Ardbeg 1998 Daily Drams
Re: Ardbeg 1998 Daily Drams
Ik geef het op.
Het gaat er blijkbaar niet in dat als je het alcohol terugbrengt naar 46% dat je het over een ander product praat.
http://thecasks.com/2011/04/14/chieftai ... ld-review/
Het gaat hier dus niet om een paar drupjes zoals bij de meeste reviews maar om een sterke vermindering in alcohol.
Het gaat er blijkbaar niet in dat als je het alcohol terugbrengt naar 46% dat je het over een ander product praat.
Het gaat hier dus niet om een paar drupjes zoals bij de meeste reviews maar om een sterke vermindering in alcohol.
Laatst gewijzigd door KSB66 op 29 Jun 2011, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
WhiskyNotes schreef:Voor alle duidelijkheid: ik drink whisky ook het liefst cask strength! Maar in sommige gevallen dus niet, en het ging er oorspronkelijk over dat je dat blijkbaar niet mag vermelden in een review?
Trek jij je daar ook maar iets van aan? Iedereen mag(moet) voor z'n mening uitkomen, tenzij je kwetsend bent, denk ik.
Ik drink sommige cs whiskies ook zonder water. Maar ik ben er echt van overtuigd geraakt, dat (bijna) iedere cs whisky met enkele druppels water mooier/rijker wordt.
0 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

KSB66 schreef:Ik geef het op.
Ja en ik zeg EERST wat ik van het oorspronkelijke product vind en DAARNA voeg ik water toe en zeg ik wat er verandert (omdat het product er m.i. op verbetert, dus mogelijks een nuttige tip). Courante praktijk hoor bij reviewers. Ik geef het op.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Wat een heisa over een review zeg!
Daar kan je geen speld tussen krijgen, IMHO.
WhiskyNotes schreef:Ja en ik zeg EERST wat ik van het oorspronkelijke product vind en DAARNA voeg ik water toe en zeg ik wat er verandert
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Wat een heisa over een review zeg!WhiskyNotes schreef:Ja en ik zeg EERST wat ik van het oorspronkelijke product vind en DAARNA voeg ik water toe en zeg ik wat er verandert
Second that!

0 x
I_SPEY schreef:johan brugge schreef:Wat een heisa over een review zeg!WhiskyNotes schreef:Ja en ik zeg EERST wat ik van het oorspronkelijke product vind en DAARNA voeg ik water toe en zeg ik wat er verandert
Second that!
Precies! Je mening geven over de whisky zoals iedereen hem kan drinken: TOP! Daar heeft iedereen wat aan, maar het blijft een persoonlijke mening waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn. Integendeel!
In heel-heel veel notities zie ik daarnaast ook een beschrijving na het toevoegen van - enkele druppels - water. Soms staat het zelfs op de verpakking! In mijn beleving leeft een whisky daar soms van op, soms absoluut niet. Ook dat is persoonlijk. Zal zeker ook afhangen welk water je gebruikt! Feit zal ook zijn dat je bij een CS meer water kan toevoegen dat het whisky blijft (>= 40% ABV).
Ook lees je soms in een notitie: "Deze gebruik ik alleen voor de cola", of "Deze is zelfs niet goed genoeg voor m'n cola".
Maar bottom line up: drink hem zoals je zelf wil, maar wil je anderen vertellen hoe jij hem vind smaken: beschrijf dan zeker maar minimaal de whisky onaangetast!
...zoals je ook netjes gedaan hebt, Ruben!
0 x
Deze is gereviewd door Serge van Whiskyfun.com . Die heeft hem vergeleken met 2 andere independent bottelingen. Wat hard opvalt is dat deze 12 jarige Ardbeg van Daily Dram 89 punten krijgt en daarmee los over de 20 jarige Douglas Laing gaat die 86 punten krijgt en maar liefst 300 tot 400 euro per fles kost.
Hele sterke botteling van Daily Dram, deze Ardbeg.
Hele sterke botteling van Daily Dram, deze Ardbeg.
0 x
-
TheFrankMan
- Actief lid

-
johan brugge
- Forum goeroe

TheFrankMan schreef:anders dan we gewoon zijn
Hoe dan wel?
0 x
-
TheFrankMan
- Actief lid

-
johan brugge
- Forum goeroe

johan brugge schreef:Hoe dan wel?
En?
0 x
TheFrankMan schreef:goede botteling,anders dan we gewoon zijn
Verklaar je a.u.b. eens nader! Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Het is mij/ons niet helemaal duidelijk. Leg het nou 'ns in goed nederlands uit.
0 x
Ach, ik heb 'm op z'n tere zieltje getrapt, wat jammer nou, echt heel vervelend! Sorry, frankie!!!!
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”