Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- Speyburn 2004 exclusive to Boomsma
- Benromach 2010 sherry peat smoke, tegenstrijdige berichten blijkbaar, maar ik was eerder ook al erg gecharmeerd van de bourbon varianten.
- Benromach 2010 sherry peat smoke, tegenstrijdige berichten blijkbaar, maar ik was eerder ook al erg gecharmeerd van de bourbon varianten.
2 x
WhiskyLiam schreef:Enkele toppertjes gescoord:
Balblair 1991 3rd release
Macduff 2008 SV
Benromach 2010 Peat Smoke Sherry
De 1ste en 3de voornamelijk dankzij Thijs en Henri!
Haha, die derde dan vast alleen door mij en niet door Henri
3 x
thijs100 schreef:WhiskyLiam schreef:Enkele toppertjes gescoord:
Balblair 1991 3rd release
Macduff 2008 SV
Benromach 2010 Peat Smoke Sherry
De 1ste en 3de voornamelijk dankzij Thijs en Henri!
Haha, die derde dan vast alleen door mij en niet door Henrihenri @ Benromach Expressies
die balblair is een toppertje hoor!
benromach.. zal ik over ophouden, heb ik genoeg over gezegd..

2 x
henri schreef:die balblair is een toppertje hoor!
Gelukkig zijn we het vaak ook wel eens

1 x
- WhiskyLiam
- Senior

thijs100 schreef:Haha, die derde dan vast alleen door mij en niet door Henrihenri @ Benromach Expressies
Maar juist door dat grote verschil in smaakbeleving ben ik erg benieuwd.
1 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Afgelopen zaterdag binnengelopen bij Whiskybase omdat er eentje die al even op m'n verlanglijst stond weer op voorraad was..
Ben Nevis 1990 LEG
Zeer interessant flesje lijkt me dit. 12 jaar op sherry en dan eenfinish, ahem tweede leven, van 15 jaar op port. Past helemaal in mijn straatje. 27 jaar oud en dan ook nog een relatief lage prijs van €150, ja sorry portemonnee dan gaan er twee mee..
De Ben Nevis 2006 van dezelfde bottelaar was ook al een topper in mijn ogen, heerlijk ruig profiel waar je weliswaar van moet houden. Deed me denken aan de oude Glendronach 15 maar dan een stukje gespierder om het maar zo te noemen.
Cees Jan gaf me na die anekdote ook een sampletje mee van nogmaals een Ben Nevis van Le Gus't. Je zou bijna denken dat ze wat hebben met Ben Nevis, die Fransen. Hoe dan ook, lekker mee doorgaan mon amis
PS; Volgens Cees Jan komt deze 1990 binnenkort weer op voorraad bij Whiskybase, ze hebben er weer een paar kunnen reserveren bij Le Gus't.
Ben Nevis 1990 LEG
Zeer interessant flesje lijkt me dit. 12 jaar op sherry en dan een
De Ben Nevis 2006 van dezelfde bottelaar was ook al een topper in mijn ogen, heerlijk ruig profiel waar je weliswaar van moet houden. Deed me denken aan de oude Glendronach 15 maar dan een stukje gespierder om het maar zo te noemen.
Cees Jan gaf me na die anekdote ook een sampletje mee van nogmaals een Ben Nevis van Le Gus't. Je zou bijna denken dat ze wat hebben met Ben Nevis, die Fransen. Hoe dan ook, lekker mee doorgaan mon amis

