Bunnahabhain expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dax
Senior
Senior

Re: Bunnahabhain expressies

Ongelezen berichtdoor Dax » 19 Dec 2019, 14:51

Ik zal bekennen dat ik de originele prijs wel had willen betalen voor beide. Maar ik sta niet ingeschreven bij "The Coterie" en dan gaan ze aan je neus voorbij helaas.
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 19 Dec 2019, 17:49

Dax en rpwh1981, doen jullie ook aan whisky drinken?
3 x
Afbeelding

Dax
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dax » 19 Dec 2019, 19:44

Zekers, en sommige koop ik voor het mooie en de heb :dancing .
Deze zou voor de heb zijn
0 x

rpwh1981
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rpwh1981 » 20 Dec 2019, 10:49

Nickolaas schreef:Dax en rpwh1981, doen jullie ook aan whisky drinken?

Jazeker, ik doe het allebei....maar ik zorg dat het drinken de boventoon blijft voeren! Daar is whisky immers voor bedoeld. :duimop
0 x

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 24 Sep 2020, 19:57

Voor degene die de 2008 manzanilla gemist heeft, hij is nu leverbaar bij hard-to-find-whisky voor een redelijke prijs;

https://www.htfw.com/bunnahabhain-limit ... old-whisky

(Die genoemde leeftijd van 10 jaar zal een foutje zijn)
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 24 Sep 2020, 20:22

Best apart;

Bunna is toch een geliefde distillery, maar dit is de eerste post sinds December 2019. Er lijkt niet veel te gebeuren bij Bunnahabhain. Iemand enig idee waarom? Stilte voor de storm misschien?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 24 Sep 2020, 21:30

En al weer uitverkocht, er zijn gelukkig nog genoeg liefhebbers!
(de prijs was 122 pond)
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Sep 2020, 22:43

Roelof schreef:En al weer uitverkocht, er zijn gelukkig nog genoeg liefhebbers!
(de prijs was 122 pond)

Ik krijg 'm als "in stock" te zien, maar dan voor £130,95.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 24 Sep 2020, 22:46

Erik1908 schreef:Best apart;

Bunna is toch een geliefde distillery, maar dit is de eerste post sinds December 2019. Er lijkt niet veel te gebeuren bij Bunnahabhain. Iemand enig idee waarom? Stilte voor de storm misschien?

Nee hoor er zijn wel een aantal leuke bottelingen uitgekomen dit jaar. Waaronder een hele mooie 30yo. Maar in 2018 en 2019 was het idd wat drukker rondom Bunna.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Sep 2020, 07:19

WellIcht al wat verbouwingsperikelen?
0 x
Afbeelding

rpwh1981
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rpwh1981 » 25 Sep 2020, 08:12

Cask1988 schreef:WellIcht al wat verbouwingsperikelen?

Ik hoop het niet, ik vond de distillery inclusief het visitor centre zoals die was fantastisch, niet zo gelikt als bij de rest op Islay. Dat zal nu wel wat veranderd zijn..
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Sep 2020, 09:21

rpwh1981 schreef:

Ik hoop het niet, ik vond de distillery inclusief het visitor centre zoals die was fantastisch, niet zo gelikt als bij de rest op Islay. Dat zal nu wel wat veranderd zijn..

Haha nou die verbouwing gaat er sowieso komen ;) de plannen liggen al klaar. Er wordt een compleet nieuw gebouw uit de grond gestapt op de plek van de huidige. De enige ‘misschien’ zijn nog de warehouses. Die blijven wellicht zoals ze zijn. Maar alles waar ‘gekookt’ wordt en het kantoorgedeelte gaan volledig vernieuwd worden. Ook ik zou het liever bij het oude houden vanwege het karakter maar de staat van de panden schreeuwt wel om vernieuwing ivm veiligheid e.d.
0 x
Afbeelding

rpwh1981
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rpwh1981 » 28 Sep 2020, 19:59

Cask1988 schreef:
rpwh1981 schreef:

Haha nou die verbouwing gaat er sowieso komen ;) de plannen liggen al klaar. Er wordt een compleet nieuw gebouw uit de grond gestapt op de plek van de huidige. De enige ‘misschien’ zijn nog de warehouses. Die blijven wellicht zoals ze zijn. Maar alles waar ‘gekookt’ wordt en het kantoorgedeelte gaan volledig vernieuwd worden. Ook ik zou het liever bij het oude houden vanwege het karakter maar de staat van de panden schreeuwt wel om vernieuwing ivm veiligheid e.d.

Ik weet het! En volgens mij zijn ze al begonnen met de verbouwing. Eeuwig zonde: ik zal de eerste keer dat ik de distillery shop binnenstapte nooit vergeten: het verschoten rode tapijt op de vloer, een paar doorhangende planken met flessen aan de muur, stiekem best een rommeltje, maar 300% authentiek! Echt fantastisch! Maar goed het gaat om wat ze destilleren en dat is nog steeds top :duimop
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Sep 2020, 20:04

rpwh1981 schreef:Ik weet het! En volgens mij zijn ze al begonnen met de verbouwing. Eeuwig zonde: ik zal de eerste keer dat ik de distillery shop binnenstapte nooit vergeten: het verschoten rode tapijt op de vloer, een paar doorhangende planken met flessen aan de muur, stiekem best een rommeltje, maar 300% authentiek! Echt fantastisch! Maar goed het gaat om wat ze destilleren en dat is nog steeds top :duimop

Ik kon het niet méér met je eens zijn! Echt schitterend, precies wat je zegt. Niet te vergeten de oude krakkemikkige trap naar boven en de krakende vloer die soms net zo ver door boog dat je weer op de begane grond lag. Het still house afgetrapt en uitgeleefd. Niks opgepoetste ketels, gewoon een rauwe werkruimte. Hopelijk brengen ze het oude karakter terug in het nieuwe gebouw door slimme keuzes met kleuren en stijl o.i.d. Een hyper modern pand is niet wat Bunna zou passen..
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 28 Sep 2020, 21:50

En dat dunne leidinkje wat boven de buitenpoort doorloopt? Wie heeft er niet over gefantaseerd om daar een gaatje in te prikken?
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”