Wat wordt je volgende fles (en waarom)?
Ik denk dat mijn volgende fles een Bowmore 12yo zal worden
Ben benieuwd...

Piet schreef:P.s. Highland Park is een van mijn favorieten Pano !
gadeweerd schreef:Lekkerrrrr Pano....zal het goed doen tussen de samples....
smit9212 schreef:Pfff... werkelijk geen idee wat de volgende aankoop wordt. ... ik hanteer niet een lijstje van "wanna-have" whisky's dat ik vervolgens in volgorde afwerk. ... Ik ga dan naar één van de slijters en bepaal aldaar mijn keuze.
smit9212 schreef:Kennen jullie Bailie Nicol Jarvie? Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain).
smit9212 schreef:
Maar ik denk dat de volgende fles die ik ga kopen een BNJ is. Kennen jullie Bailie Nicol Jarvie? Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain). Dit is min of meer mijn "huis whisky". En de laatste fles is leeg.
De prijs is iets meer dan 20 euro. Als je 't over prijs/kwaliteit verhouding hebt (zoals in een ander topic op dit forum) dan scoort de BNJ wat mij betreft bijzonder hoog.
gadeweerd schreef:Bailie Nicol Jarvie is van Glenmorangie plc. en is een blend, waar dus wel grain in zit....
van Zuylen schreef:Bailie Nicol Jarvie of BNJ zoals vele whiskygenieters hem noemen heeft het hoogste maltpercentage (minimaal 60%) van alle blended whisky´s en wordt uitsluitend van alleen van A-klasse malts samengesteld. De whisky is zacht, subtiel en vol van karakter, een zorgvuldig samengestelde balans van zoetige Speyside, aromatische Highland en geturfde Islay maltwhisky´s aangevuld met alleen de beste grain whisky. Voor zowel de beginnende als gevorderde whisky genieter een aanrader door zijn toegankelijkheid.
van Zuylen schreef:BNJ, reeds jaren geproduceerd bij Glenmorangie, is onderscheiden met een prijs op het Internationaal Spirits Challenge en wordt door Jim Murray omschreven als "één van de beste blends van de whisky wereld".
Dat vergeven we je graag Alexsmit9212 schreef:.....Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain)....
gadeweerd schreef:smit9212 schreef:
Bailie Nicol Jarvie is van Glenmorangie plc. en is een blend, waar dus wel grain in zit....
"Bailie Nicol Jarvie Blended Scotch Whisky contains a relatively low 40% grain whisky which is predominantly from Girvan"
smit9212 schreef:Pfff... werkelijk geen idee wat de volgende aankoop wordt. Ik ... hanteer niet een lijstje van "wanna-have" whisky's dat ik vervolgens in volgorde afwerk.
JayDie schreef:zie dat nu de Jim Beam White Kentucky Straight Bourbon Whiskey 0.70 ltr. in de aanbieding is bij de Gall & Gall. ... dus die ga ik maar halen.
Eh... ja... die is ouder dus die smaakt beter

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten