Kilchoman expressies en releases
Re: Kilchoman expressies en releases
Heeft iemand al iets vernomen over de release datum van de kilchoman 100% Islay in NL? Op de officiële site staat dat hij op16 juni gereleased is, maar ik zag dat bv royal mile whiskies hem ook nog niet heeft...
Iemand een gerucht gehoord?
Iemand een gerucht gehoord?
0 x
Fortune! if thou'll but gie me still
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
Ja, het klopt, maar ik had begrepen dat de release datum gewoon algeheel was rond half juni, ik mag aannemen dat de mannen van W.I.N. er meer van weten, dus even naar hun bellen of mailen. Dan zul je weten waar je aan toe bent.
pascal
pascal
0 x
-
TheFrankMan
- Actief lid

Zelf heb ik de winter release 2010 hier open staan en ik moet zeggen dat ik voor een zo jonge whisky erg onder de indruk ben. Vind de peat in het begin zeker niet overheersen, maar daarna komt hij wel lekker door, dus ik zou hem niet aanraden aan een beginnende peat-drinker. Lekker verwarmend op een regenachtige dag. Ga er in de toekomst zeker nog een proberen!
0 x
- Dutch-Drammer
- Senior

Voor afgelopen woensdag had ik alleen een Kilchoman summer 2010 release gedronken, waarvan ik vond en vind dat het een prima jonge whisky is die mij doet denken aan een zeer jonge Laphroaig.
De gedachte dat een rijpere versie uit een quarter Cask mij misschien nog beter zou bevallen kwam in mij op.
afgelopen woensdag op de N&Tvan Gall & Gall vd Boog in Rijswijk
was Anthony Wills van de Kilchoman Distillery
met : ( tussen haakjes een notitie van mij )
New Spirit, 63,5 %
Summer 2010 release 3yo, 46 % ( Bourbon vat )
Spring 2011 release 3yo, 46 % ( Bourbon vat met finish van 4 maanden op een sherry vat )
100% Islay Inaugural 3 yo, 50%
5 yo Prerelease sample , 60% ( first fill Boubon vat, wordt binnenkort gereleased op 46 % )
Single Cask refill bourbon 5 yo 60,9 % (Voor de dutch market )
Single Cask sherry butt 60,4% ( oloroso Sherry vat )
Kilchoman hoopt een konstante gelijke rijping te krijgen door alleen ( Bourbon ) vaten van Buffalo Trace aan te kopen
Op het moment staan er ook kleinere vaten zoals quarter Casks met new spirit te rijpen ( dit is dus geen finish/2e rijping ) zoals de quarter cask van Laphroaig )
De gedachte dat een rijpere versie uit een quarter Cask mij misschien nog beter zou bevallen kwam in mij op.
afgelopen woensdag op de N&Tvan Gall & Gall vd Boog in Rijswijk
was Anthony Wills van de Kilchoman Distillery
met : ( tussen haakjes een notitie van mij )
New Spirit, 63,5 %
Summer 2010 release 3yo, 46 % ( Bourbon vat )
Spring 2011 release 3yo, 46 % ( Bourbon vat met finish van 4 maanden op een sherry vat )
100% Islay Inaugural 3 yo, 50%
5 yo Prerelease sample , 60% ( first fill Boubon vat, wordt binnenkort gereleased op 46 % )
Single Cask refill bourbon 5 yo 60,9 % (Voor de dutch market )
Single Cask sherry butt 60,4% ( oloroso Sherry vat )
Kilchoman hoopt een konstante gelijke rijping te krijgen door alleen ( Bourbon ) vaten van Buffalo Trace aan te kopen
Op het moment staan er ook kleinere vaten zoals quarter Casks met new spirit te rijpen ( dit is dus geen finish/2e rijping ) zoals de quarter cask van Laphroaig )
0 x
Dutch-Drammer, ik was ook bij die proeverij aanwezig
Zelf vond ik van de 7 drams die geschonken werden, de 3yrs 100% Islay Inaugural 50% en de 5yrs Prerelease sample 60% de betere van de serie. Jammer dat de prerelease word teruggebracht naar 46%. Ook de new made spririt (+/- 3 maanden oud) was erg vermakelijk en de single casks waren ook prima natuurlijk. Ben benieuwd wat de toekomstige expressies gaan brengen.
Zelf vond ik van de 7 drams die geschonken werden, de 3yrs 100% Islay Inaugural 50% en de 5yrs Prerelease sample 60% de betere van de serie. Jammer dat de prerelease word teruggebracht naar 46%. Ook de new made spririt (+/- 3 maanden oud) was erg vermakelijk en de single casks waren ook prima natuurlijk. Ben benieuwd wat de toekomstige expressies gaan brengen.
0 x
- Liquid_Gold
- Senior

heb vandaag maar ff contact opgenomen. Volgende week gaan de flessen met de pakketpost mee.
0 x
- Liquid_Gold
- Senior

Neen, nog niet ! Op de website staat mijn order als "processing".

0 x
Liquid_Gold schreef:Neen, nog niet ! Op de website staat mijn order als "processing".
Mijn order (nummer 564) geeft aan "Completed"
Bij een order (nummer 636) van "een vriend" staat de status nog op "Processing"
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”