Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond samen met een maatje van me voor de Springbank sample-set van polly82 gaan zitten. Dat smaakte naar meer!
Springbank past zeker in mijn smakenpalet. De verrassing van de avond was de Longrow-14-year-old
Springbank past zeker in mijn smakenpalet. De verrassing van de avond was de Longrow-14-year-old
3 x
Hier hadden we hetzelfde setje.
De de rumcask kreeg van 1 de stempel beste whisky ooit...
De local barley 's kwamen binnen en het schil tussen de 2017 en 2019 werd echt wel geproefd, daarna even een single cask van glendronach 60% alcohol op px vat als tussendoortje en ook als afsluiting de longrow 14y en die was idd de topper/verrassing van de avond.
Mooie avond met wederom goeie whisky s en nog betere verhalen, haha
De de rumcask kreeg van 1 de stempel beste whisky ooit...
De local barley 's kwamen binnen en het schil tussen de 2017 en 2019 werd echt wel geproefd, daarna even een single cask van glendronach 60% alcohol op px vat als tussendoortje en ook als afsluiting de longrow 14y en die was idd de topper/verrassing van de avond.
Mooie avond met wederom goeie whisky s en nog betere verhalen, haha
4 x
Vanavond de Tamdhu 15 maar eens geopend, was toch wel erg benieuwd.
Kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de goede reviews tot nu toe.
Hij lijkt enorm op de VW bottelingen die ik ken (boter, fudge, toffee en natuurlijk sherry), maar beter in balans dan de Batch Strength en de relatief jonge VW bottelingen.
Het is trouwens dat ik hem met korting heb gekocht, want het enige minpunt dat ik zou hebben is de toch wat stevige prijs voor een 15yo.
Benieuwd hoe deze zich ontwikkelt, maar deze fles was het zeker waard om aan te schaffen, zoveel is al duidelijk
Kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij de goede reviews tot nu toe.
Hij lijkt enorm op de VW bottelingen die ik ken (boter, fudge, toffee en natuurlijk sherry), maar beter in balans dan de Batch Strength en de relatief jonge VW bottelingen.
Het is trouwens dat ik hem met korting heb gekocht, want het enige minpunt dat ik zou hebben is de toch wat stevige prijs voor een 15yo.
Benieuwd hoe deze zich ontwikkelt, maar deze fles was het zeker waard om aan te schaffen, zoveel is al duidelijk

3 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Prachtige wereldbeker in Namen gekeken.. lijntje Ledaig erbij!
Ledaig 1993 cQs
Eindelijk eens aan een proefpoging van dit veelbesproken flesje kunnen wagen. Nee, nee, dit is hem niet voor mij. Onuitgesproken, bijna saai. 84 magere puntjes - en dat zegt alles voor mij als “zelfbenoemd Ledaig-adept”
. De “nieuwe stijl” bevalt stukken beter. Gewoon blijven bij de jaren ‘98, ‘04, ‘05 en mindere mate ‘07 en ‘08. Dan kan je niet misgaan.
Ledaig 2005 HB
Leuk spul, zeker voor de prijs. Maar het mag allemaal net een tintje meer kleurrijk zijn. 88 pt.
Ledaig 2005 Eld C#900163
Broertje 1 van Elixer Distillers/Single Malts of Scotland. Heerlijk, lekker dik. Voltreffer zoals ze uit 2005 horen te zijn. 90 pt.
Ledaig 2005 Eld C#900168
Het broertje van bovenstaande. Nauwelijks van elkaar te onderscheiden, misschien ietsjepietsje vlakker. 90 pt. Iemand hier nog een flesje van? Heb deze helaas gemist.
Ledaig 1993 cQs
Eindelijk eens aan een proefpoging van dit veelbesproken flesje kunnen wagen. Nee, nee, dit is hem niet voor mij. Onuitgesproken, bijna saai. 84 magere puntjes - en dat zegt alles voor mij als “zelfbenoemd Ledaig-adept”
. De “nieuwe stijl” bevalt stukken beter. Gewoon blijven bij de jaren ‘98, ‘04, ‘05 en mindere mate ‘07 en ‘08. Dan kan je niet misgaan.Ledaig 2005 HB
Leuk spul, zeker voor de prijs. Maar het mag allemaal net een tintje meer kleurrijk zijn. 88 pt.
Ledaig 2005 Eld C#900163
Broertje 1 van Elixer Distillers/Single Malts of Scotland. Heerlijk, lekker dik. Voltreffer zoals ze uit 2005 horen te zijn. 90 pt.
Ledaig 2005 Eld C#900168
Het broertje van bovenstaande. Nauwelijks van elkaar te onderscheiden, misschien ietsjepietsje vlakker. 90 pt. Iemand hier nog een flesje van? Heb deze helaas gemist.
7 x
2 ∞ & →
- SecondHandPants
- Senior

