Even voorstellen: Bas

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Bas I.
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Even voorstellen: Bas

Ongelezen berichtdoor Bas I. » 12 Jul 2011, 16:52

Dag allemaal! Mijn naam is Bas en ik ben een beginnende whisky liefhebber. Ik bezoek dit forum met name om meer te weten te komen over verschillende whisky's en hopelijk een aantal tips te krijgen. Zoals al eerder gezegd ben ik nog een beginner op dit gebied en aangezien ik student ben, kan ik het me niet veroorloven om zo veel te experimenteren als ik zou willen. Om jullie even een beeld te geven van een paar whisky's die ik heb geprobeerd sinds ik wat actiever aan het exploreren ben:

- Benriach 12 jaar
- Benriach 17 jaar Rioja Wood Finish
- Benriach 12 jaar Dark Rum Finish
- Dimple 15 jaar
- Lagavulin 16 jaar
- Bowmore 12 jaar
- Glenfiddich 12 jaar

En dan nog de wat bekendere whisky's zoals The Famous Grouse (standaard, 12 jaar, Snow, Black), Johnnie Walker (Red en Black), Jim Beam (standaard, Black en Rye) en Jameson (standaard). Mijn favoriet tot op heden is de Lagavulin. Vanavond hoop ik de Bowmore los te trekken.

:bigsmile (goede emoticon dit)
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Even voorstellen: Bas

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 12 Jul 2011, 18:11

Welkom Bas,

Ik ben zelf ook student en koop dus ook geen whisky met hopen maar als je rustig rondkijkt zijn er heel wat prijs-kwaliteit toppers te vinden. Die zoektocht op zich is ook al leuk en leerrijk!
Succes en als je vragen hebt , hier zit genoeg whiskykennis bijeen om een bibliotheek te vullen denk ik dus vraag er maar op los :)

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Jul 2011, 19:49

Welkom Bas, en inderdaad er is nog heel wat te ontdekken ook onder de 50 €uro.

En dan is er altijd de sample en proeverij (Nosing and Tasting) oplossing, en zeker niet alleen voor studenten.
Veel plezier hier :nat
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 12 Jul 2011, 20:57

welkom :Slainte
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 12 Jul 2011, 21:05

Welkom op dit forum, Bas en ik denk, dat je bepaald geen slechte start hebt gemaakt als beginnend whiskydrinker, ergo ik zou jou geen echte beginner meer willen noemen. Zet 'm op, Bas en veel plezier hier :goedgedaan
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Jul 2011, 21:34

Welkom, Bas! Best al leuke flessen die je hebt, hoor! :goedgedaan

Tip om te ontdekken en geen 'miskoop' te doen: proeverijen en festivals bezoeken. Ja voor het geld van een festival kun je ook een fles kopen, maar op een festival ontdek je sneller welke kant je op wilt en doe je geen (of minder snel een) miskoop!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

bdijkslag
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor bdijkslag » 12 Jul 2011, 21:53

Hoi Bas,

Welkom hier, uit welke regio kom je?

Bennie
0 x

Bas I.
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Bas I. » 13 Jul 2011, 18:27

Bedankt voor het warme welkom allemaal. Ik heb inderdaad al een aantal leuke flessen geprobeerd, maar ik vind mijzelf nog steeds een beginner omdat ik vrij weinig van whisky af weet. Ik vind het lekker om te drinken, maar ik ben er pas ongeveer een half jaar wat serieuzer mee bezig. Ik vind het erg leuk om soms wat tasting notes door te lezen van de whisky's die ik drink, maar zelf zou ik de beschreven smaken en geuren er (van tevoren) niet uit kunnen halen. Ook wat betreft proeverijen en festivals is mijn kennis zo goed als nul. Hopelijk ga ik die kennis hier wat opkrikken!
0 x

Michiel87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michiel87 » 13 Jul 2011, 21:31

Dan zit je hier goed. Welkom!
0 x
Afbeelding

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 19 Jul 2011, 23:49

Hallo bas, welkom op dit forum, misschien is een "laga" van een ib (onafhankelijk bottelaar) iets om naar uit te kijken cq te proeven op een whiskyfestival. :lekker

pascal en tanja
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

Tom van Gestel
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Tom van Gestel » 19 Jul 2011, 23:54

Hallo Bas,

Welkom hier, ik ben ook net nieuw.
Als de Lagavulin 16 je favoriet tot nu toe is zou ik je zeker aanraden een Talisker 10 te proeven. Ze smaken niet hetzelfde, maar je zal wel proeven waarom het toch geprobeerd moet worden. Talisker is €30,- dus dat maakt je al blij neem ik aan ;)

Zelf drink ik deze avond deze twee whisky's schouder aan schouder; een goede avond.
0 x
"The truth knocks on your door and you say, "Go away, I'm looking for the truth," and so it goes away. Puzzling."
— Robert M. Pirsig

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”