Iedereen mag hier natuurlijk zijn mening geven, maar ik vind wel dat je moet proberen het verhaal dat je zo graag hier wilt ventileren, te nuanceren. Ik zelf ben niet zo'n grote bewonderaar van Port Ellen, maar dat wil niet zeggen, dat alle Port Ellens slecht zijn of vies!Dat is imho té makkelijk. Probeer dan zo goed mogelijk uit te leggen, wat je niet lekker vindt aan die whisky.En bedenk, dat er hier mensen op dit forum zitten, die 'n Port Ellen heerlijk en fantastisch vinden. Alstublieft, niet gelijk afbranden. Wellicht komt er nog 'ns 'n moment, dat je 'n Port Ellen drinkt en denkt, verrek, da's lekker, zeg!KSB66 schreef:Echt vies vond ik die Kástle whisky uit zwitserland - net olijfolie
En tegenvallen..... De meeste Port Ellens. Je verwacht wat voor dat geld.
Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
Re: Welke whisky vind je ronduit vies of flink tegenvallen
0 x
I_SPEY schreef:KSB66 schreef:...En tegenvallen..... De meeste Port Ellens. Je verwacht wat voor dat geld.
...Wellicht komt er nog 'ns 'n moment, dat je 'n Port Ellen drinkt en denkt, verrek, da's lekker, zeg!
René het lijkt me duidelijk dat het Bas echt gaat om de prijs-kwaliteit verhouding die hem tegenvalt en niet zozeer de whisky op zich. Toch !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:I_SPEY schreef:KSB66 schreef:...En tegenvallen..... De meeste Port Ellens. Je verwacht wat voor dat geld.
...Wellicht komt er nog 'ns 'n moment, dat je 'n Port Ellen drinkt en denkt, verrek, da's lekker, zeg!
René het lijkt me duidelijk dat het Bas echt gaat om de prijs-kwaliteit verhouding die hem tegenvalt en niet zozeer de whisky op zich. Toch !
"Echt vies vond ik die Kástle whisky uit zwitserland - net olijfolie
En tegenvallen..... De meeste Port Ellens. Je verwacht wat voor dat geld."
0 x
Klopt Piet, ze zijn niet slecht maar voor een fles van 2-300 euro verwacht ik iets super en dat valt me dan tegen.
Gisteren een Glen Moray van de Distilleerderij open gemaakt die ik daar zelf heb gevuld. Sherry vat. 57,8%.
Dat is nou een whisky waar ik blij van word. Terwijl die maar 60 pond was. Als zo'n fles nou 200 euro kost.........
Maar het gaat erom wat IK vind tegenvallen en dat zijn nog steeds de PE. Ik schuif de fles ook vaak door naar een ander die het wel waardeert, het is aan mij niet besteed.
Gisteren een Glen Moray van de Distilleerderij open gemaakt die ik daar zelf heb gevuld. Sherry vat. 57,8%.
Dat is nou een whisky waar ik blij van word. Terwijl die maar 60 pond was. Als zo'n fles nou 200 euro kost.........
Maar het gaat erom wat IK vind tegenvallen en dat zijn nog steeds de PE. Ik schuif de fles ook vaak door naar een ander die het wel waardeert, het is aan mij niet besteed.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Port Ellen is een gehypte, overgewaardeerde whisky. De distilleerderij ging dicht omdat het de minste van het trio op Islay was van UD. Dat zegt al genoeg. Niettegenstaande dit feit, zijn er best fatsoenlijke bottelingen van uitgekomen. Ben het met Bas eens - prijs en prestatie moeten welmin evenwicht blijven.
My two cents to this discussion.
My two cents to this discussion.
0 x
- Blackmoresknight
- Actief lid

