The Whisky Couple - www.thewhiskeycouple.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Piet
Moderator
Moderator

The Whisky Couple - www.thewhiskeycouple.com

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Sep 2010, 12:36

Een bericht voor de site en activiteiten van Becky & Hans Offringa, aka The Whisky Couple blijken we nog niet te hebben.

Bij deze aangezien ik zojuist dit bericht zag: Springbank Jazz Edition gebotteld ! en we er per slot veelvuldig naar verwijzen vanuit het Whisky Weetje van de Week, om eens wat te noemen.

We hadden in Aanbod al een tijdje deze staan: Cask plan "The Macallan En Primeur 2009/2021"

En er was ook nog iets met een Zwolle botteling ... :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Re: The Whisky Couple - www.thewhiskeycouple.com

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Sep 2010, 12:58

Bron: Stentor - Michael Amsman via WhiskyPassion:
Er zit een Zwolse whisky aan te komen, en niet één van dertien- in-een-dozijn.

"Dit wordt de Rolls Royce onder de single malts genoemd." Voor die Zwolse whisky kan maar één man verantwoordelijk zijn: Zwollenaar Hans Offringa, die een metertje boeken over whisky publiceerde en ook zelf niet in een goed glas spuugt.
(...)
Voor 55 euro heeft Zwolle een fles whisky die volgens Zwolse opdracht is gebotteld en voorzien is van een Zwols etiket, van de hand van de Zwolse meesterontwerper Gijs Dragt. Zwolser kan een whisky niet zijn.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: The Whisky Couple - www.thewhiskeycouple.com

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 16 Sep 2010, 14:09

Tja, die Macallan was de eerste. Daarna volgde een 18 jarige Aberlour uit een ex-bourbon vat en vorig jaar hadden we een 18 jarige Highland Park uit een first fill sherry cask. Dit jaar is nr. 4 in aantocht. Ik houd jullie op de hoogte wat het wordt. De whisky is exclusief te koop bij slijterij Bartels in Zwolle in een oplage van ca. 300 flessen. Elke versie is gebotteld op 46%, unchillfiltered. Eigenaar Eric Bartels accepteert telefonische en email bestellingen, maar je moet de flessen wel bij hem zelf komen ophalen. Da's de moeite waard want hij heeft een hele mooie winkel in de binnenstad, met een prachtige whisky wall en een heel oude wijnkelder. Tel. 038 - 4215190 of email wijnkoperijbartels@home.nl. Adres: Diezerstraat 124 in Zwolle.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Nieuwe Zwolse Whisky bekend: Cragganmore 1998

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 16 Sep 2010, 21:03

Beste Forumers,
Het is zover. We zijn eruit (we, dat zijn Becky, Eric Bartels en ik).
De nieuwe Zwolse whisky wordt er eentje uit de Classic Six serie en daar ben ik zeer content mee. Het gebeurt maar zelden dat er zo'n vat beschikbaar komt.
Welnu het is een .... Cragganmore 1998. Mijn proefnotitie staat hieronder:

Cragganmore 1998
single cask edition "Zwolle"
matured in refill hogshead
Cask no 1172

Unchillfiltered
70 cl
46%
Aantal flessen: 300-350 (de whisky wordt komende week gebotteld)

kleur: lichtgeel
geur: eerst een beetje gesloten, bijna verlegen; daarna opent hij langzaam en onthult delicaat tropisch fruit; met een beetje water een complete fruitmand.
smaak: elegant, subtiel en aangenaam fruitig
afdronk: een tikje droog, met een hint van bittere chocolade

Eric Bartels kan de verkoopprijs net onder de 50 euro houden. Geïnteresseerden kunnen bij Eric voorintekenen. Telefonisch 038 4215190 of via email: wijnkoperijbartels@home.nl

Je moet de fles(sen) tzt wel zelf komen ophalen, maar dat is geen straf want Eric heeft een hele mooie zaak, inclusief wijnkelder en whisky wall. Naar verwachting is de whisky medio oktober in Zwolle.