PS; Volgens Cees Jan komt deze 1990 binnenkort weer op voorraad bij Whiskybase, ze hebben er weer een paar kunnen reserveren bij Le Gus't.
3 x
Lakerfield schreef:Afgelopen zaterdag binnengelopen bij Whiskybase omdat er eentje die al even op m'n verlanglijst stond weer op voorraad was..
Ben Nevis 1990 LEG
Deze stond ook op mijn lijstje, maar gezien een vakantie binnenkort had ik de bestelling nog niet gedaan.. en helaas, hij is weg
Hopelijk bevalt ie je goed!
Wel grappig trouwens dat na de Edradour SV ook dit een whisky is die op zowel jouw als mijn lijstje staat. Zelfde profiel?
Benieuwd wat je er nog meer op hebt staan..
2 x
Die fles kan je gewoon in Frankrijk bestellen hoor, verzending valt mee geloof ik! 
2 x
Len schreef:Die fles kan je gewoon in Frankrijk bestellen hoor, verzending valt mee geloof ik!
Zie het op WB inderdaad. Misschien toch eens serieus naar gaan kijken dan.
Bedankt!
0 x
vandaag gevonden in de Meern,
Ben Nevis mcDonald
Ben Nevis batch #1 10yr
Blair Athol 12yr
Ledaig 18 yr batch 2
Ben Nevis mcDonald
Ben Nevis batch #1 10yr
Blair Athol 12yr
Ledaig 18 yr batch 2
2 x
toch ff stoefen met men
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125107/ben-nevis-1996-eld
had ik eerst online gevonden; maar nu toch gekocht in Tasttoe
Deze ook maar ineens meegebracht
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125394/longrow-11-year-old
Ook een heerlijke SV Ballechin geproefd van 60% CS, maar werd te duur.. maar als ze em volgende keer nog hebben..
Was naar mijn normen zeker complex en smaakvol maar had iets muf.. wat ik wel kon appreciëren.
Wss niet voor iedereen
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125107/ben-nevis-1996-eld
had ik eerst online gevonden; maar nu toch gekocht in Tasttoe
Deze ook maar ineens meegebracht
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/125394/longrow-11-year-old
Ook een heerlijke SV Ballechin geproefd van 60% CS, maar werd te duur.. maar als ze em volgende keer nog hebben..
Was naar mijn normen zeker complex en smaakvol maar had iets muf.. wat ik wel kon appreciëren.
Wss niet voor iedereen
2 x
Mezelf cadeau gedaan voor mijn verjaardag.
Zelf opgehaald bij de stokerij, leuk gesprek gehad en een rondleiding en wat proeven.
Leuk om te bezitten en van te genieten als Tukker
Zelf opgehaald bij de stokerij, leuk gesprek gehad en een rondleiding en wat proeven.
Leuk om te bezitten en van te genieten als Tukker
- Bijlagen
-
- 38B69B96-E95C-45B8-98B7-CC59FC4D2A27.jpeg (149.3 KiB) 1158 keer bekeken
4 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Daan schreef:Lakerfield schreef:Afgelopen zaterdag binnengelopen bij Whiskybase omdat er eentje die al even op m'n verlanglijst stond weer op voorraad was..
Ben Nevis 1990 LEG
Deze stond ook op mijn lijstje, maar gezien een vakantie binnenkort had ik de bestelling nog niet gedaan.. en helaas, hij is weg
Hopelijk bevalt ie je goed!
Wel grappig trouwens dat na de Edradour SV ook dit een whisky is die op zowel jouw als mijn lijstje staat. Zelfde profiel?
Benieuwd wat je er nog meer op hebt staan..
Sorry dan ben ik daar waarschijnlijk debet aan geweest.. Mocht je ze opnieuw missen bij de re-stocking van Whiskybase, dan is bestellen bij Cave Conseil ook een optie. Een paar mails heen en weer in het Engels, want dat spreken ze godzijdank, en je hebt ze in huis. €15 verzendkosten en boven de €400 gratis verzending. Heb toentertijd nog 3 van de Ben Nevis 2006 via deze manier besteld, daar moest ik er gewoon meer van hebben
Mocht ik hem opnieuw op Whiskybase voorbij zien komen zal ik je wel even een PM sturen.
En kwa smaak, lijkt erop dat we op één lijn zitten ja! Voornamelijk een hoop sherry-spul dat er op mijn lijstje staat en laat ik dat lijstje nou eens online bijhouden..
1 x
Gevalletje FOMO, toch weer gezwicht voor de nieuwe Vega 

1 x
Afgelopen weekend weer een paar mooie instappers gehad in een Ierse pub in Duitsland dus ik vond het weer eens tijd om 2 'gewonere' whisky's te halen naast al het wat hoger geprijsde spul in de kast. De bedoelings was om weer eens een Bunna 12 te halen en een Laddie Scottish Barley. Dat pakte anders uit, ik kwam met dit thuis:
Miltonduff 10yo GM
Edradour 2008 vW 925th Cask
De Bunna laten staan, de Laddie wel besteld.
Miltonduff 10yo GM
Edradour 2008 vW 925th Cask
De Bunna laten staan, de Laddie wel besteld.

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”