Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ardbeg Alligator (de For Discussion versie), een sample.
0 x
De voorbije 2dagen :
Inchgower 1982 MoS , blijft een speciale en vreemde whisky.
Ook nog Bruichladdich 3D3 : turf en rook maar mineralig/citrus/'frisser' dan ...
Laphroaig 2000 The Ultimate ( cask 700054, en dus niet de 700053 die I_Spey hier de hemel in prees ) , op een refill sherryvat : heerlijk , die lichte sherry/tabak/zoete geur en smaak aangevuld met de rook en turf. Zeer leuk mondgevoel. Toppertje.
Amrut Peated Cask Strength 62.8%. Zeer kruidig en 'warm'. Amrut = Top!
Laphroaig 10Y Cask Strength Batch 001. Komt moeizaam open , maar na een minuut of 10 een echte bom. Lekker!

Inchgower 1982 MoS , blijft een speciale en vreemde whisky.
Ook nog Bruichladdich 3D3 : turf en rook maar mineralig/citrus/'frisser' dan ...
Laphroaig 2000 The Ultimate ( cask 700054, en dus niet de 700053 die I_Spey hier de hemel in prees ) , op een refill sherryvat : heerlijk , die lichte sherry/tabak/zoete geur en smaak aangevuld met de rook en turf. Zeer leuk mondgevoel. Toppertje.
Amrut Peated Cask Strength 62.8%. Zeer kruidig en 'warm'. Amrut = Top!
Laphroaig 10Y Cask Strength Batch 001. Komt moeizaam open , maar na een minuut of 10 een echte bom. Lekker!

0 x
Gisterenavond tasting Malts of Scotland ( soort open bar concept, betalen per dram die je wil proeven )
Eerst Glen Elgin 1984 Thosop (46,1%). Zeer lekker, zacht en fruitig , kruidiger in smaak.
Daarna Littlemill 1989 MoS (52,8%). Daar kan ik kort over zijn : Beste sherrymonster die ik al mocht proeven. Vol , romig , vlezig, chocolade. Blijft zeer langen hangen. Heerlijk.
En als afsluiter Caol Ila 1981 MoS (59,8%). Zeer vol, zoet, zout , rokerig , ... Ongelofelijk lekker. Mss de beste whisky tot op heden?
'T was de moeite

Eerst Glen Elgin 1984 Thosop (46,1%). Zeer lekker, zacht en fruitig , kruidiger in smaak.
Daarna Littlemill 1989 MoS (52,8%). Daar kan ik kort over zijn : Beste sherrymonster die ik al mocht proeven. Vol , romig , vlezig, chocolade. Blijft zeer langen hangen. Heerlijk.
En als afsluiter Caol Ila 1981 MoS (59,8%). Zeer vol, zoet, zout , rokerig , ... Ongelofelijk lekker. Mss de beste whisky tot op heden?
'T was de moeite

0 x
Gisteravond met een Glendronach 15yo verschillende nieuwsberichten op TV / Teletekst bekeken over de aarbeving bij ons in de achtertuin...
0 x
Heb zojuist - ongeveer 30 minuten geleden - m'n Laphroaig Triple Wood 2009 geopend en er heerlijk van genoten
Kan 'm iedereen, die Laphroaigs 'n warm hart toedraagt, aanbevelen. Hij is heel bijzonder én heel lekker. Hij hangt prachtig aan het glas. The notes volgen tzt.
En heb nu m'n 'slobber' whisky(sinds zo'n 3 à 4 weken
) ingeschonken, 'n heerlijke, niet al te moeilijke Benrinnes(GMR)!!
Zie m'n notes: hier
En heb nu m'n 'slobber' whisky(sinds zo'n 3 à 4 weken
Zie m'n notes: hier
0 x
Kintra minitasting (die van 08 juni 2011; ik kon toen niet maar had wel samples gekocht). Ik heb bewust al die tijd de notes daar nog niet gelezen:

@Rene: Vind je de Laphroaig Triple Wood z'n geld (cq. relatief hoge prijs) waard? Ik heb ook nog een dichte fles staan. Later mini Laphroaig proeverij met de 10yo, Quarter Cask en Triple Wood. Heb de Triple Wood reeds als sample geproefd.
- Dalmore 1999 11yo 57,2%
- Ardmore 1992 18yo 49,8%
- Tamdhu 1990 20yo 48,1%

@Rene: Vind je de Laphroaig Triple Wood z'n geld (cq. relatief hoge prijs) waard? Ik heb ook nog een dichte fles staan. Later mini Laphroaig proeverij met de 10yo, Quarter Cask en Triple Wood. Heb de Triple Wood reeds als sample geproefd.
0 x
Ja, daarover kun je van mening verschillen natuurlijk, John
René
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Net een Jameson gehad. Toch raar, soms vindt ik ze lekker en soms vindt ik ze echt slecht, zoals nu net 
0 x
pyro-tukker schreef:Net een Jameson gehad. Toch raar, soms vindt ik ze lekker en soms vindt ik ze echt slecht, zoals nu net
Nou, dat is echt zo gek niet hoor, Michiel! Ik durf bijna met grote zekerheid te beweren, dat iedereen, die van dit - over 't algemeen - goddelijke goedje drinkt, er wel 'ns in meer of mindere mate mee te maken heeft/krijgt. Soms smaakt 'n Laphroaig iets anders(positief/negatief) dan de keer daarvoor! Zo nu en dan overkomt mij dit ook wel.
René
0 x
Potver, volgens mij heb ik een beestje opgepikt. Het begon donderdag al te kriebelen achterin de keel: even gebombardeerd met een Caol Ila van G&M (die met veel zwavel en 58.1%). Gisteren nog maar herhaald met een Tamdhu van the Ultimate (60.2%). Dat fikte goed, en smaakte beter, maar heeft niet geholpen en nu loopt mijn neus dicht.
Gelukkig heb ik voor het gevalletje volledig verstopte neus nog wat Johnnie Walker red staan die op moet.
0 x
Springbank - The Blues Edition.... lekker geniet op een regenachtige zondagmiddag
0 x
Vanavond mini-tasting; eindelijk wat sampletjes proeven waarvan sommigen al wat langer staan:
EDIT: Mystery Malts Revealed. Many, many, many thanks, René!
- ? no 1: Imperial 1991 - 19yo - 48,5% - Creative Whisky Company(thanks, René!)
- ? no 2: Pittyvaich 1989/2009 - 20yo 57,5% (thanks, René!)
- Compass Box Spice Tree (thanks, Michiel(?))
- Glen Scotia OB 2001 40% (thanks, MM!)
EDIT: Mystery Malts Revealed. Many, many, many thanks, René!

Laatst gewijzigd door JayDie op 11 Sep 2011, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Gisteren een
"The Glenrothes Select Reserve" en een
Glen Ord 12 met vrienden gedronken
Naar mijn smaak was de Glen Ord veruit de betere, the Glenrothes viel wat tegen en was iig niet wat we ervan verwacht hadden
"The Glenrothes Select Reserve" en een
Glen Ord 12 met vrienden gedronken
Naar mijn smaak was de Glen Ord veruit de betere, the Glenrothes viel wat tegen en was iig niet wat we ervan verwacht hadden
0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Vanavond op de bank met twee goede Vrienden van Islay:
Laphroaig QC en
Kilchoman Summer Release 2010
en wellicht komt daar nog een derde bij, ik hoef morgen toch niet vroeg op
Laphroaig QC en
Kilchoman Summer Release 2010
en wellicht komt daar nog een derde bij, ik hoef morgen toch niet vroeg op
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”