Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JayDie
Moderator
Moderator

Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 22 Aug 2009, 20:09

Iedereen heeft een verlanglijstje mbt de volgende whisk(e)y aankoop:

Wat wordt je volgende fles (en waarom)?

Ik denk dat mijn volgende fles een Bowmore 12yo zal worden :-) Heb de Bowmore Legend laatst geproefd en dat smaakt naar meer!

Ben benieuwd...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?

Ongelezen berichtdoor Jock » 23 Aug 2009, 19:58

Bij mij wordt het zeker Bruichladdich Infinity 3rd edition. Ik ben zo onder de indruk van de Infinity 2nd edition dat ik de 3rde heel graag wil hebben. Ik verzamel allerlei Bruichladdich. Ik open en drink ze ook, daar niet van :lol:
Als ik weer beter bij kas ben, dan bestel ik een Bruichladdich Black Art. Hopelijk is dat laatste op Maltstock te proeven
0 x

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 24 Aug 2009, 10:39

Ik zit nu in Jakarta. Op de terugweg via Singapore neem ik een HP 21 47.5% mee :)
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Aug 2009, 16:04

Ik ben binnenkort jarig... Whisky vragen als cadeau is zo wie zo lastig, niet alleen vanwege de prijs. Ik heb nu "Amerikaanse Whiskey" gevraagd. Het is al heel lang geleden dat ik b.v Bourbon op heb o.i.d. Dan zie ik wel wat het wordt en kan ik dat deel van de wereld ook weer "ophalen".

P.s. Highland Park is een van mijn favorieten Pano !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 25 Aug 2009, 08:08

Piet schreef:P.s. Highland Park is een van mijn favorieten Pano !

Highland Park kan echt heel mooi zijn en deze speciale duty-free versie schijnt echt mooi te zijn. Als je de kans krijgt om hem te kopen zou ik het zeker doen. Highland Park heeft nl. aangekondigd dat ze hem van 47.5% naar 40% gaan verlagen in de volgende batch, om de vraag aan te kunnen. Dus wie weet hoe hij dan wordt.
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 25 Aug 2009, 21:19

Lekkerrrrr Pano....zal het goed doen tussen de samples.... :D

Mijn nieuwe aankopen worden:

GLENDRONACH 15 46 %, Bruichladdich 2001/2008 'Resurrection', Aberlour 100 proof 57,1%

Alle drie mooie whisky's, zeker qua prijs/qualiteit. Met name de Aberlour 100 proof
0 x
Afbeelding

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 26 Aug 2009, 07:31

gadeweerd schreef:Lekkerrrrr Pano....zal het goed doen tussen de samples.... :D

;)
0 x

smit9212
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor smit9212 » 31 Aug 2009, 16:04

Pfff... werkelijk geen idee wat de volgende aankoop wordt. Ik weet wel wat ik lekker vind maar ik hanteer niet een lijstje van "wanna-have" whisky's dat ik vervolgens in volgorde afwerk. 't Is meer dat mij op een bepaald moment het gevoel bekruipt dat er maar weer eens een whisky aangeschaft moet worden. Ik ga dan naar één van de slijters en bepaal aldaar mijn keuze.

Maar ik denk dat de volgende fles die ik ga kopen een BNJ is. Kennen jullie Bailie Nicol Jarvie? Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain). Dit is min of meer mijn "huis whisky". En de laatste fles is leeg.
De prijs is iets meer dan 20 euro. Als je 't over prijs/kwaliteit verhouding hebt (zoals in een ander topic op dit forum) dan scoort de BNJ wat mij betreft bijzonder hoog.
0 x
Grtz,
Alex

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 19:45

smit9212 schreef:Pfff... werkelijk geen idee wat de volgende aankoop wordt. ... ik hanteer niet een lijstje van "wanna-have" whisky's dat ik vervolgens in volgorde afwerk. ... Ik ga dan naar één van de slijters en bepaal aldaar mijn keuze.

Heb je ook wel gelijk in, maar je zult altijd in je achterhoofd hebben "Ohja... die-of-die lijkt me wel wat, die moet ik onthouden"

smit9212 schreef:Kennen jullie Bailie Nicol Jarvie? Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain).

