Dit was mijn tweede bezoek aan WWT. Vorig jaar was voor mij een hele andere ervaring, vooral door mijn veranderende inzichten. Toen was ik verbaasd dat ik voor zoveel moest bij betalen, nu heb ik weinig geproefd waarvoor het niet moest. Ook in plaats van blanko er in te gaan had ik een, vooral mentaal, lijstje van te proeven merken en types. Helaas heb ik weinig aan (fotografische) documentatie gedaan, dus vooral uit mijn hoofd een aantal mij bijgebleven drams, niet noodzakelijkerwijs in logische volgorde.
Begonnen met de WW botteling te proeven, om even te checken of ik 50 euro moest overhouden voor deze. Ik vond hem lekker genoeg om een flesje mee te nemen. Ook nog even de gewone Craigellachie 13YO geproefd even verderop, maar daar vond ik weinig aan. Vaak in de aanbieding gezien, maar niet kopen dus.
Daarnaast, omdat ik de Glendronach 12 erg lekker vond, de 18 en 21 geproefd. Net als de man achter de stand vond ik de 18 nóg beter dan de 21. Ernaast ook nog een Benriach geproefd. Lekker, maar van een totaal ander soort. Meer voor de zomeravond, vond ik.
Uit de Nederlandse hoek, De Skulte batch 4. Ik vond hem lekker. Lekker genoeg om misschien een keer een (veel te) dure fles te kopen, gewoon omdat het Twents is

. Ook de Millstone 12yo Oloroso was prima. Net als de vorige leuk genoeg om een keer mee te nemen.
Bij 3006 een 10yo Tobermorry, erg lekker, en nog een die ik vergeten ben. Ook en 12yo GlenAllan, ik dacht de double cask. Deze laatsten waren al tegen tienen, vandaar dat mijn geheugen het iets laat afweten.
Een van de toppers van de avond was voor mij een 19 jaar oude
GlenDronachVerder nog drie rum soorten, een Mortlag 12 en nog een stuk of 5 andere whisky's waar ik niet zo van onder de indruk was, vandaar dat ik niet meer weet welke
Al met al een hele fijne avond, waarbij het veel te snel tien uur was geworden.