wordt maar heel beperkt getest (en dan laat ik nog maar buiten beschouwing dat diverse regimes bekend staan om het verdoezelen van werkelijke omvang van rampen).
Als je goed leest staat er dan ook 'vastgestelde' of 'geconstateerde' besmettingen, maar velen zullen het lezen als 'aantallen zieken'. Daar worden dan allemaal weer verkeerde aannames en berekeningen op los gelaten en leidt alleen maar tot meer verwarring en chaos en soms ook scepsis.
Je zou (met wat moeite) dan ook nog bijna kunnen denken dat het eigenlijk wel meevalt, maar als je de reële schattingen van werkelijke aantallen zou meedelen zal de ernst eenieder nog veel duidelijker zijn (en zal ook de koppigere medemens zich wellicht beter aan de richtlijnen houden).
Als je goed leest staat er dan ook 'vastgestelde' of 'geconstateerde' besmettingen, maar velen zullen het lezen als 'aantallen zieken'. Daar worden dan allemaal weer verkeerde aannames en berekeningen op los gelaten en leidt alleen maar tot meer verwarring en chaos en soms ook scepsis.
Je zou (met wat moeite) dan ook nog bijna kunnen denken dat het eigenlijk wel meevalt, maar als je de reële schattingen van werkelijke aantallen zou meedelen zal de ernst eenieder nog veel duidelijker zijn (en zal ook de koppigere medemens zich wellicht beter aan de richtlijnen houden).
0 x
De bodem is nog lang niet bereikt als ik dit bericht mag geloven:
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... spitalised
Reisje maar afzeggen, wij krijgen een tegoedbon voor het bedrag van de overtocht maar of dat in de toekomst nog waarde heeft?
https://www.theguardian.com/world/2020/ ... spitalised
Reisje maar afzeggen, wij krijgen een tegoedbon voor het bedrag van de overtocht maar of dat in de toekomst nog waarde heeft?
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”