Nee, ik kende hem niet! Heb even bij van Zuylen een smaaknotitie opgezocht en ik vind het niet verkeerd klinken:

Bailie Nicol Jarvie BNJ (6 yrs, 40%)
Kleur: goud.
Neus: zoetig, zacht en uitgebalanceerd , hints van vanille, peren en heide, tonen van noten en vers hooi.
Smaak: volle harmonieuze balans tussen het zoete aroma van de Highlands en het turf achtige aroma van Islay, met op het eind lichte rokerigheid met een warme, vurige en aanhoudende aromatische afdronk.
Prijs: ca. EUR 18,50 voor 0.70l
Wellicht kun je je eigen proefnotitie maken in dit forum?
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 31 Aug 2009, 20:19

smit9212 schreef:
Maar ik denk dat de volgende fles die ik ga kopen een BNJ is. Kennen jullie Bailie Nicol Jarvie? Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain). Dit is min of meer mijn "huis whisky". En de laatste fles is leeg.
De prijs is iets meer dan 20 euro. Als je 't over prijs/kwaliteit verhouding hebt (zoals in een ander topic op dit forum) dan scoort de BNJ wat mij betreft bijzonder hoog.

Bailie Nicol Jarvie is van Glenmorangie plc. en is een blend, waar dus wel grain in zit....

"Bailie Nicol Jarvie Blended Scotch Whisky contains a relatively low 40% grain whisky which is predominantly from Girvan"
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 20:31

gadeweerd schreef:Bailie Nicol Jarvie is van Glenmorangie plc. en is een blend, waar dus wel grain in zit....

Klopt, staat ook op de pagina van van Zuylen:

van Zuylen schreef:Bailie Nicol Jarvie of BNJ zoals vele whiskygenieters hem noemen heeft het hoogste maltpercentage (minimaal 60%) van alle blended whisky´s en wordt uitsluitend van alleen van A-klasse malts samengesteld. De whisky is zacht, subtiel en vol van karakter, een zorgvuldig samengestelde balans van zoetige Speyside, aromatische Highland en geturfde Islay maltwhisky´s aangevuld met alleen de beste grain whisky. Voor zowel de beginnende als gevorderde whisky genieter een aanrader door zijn toegankelijkheid.

en ook
van Zuylen schreef:BNJ, reeds jaren geproduceerd bij Glenmorangie, is onderscheiden met een prijs op het Internationaal Spirits Challenge en wordt door Jim Murray omschreven als "één van de beste blends van de whisky wereld".

Maakt me nieuwsgierig, zeker voor die prijs!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Aug 2009, 21:31

smit9212 schreef:.....Een fantastische blend van uitsluitend malt whisky's (geen grain)....
Dat vergeven we je graag Alex ;)
Die <= 40% grain maken hem zo betaalbaar en is voor een groot deel verantwoordelijk voor:
Van Zuylen: ....volle harmonieuze balans tussen het zoete aroma ....

Ook ik word nu toch nieuwsgierig. Kende hem trouwens niet.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

smit9212
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor smit9212 » 01 Sep 2009, 16:48

gadeweerd schreef:
smit9212 schreef:
Bailie Nicol Jarvie is van Glenmorangie plc. en is een blend, waar dus wel grain in zit....
"Bailie Nicol Jarvie Blended Scotch Whisky contains a relatively low 40% grain whisky which is predominantly from Girvan"

Daar zat ik er even naast dus. Ik dacht te weten dat er geen grain whisky in zat. Dat het van Glenmorangie komt wist ik wel. Nu weet ik dus ook dat het deel grain whisky hoofdzakelijk van Girvan komt.
Feit is wel dat deze blend smaakt als een malt.
0 x
Grtz,
Alex

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Sep 2009, 20:09

smit9212 schreef:Pfff... werkelijk geen idee wat de volgende aankoop wordt. Ik ... hanteer niet een lijstje van "wanna-have" whisky's dat ik vervolgens in volgorde afwerk.

Ja, en zo beweerde ik dat m'n volgende fles de Bowmore 12yo zou worden, maar zie dat nu de Jim Beam White Kentucky Straight Bourbon Whiskey 0.70 ltr. in de aanbieding is bij de Gall & Gall. Nu zit ik even in een Bourbon periode, deze nog niet gehad, dus die ga ik maar halen. Ach... die 14 euro kunnen er wel vanaf ;-)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 02 Sep 2009, 14:03

JayDie schreef:zie dat nu de Jim Beam White Kentucky Straight Bourbon Whiskey 0.70 ltr. in de aanbieding is bij de Gall & Gall. ... dus die ga ik maar halen.

'Helaas' was de Jim Beam White uitverkocht, maar misschien wel 'postief': zag gelijk dat de Jim Beam Black en de Distiller selection in de aanbieding waren. Helaas kon de slijter me er weinig over vertellen:
Eh... ja... die is ouder dus die smaakt beter

Yeah, right! Haha! :lol:
Ik zoek vanavond wel even wat notities / Whisky Bible en misschien dat ik dan voor de Black ga :-) Was qua 'aanbieding' ook interessanter.

Dus... de volgende fles wordt waarschijnlijk een Jim Beam Black 8yo :Drinking
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”