Appelflappen Quarter Cask

Whisky genoten (of niet) of gebruikt in combinatie met wat voor voedingswaar dan ook. Ook de combinatie met andere dranken past hier.
Michiel87
Senior
Senior

Appelflappen Quarter Cask

Ongelezen berichtdoor Michiel87 » 28 Jul 2011, 22:54

Mijn vrouw vroeg me alvast rozijnen te wellen voor appelflappen. Ik ben toen zo vrij geweest ook wat rozijnen in een glaasje rum te doen en in een glaasje Laphroaigh Quarter Cask.

Haha, dat ruik je duidelijk als de appelflappen in de oven zitten! Nu proeven.

Zo. Je proeft het ook duidelijk. Hmm. Je proeft ook echt nog dat het typisch Laproaigh is. Of beeld ik me dat nu in? En of dat nu heel geslaagd is voor een appelflap is een tweede. Vies is het in ieder geval ook niet, maar het is niet wat je van een appelflap verwacht. Het is in wel een leuk experiment!

Deze appelflap was trouwens zonder kaneel. Ik zal zo eens eentje mét proeven. Hmm, nu is het wel weer herkenbaarder als appelflap, maar de QC smaak is wat meer op de achtergrond. Maar geen zorgen, het lukt de kaneel echt niet om deze whisky te overstemmen.

Morgen die met rum maar eens proberen.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Re: Appelflappen Quarter Cask

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Jul 2011, 23:47

Michiel87 schreef:... En of dat nu heel geslaagd is voor een appelflap is een tweede. Vies is het in ieder geval ook niet, maar het is niet wat je van een appelflap verwacht.

Ik hoef het mijn vrouw niet voor te zetten om te weten dat ze dit wel héééél vies gaat vinden :gnif
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Jul 2011, 07:46

Piet schreef:
Michiel87 schreef:... En of dat nu heel geslaagd is voor een appelflap is een tweede. Vies is het in ieder geval ook niet, maar het is niet wat je van een appelflap verwacht.

Ik hoef het mijn vrouw niet voor te zetten om te weten dat ze dit wel héééél vies gaat vinden :gnif

Idem hier!

Wel een leuk experiment, Michiel! :duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 29 Jul 2011, 09:17

ik heb ooit een cake gemaakt met rozijnen geweekt in glenfiddich 12yo (ik weet het, niet meteen top) en ook dit gaf geen héél lekker resultaat :-(
Het was niet vies, je proefde het wel, maar nu niet om te zeggen dit moeten we elke keer doen.
Volgende keer ga ik een proberen met een andere whisky, welke weet ik nog niet, maar mss een meer fruitige soort !
0 x

Terug naar “Spijs en drank en Whisky”