Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... onach-1992
Deze vandaag binnen gekregen... Wat zullen we ervan zeggen...
Wat een kleur...
Nu kijken wanneer die opengaat..voor interesse check het sample hoofdstuk...
Deze vandaag binnen gekregen... Wat zullen we ervan zeggen...
Wat een kleur...
Nu kijken wanneer die opengaat..voor interesse check het sample hoofdstuk...
3 x
Dre schreef:-Roy- schreef:valt mijn oog op twee flessen Port Askaig die er naast stonden. Tja, een whisky die ik niet ken.
...
Zat ik onderweg verder te denken, Port Askaig klinkt bekend, maar bij die distilleerderij ben ik toch helemaal niet geweest toen ik op Islay was? Natuurlijk niet, want de plaats heet zo, maar er is geen distilleerderij met die naam. Even zoeken wat het verhaal achter Port Askaig eigenlijk is. Kom ik op dit forum bij een discussie over het naamgebruik en het bottelen van whisky uit het postcodegebied. Op de doos staat dat hij rokerig is, dus Springbank zal er toch niet inzitten...
Op de doos en fles staat ook 'Islay', en dan is het op zéker geen Springbank.-Roy- schreef:Is bij huidige flessen de kans nog steeds groot dat er Caol Ila in zit?
Aangezien Caol Ila veruit de grootste capaciteit heeft van alle Islay-distilleries is de kans inderdaad groot dat er CI in zit. Maar zéker is het niet, en werd bijv. ook ontkend noch bevestigd bij Caol Ila zelf toen ik daar ter plekke was en er naar vroeg. Mogelijk is het ook als Finlaggan, dat het wisselt en er soms CI in zit en soms ook weer een ander.
Ook suggereert de naam natuurlijk wel dat het van CI af komt, maar ook eens iets gelezen dat die naam gekozen is omdat Port Askaig met Port Ellen de enige aankomsthavens zijn bij bezoek aan Islay, en het dus een 'poort' naar Islay is, en deze whisky dus 'de poort naar de Islay-whisky's'.
Hoe dan ook, uiteindelijk gaat het erom: Is ie lekker of niet zo.
Een beetje een late reactie, maar links en rechts op het internet valt te lezen dat het om Bunnahabhain gaat en gezien de smaak vind ik dat geloofwaardiger dan dat het Caol Ila zou zijn. Jammer, want ik had véél liever een Caol Ila gehad! € 80,- Is deze fles voor mij zeker niet waard...
0 x
-Roy- schreef:Een beetje een late reactie, maar links en rechts op het internet valt te lezen dat het om Bunnahabhain gaat en gezien de smaak vind ik dat geloofwaardiger dan dat het Caol Ila zou zijn. Jammer, want ik had véél liever een Caol Ila gehad! € 80,- Is deze fles voor mij zeker niet waard...
Op de site van Van Zuylen zijn ze wat specifieker (inside informatie?), en wordt gesteld dat het merendeel van de Port Askaig bottelingen Caol Ila bevat. Maar volgens hun een paar uitzonderingen, zoals de PA 14yo die zeer waarschijnlijk peated Bunna bevat, en die 1997 Bresser & Timmer die zeker Bunna zou bevatten.
Dus als je díe twee bottelingen laat staan kom je waarschijnlijk alsnog aan je trekken

0 x
Vandaag langs Cor in houten geweest en daar deze Ben Nevis meegenomen, en een Arran 22yo van 50,9% op een Sherry Hogshead (stond nog niet op WB zag ik).
Naar aanleiding van de discussie over forumleden die soms wat terughoudend zijn om te delen wat ze hebben gekocht, geopend, gedronken of geledigd en mijn standpunt dat iedereen dat vooral moet blijven doen:
Waarom heb ik die Ben Nevis meegenomen? Het is een OB voor net boven de 5 tientjes. De 10yo vond ik prachtig en ook een paar samples van forumleden die ik heb mogen proeven waren geweldig. Dit leek me daarom een fijne daily dram.
De Arran 22 heb ik meegenomen omdat ik volgens mij nog nooit een slechte Arran heb gehad, ik vind dat ze fijn geprijsd zijn (140 euro voor een OB 22yo cs, dat doen bij mijn weten weinig distilleries ze na), en tja, 22yo en sherry.. daar heb ik wel een zwak voor.
Er lagen er overigens nog een paar...
Cor bedankt weer, ook voor de mooie sample van de HP op Valpolicella-vat! Jammer dat daar geen dichte meer van stond, had ik denk ik anders ook wel meegenomen (misschien maar goed voor de portemonnee ook)