Sampletje Inchmurrin 2003 'Law' van Whiskynerds. Heerlijk!
1 x
dankzij grote vriend Herman drink ik vanavond een 1968 longmorn 
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rn-1968-gm
mijlpaal-momentje, want dit wordt mijn 5000e geproefde whisky die ik op whiskybase geregistreerd heb straan!!
ik kan me daar een slechtere whisky bij voorstellen...
mijlpaal-momentje, want dit wordt mijn 5000e geproefde whisky die ik op whiskybase geregistreerd heb straan!!
15 x
henri schreef:dankzij grote vriend Herman drink ik vanavond een 1968 longmorn
mijlpaal-momentje, want dit wordt mijn 5000e geproefde whisky die ik op whiskybase geregistreerd heb straan!!![]()
Blij dat ik hier een bijdrage aan heb mogen leveren, maar geloof wel dat ik nog iets vergeten ben -->

1 x
-
MisterMonkeyDonkey
- Whisk(e)y goeroe

Alle vooruit dan vier ik ook maar kerst
Ben ne visje 1996
Benriach 1975 laatste sample
Longmorn 1969 GM
Ben ne visje 1996
Benriach 1975 laatste sample
Longmorn 1969 GM
7 x
henri schreef:dankzij grote vriend Herman drink ik vanavond een 1968 longmorn
mijlpaal-momentje, want dit wordt mijn 5000e geproefde whisky die ik op whiskybase geregistreerd heb straan!!![]()
5000!
2 x
Ik heb de GlenDronach 1995 die ik vandaag binnenkreeg meteen opengetrokken en in het glas nu (2e dram inmiddels
).
Perfect voor kerstavond!
).Perfect voor kerstavond!

2 x
Een Longrow Red, heerlijke sample!
(Beetje in de wijn sferen blijven deze kerstdagen)
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/35023/longrow-11-year-old
(Beetje in de wijn sferen blijven deze kerstdagen)
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/35023/longrow-11-year-old
0 x
"Volo et Valeo"
Mortlach vW 2008
Hier wordt ik blij van, fruitig, sherryinvloeden en lekkere lange afdronk.
1 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller
Bij ons in de familie de traditie om de geboorte van een kleine te vieren met whisky en sigaren. Nu is die kleine alweer ruim drie maanden. Maar toch. Vanavond met fijn volk een Talisker Distiller's Edition en goede Cohiba's gehakt. Lekker.
4 x
De buuk schreef:Mortlach vW 2008
Sherry? Da's apart..
Bedoel je gedestilleerd in 2008 of gebotteld in 2008?
Voor zover ik weet hebben alle in 2008 gedestilleerde Mortlachs voor vW alleen maar in Bourbon barrels gerijpt.. Zijn ook flessen uit 1990 en gebotteld in 2008 die wel op sherry hebben gelegen.
Ben nu wel benieuwd..
1 x
Daan schreef:De buuk schreef:Mortlach vW 2008
Sherry? Da's apart..
Bedoel je gedestilleerd in 2008 of gebotteld in 2008?
Voor zover ik weet hebben alle in 2008 gedestilleerde Mortlachs voor vW alleen maar in Bourbon barrels gerijpt.. Zijn ook flessen uit 1990 en gebotteld in 2008 die wel op sherry hebben gelegen.
Ben nu wel benieuwd..
Gedestilleerd in 2008, dus gerijpt in bourbonbarrels.
Grappig, ik dacht bourbon wel te herkennen. Blijkbaar niet
Een ding weet ik iig wel, deze bevalt me zeer goed
1 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”