Mark schreef:Schijnbaar heb ik nogal wat mensen tegen hun schenen aangeschopt met mijn (ietswat) ongenuanceerde uitspraak over de Bowmore 12 yo. Van het weekend heb ik toevallig een Bowmore 16 yo geproeft, en ik proefde (zij het in mindere mate) dezelfde (rubberachtige) smaak terug als bij de 12 yo.
Ha ha, grappig. Ik heb dit ook meegemaakt met een fles Bowmore cask strength. Ik was te verbolgen om nog naar de leeftijd te kijken dus daar kan ik niets over zeggen. Gelijk door de gootsteen - was die ook direct onstopt. Bah.
Een goede vriend, en grote whisky liefhebber/verzamelaar, kan hier nog steeds boos over worden.
En ik hou nog van Port Ellen ook! (Ik geef toe dat er flessen in omloop zijn die geen enkele indruk maken, zelfs smakeloos te noemen)
Richard
0 x
-
MMeijering
- Actief lid

Port Ellen's nog niet geproefd. Of weggestopt in mijn geheugen
Ik heb ooit eens een Keniaanse mais whisky geproefd. Te v..s voor woorden. Heb daarna wel een lekkere whisky gekregen ter compensatie.
Black Velvet eens geproefd en meteen weggegeven. Die blend was echt bocht.
gelukkig zijn er meer goede dan slechte whisky's!
Ik heb ooit eens een Keniaanse mais whisky geproefd. Te v..s voor woorden. Heb daarna wel een lekkere whisky gekregen ter compensatie.
Black Velvet eens geproefd en meteen weggegeven. Die blend was echt bocht.
gelukkig zijn er meer goede dan slechte whisky's!
0 x
Re: Drumguish, Tormore
Eric schreef:Ik heb een fles Drumguish staan die ik alleen gebruik als ik griep heb of andere ongemakken,aanlengen met heet water suiker en citroen en pitten,daar is-tie goed voor maar puur?Nee bedankt.Ook de Tormore vind ik niet lekker/vies,een metalige nasmaak die mij niet kan bekoren.
Voor de rest kan ik van alles genieten.
Eric.
Drumguish!! die had ik net uit mijn geheugen verbannen...
Wat een bagger is dat.
0 x
kuifje schreef:Drumguish!! die had ik net uit mijn geheugen verbannen...
Wat een bagger is dat.
Vind jij dat! Zie hier
0 x
Ik vond gisteren de Old Ballantruan lelijk tegenvallen... Chemisch zoete, gesuikerde smaak.
0 x
een isle of jura 10 yr, ik verwachte er meer van eigenlijk
0 x
Net voor het eerst sinds lang een Jack Daniels geproefd. Ik heb hem weggekapt. Ik vond het echt vies.
0 x
Eric schreef:Ik heb een fles Drumguish staan die ik alleen gebruik als ik griep heb of andere ongemakken,aanlengen met heet water suiker en citroen en pitten,daar is-tie goed voor maar puur?Nee bedankt.Ook de Tormore vind ik niet lekker/vies,een metalige nasmaak die mij niet kan bekoren.
Voor de rest kan ik van alles genieten.
Eric.
Tormore vind ik ook niet lekker,weet niet precies te beschrijven waarom.
Toch maar van mijn principe afstappen om een single malt te gebruiken voor een mixje.
En ooit is in de pieterskerk een zwitserse of was het toch een oostenrijkse whisky geproefd maar die ging heel snel de waterbak in.Heb die stand ook nooit meer gezien behalve dat ene jaar.
0 x
Laatst voor mijn verjaardag van mijn broer een Whyte & Mackey gekregen. Double married iets...
De slijter had het advies gegeven hem in de vriezer te leggen... Heb ik niet gedaan, en een glaasje genomen.
Na drie slokjes heb ik de rest van het glaasje door de goot gespoeld. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Bah...
De slijter had het advies gegeven hem in de vriezer te leggen... Heb ik niet gedaan, en een glaasje genomen.
Na drie slokjes heb ik de rest van het glaasje door de goot gespoeld. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Bah...
0 x
Joep schreef:Laatst voor mijn verjaardag van mijn broer een Whyte & Mackey gekregen. Double married iets...
De "WHYTE AND MACKAY - Special - Blended Whisky"?

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”