Naar aanleiding van de discussie over forumleden die soms wat terughoudend zijn om te delen wat ze hebben gekocht, geopend, gedronken of geledigd en mijn standpunt dat iedereen dat vooral moet blijven doen:
Waarom heb ik die Ben Nevis meegenomen? Het is een OB voor net boven de 5 tientjes. De 10yo vond ik prachtig en ook een paar samples van forumleden die ik heb mogen proeven waren geweldig. Dit leek me daarom een fijne daily dram.
De Arran 22 heb ik meegenomen omdat ik volgens mij nog nooit een slechte Arran heb gehad, ik vind dat ze fijn geprijsd zijn (140 euro voor een OB 22yo cs, dat doen bij mijn weten weinig distilleries ze na), en tja, 22yo en sherry.. daar heb ik wel een zwak voor.
Er lagen er overigens nog een paar...
Cor bedankt weer, ook voor de mooie sample van de HP op Valpolicella-vat! Jammer dat daar geen dichte meer van stond, had ik denk ik anders ook wel meegenomen (misschien maar goed voor de portemonnee ook)

3 x
Daan schreef:Vandaag langs Cor in houten geweest en daar deze Ben Nevis meegenomen, en een Arran 22yo van 50,9% op een Sherry Hogshead (stond nog niet op WB zag ik).
Er lagen er overigens nog een paar...![]()
Ben benieuwd hoe je de ben nevis vindt t.o.v. de 10yo
1 x
JvR schreef:Ben benieuwd hoe je de ben nevis vindt t.o.v. de 10yo
Ik ook, hij schijnt iets rokeriger te zijn (zag ik pas later). Zodra ie open is zal ik dat uiteraard delen
Voordeel van deze is in elk geval dat ie nog te krijgen is.
1 x
Een fles Balblair 1991 3rd Release.
En via ruil een mooie set samples:
- Balvenie Tun 1401 Batch 5
- Balvenie 30 year OB
- Glenfarclas 40 year OB
- Glenfarclas 1977 Family Casks (#8204)
- Laphroaig 25 year Cask Strength Edition (2016)
- Strathmill 1974 First Cask
- Glenrothes 1972-1996 OB
En via ruil een mooie set samples:
- Balvenie Tun 1401 Batch 5
- Balvenie 30 year OB
- Glenfarclas 40 year OB
- Glenfarclas 1977 Family Casks (#8204)
- Laphroaig 25 year Cask Strength Edition (2016)
- Strathmill 1974 First Cask
- Glenrothes 1972-1996 OB
3 x
Wat een vruchtbare avond was me dit, lekker onderhandeld langs beide kanten met een mooie uitkomst voor alle partijen.. via een ruil/cash komen deze flessen zeer binnenkort naar België
PC 2001 Appeldoorn
PC 2001 BA
PC 2003 BA
PC 2003 Gs
PC 2004 MBl
En het deeltje Ledaig niet te vergeten uiteraard....
PC 2001 Appeldoorn
PC 2001 BA
PC 2003 BA
PC 2003 Gs
PC 2004 MBl

3 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Bram84 schreef:Wat een vruchtbare avond was me dit, lekker onderhandeld langs beide kanten met een mooie uitkomst voor alle partijen.. via een ruil/cash komen deze flessen zeer binnenkort naar België![]()
PC 2001 Appeldoorn
PC 2001 BA
PC 2003 BA
PC 2003 Gs
PC 2004 MBl
Mooi spul