Cheers,
MacOffringa
0 x

johan
Senior
Senior

Re: Nieuwe Zwolse Whisky bekend: Cragganmore 1998

Ongelezen berichtdoor johan » 17 Sep 2010, 08:21

Ik ga me zeker inschrijven, ik vond de vorige Zwolse whiskys ook erg lekker, goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ben erg benieuwd Cragganmore heeft mij al een paar keer positief verrast. :hoera
0 x

johan
Senior
Senior

Re: Nieuwe Zwolse Whisky bekend: Cragganmore 1998

Ongelezen berichtdoor johan » 21 Sep 2010, 13:35

Fles no.15 is voor mij gereserveerd :duimop
0 x

Whisky_Bas
Actief lid
Actief lid

Nieuwe Zwolse whisky?

Ongelezen berichtdoor Whisky_Bas » 01 Sep 2011, 17:51

Ik hoor geruchten dat er ook dit jaar weer een Zwolse whisky aan zit te komen... is daar al meer over bekend? Ben zeer benieuwd wat voor vaatje er is aangeboord en hoeveel dat zal kosten. Misschien is hier op het forum wel wat inside informatie te verkrijgen?
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Nieuwe Zwolse whisky?

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 01 Sep 2011, 19:56

Jazeker Bas,

Uit zeer betrouwbare bron 8-) heb ik vernomen dat het ditmaal een 13-jarige Laphroaig gaat worden uit een refill sherry cask, gebotteld op 46% ABV, ca. 350 flessen.
Naar verwachting is ie eind oktober verkrijgbaar bij Eric Bartels. Je kunt desgewenst bij hem voor-intekenen. Zie voor contactgegevens www.slijterijbartels.nl. Eric kan je ook de prijs vertellen.
Het gerucht gaat dat ditmaal de Peperbus op het etiket zal prijken.

Slainte,
MacOffringa
0 x

Whisky_Bas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky_Bas » 01 Sep 2011, 20:56

Aha, ik wist dat ik hier goed zat voor betrouwbare informatie! Klinkt goed, een Zwolse Laphroaig, daar zullen veel turfliefhebbers blij mee zijn vermoed ik :bigsmile ik zal eens informeren bij slijterij Bartels. Het zou natuurlijk extra leuk zijn als ik bij de NaT op 28 oktober al een fles in huis zou kunnen hebben...!
0 x
Afbeelding

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 02 Sep 2011, 14:35

Ah, hij wordt 29 oktober gelanceerd, net een dag te laat voor je.
0 x

Whisky_Bas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky_Bas » 02 Sep 2011, 18:05

Helaas, maar ik twijfel er niet aan dat er genoeg moois te proeven zal zijn :) en zo blijft er nog wat over voor de volgende bijeenkomst!
0 x
Afbeelding

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 15 Sep 2011, 12:24

Ik sta een beetje in dubio, alhoewel ik genoten heb van de vorige bottelingen (er zit nog een klein beetje cragganmore in de fles) is Laphroaig niet helemaal mijn smaak.
Aan de andere kant waren de vorige bottelingen van goede kwaliteit en ook in mijn smaakprofiel dus misschien moet ik maar vertrouwen hebben in de botteling.

Decisions, decisions.
0 x

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 15 Sep 2011, 17:53

Dank voor het compliment Johan. Smaak is en blijft nu eenmaal een persoonlijk iets.
Deze Laphroaig heeft 13 jaar in een sherrybutt gewoond en is fruitiger dan normaal,
maar nog steeds rokerig.
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 19 Sep 2011, 12:48

Ik heb er 1 gereserveerd, ben toch wel weer erg benieuwd.
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 01 Nov 2011, 21:36

Het zijn er uiteindelijk 2 geworden , heb in de winkel al een slokje mogen proeven en ik moet zeggen dat het een mooie whisky veel completer in smaak dan laphroaigs die ik tot dusver heb gehad.
Zal vanavond nog eens verder op ontdekkingsreis gaan :hoera
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”