2 x
2 ∞ & →
- squaadgras
- Forum goeroe

offtopic: ... en ik al meer dan een jaar niks noppes nada aan flesje(s) gekocht 

3 x
2 ∞ & →
- Greenmachine
- Senior

squaadgras schreef:offtopic: ... en ik al meer dan een jaar niks noppes nada aan flesje(s) gekocht
Kijken hoe lang je dat gaat volhouden

0 x
- MuziekDrank
- Actief lid

Glenrothes Tasting Giftpack.
Eigenlijk om 3 redenen:
1 - Om de 3 bijgeleverde smaken te ontdekken.
(Single Malt 2004, Sherry Cask Reserve, Select Reserve). Los heb ik ook de Single Malt 2001 gekocht. Ben erg benieuwd of ik verschillen ga proeven.
2 - Om de bijbehorende glazen.
Ondertussen heb ik namelijk ervaren dat ik een tumbler glas helemaal niet lekker vind drinken als het gaat om Whisky puur.
Nu had ik al een snifglas (toppie maar helaas maar 1) die bij een giftset Connemara zat maar deze glaasjes wilde ik ook persee uitproberen/hebben. Ik ben er tot nu toe heel erg blij mee en het is mijn standaard drinkglas geworden.
3 - And last but not least...
Mijn startbudget voor deze "nieuwe hobby" was bijna op. Mijn laatste (ahum) 4 tientjes heb ik hiermee goed besteed vind ik zelf. Ik heb 2 goede glazen extra voor bezoek en heb 3 flinke samples uit te proberen.
Overigens heb ik geen idee wanneer ik hier aan begin want ik heb nog 9 samples van Henri en aardig wat gesloten flessen liggen. Voor een beginner dan, dat dan weer wel
Eigenlijk om 3 redenen:
1 - Om de 3 bijgeleverde smaken te ontdekken.
(Single Malt 2004, Sherry Cask Reserve, Select Reserve). Los heb ik ook de Single Malt 2001 gekocht. Ben erg benieuwd of ik verschillen ga proeven.
2 - Om de bijbehorende glazen.
Ondertussen heb ik namelijk ervaren dat ik een tumbler glas helemaal niet lekker vind drinken als het gaat om Whisky puur.
Nu had ik al een snifglas (toppie maar helaas maar 1) die bij een giftset Connemara zat maar deze glaasjes wilde ik ook persee uitproberen/hebben. Ik ben er tot nu toe heel erg blij mee en het is mijn standaard drinkglas geworden.
3 - And last but not least...
Mijn startbudget voor deze "nieuwe hobby" was bijna op. Mijn laatste (ahum) 4 tientjes heb ik hiermee goed besteed vind ik zelf. Ik heb 2 goede glazen extra voor bezoek en heb 3 flinke samples uit te proberen.
Overigens heb ik geen idee wanneer ik hier aan begin want ik heb nog 9 samples van Henri en aardig wat gesloten flessen liggen. Voor een beginner dan, dat dan weer wel
4 x
Wat een leuke hobby,
Weer enkele nieuwe flessen aangeschaft. Natuurlijk onmiddellijk geopend voor te proeven.
Edradour 10
Tomatin 12
Redbreast 12, dit is voorlopig mijn favoriet.
Bij een lokale handelaar, liefhebber nog een flesje Ben Nevis 10 gevonden. Het betreft zelfs nog de oude fles. Deze aankoop is op basis van een sample.
Voorts mag ik ook de sample share (glendronach, glengoyne, glenfarclas en lagavulin) niet vergeten. Prachtig initiatief om de Ob range te ontdekken.
Weer enkele nieuwe flessen aangeschaft. Natuurlijk onmiddellijk geopend voor te proeven.
Edradour 10
Tomatin 12
Redbreast 12, dit is voorlopig mijn favoriet.
Bij een lokale handelaar, liefhebber nog een flesje Ben Nevis 10 gevonden. Het betreft zelfs nog de oude fles. Deze aankoop is op basis van een sample.
Voorts mag ik ook de sample share (glendronach, glengoyne, glenfarclas en lagavulin) niet vergeten. Prachtig initiatief om de Ob range te ontdekken.
5 x
Gisteren de Linkwood van 3006 gekocht. Staat mooi naast de Miltonduff van 3006 in de kast.
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”