Littlemill expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Guron
Senior
Senior

Re: Littlemill expressies

Ongelezen berichtdoor Guron » 22 Dec 2018, 19:33

Oogadal schreef:
Bram84 schreef:Nope, spijtig genoeg ben ik ook maar een tussenpersoon. Deze fles gaat tegen aankoop naar iemand van het forum. Hij heeft me de tip een aantal weken gegeven en gevraagd om eens te horen in Belgie. Ik had er uiteraard meerdere besteld, maar slechts 1 ontvangen... dus eigenlijk ben ik hier aan t pochen met iemand anders’ flessie... maar toch :bigsmile

Jaja, mijn dank is en blijft zeer groot Bram! Blijft prettig over en weer te weten dat we elkaars flessen niet afsnoepen! :respect
(Andersom keer met een hele oude Cameronbridge gehad als ik t me goed herinner...?)

Goed geflikt ;)
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 22 Dec 2018, 19:36

Guron schreef:
Bram84 schreef:Ff reageren op de distributie. Hoe kan een IB rechtstreeks leveren aan particulieren? Staat de wet dit toe, dacht dat UK dezelfde regels hieromtrent heeft... toch? :Scratch

Ik heb je vraag doorgespeeld. Bn us benieuwd ;)

Je hebt rechtstreeks contact met deze IB en geen fles kunnen scoren... sla jouw contact dan maar eens goed rond z’n oren... ;)
0 x

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 22 Dec 2018, 19:43

Idd, daar heb je wel een punt.

Tja, ik heb het hem ook niet gevraagd of hij nog eentje over had. Ik wist het pas van vandaag dat er een littlemill van HB was uitgekomen.

Spijtig maar ja, zal niet de laatste fles zijn dat we mislopen.
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Dec 2018, 20:10

Bram84 schreef:Ff reageren op de distributie. Hoe kan een IB rechtstreeks leveren aan particulieren? Staat de wet dit toe, dacht dat UK dezelfde regels hieromtrent heeft... toch? :Scratch

Je hebt rechtstreeks contact met deze IB en geen fles kunnen scoren... sla jouw contact dan maar eens goed rond z’n oren... ;)

Vrij eenvoudig lijkt me.
Dit vat is aangekocht bij Hart Brothers door een Belgische verdeler.
Deze verdeler ontvangt de flessen en verkoopt deze verder aan andere shops of in dit geval dus aan particulieren.
Rechtstreeks bij Hart Brothers zal dus ook niet kunnen lijkt me.

Ik vind het alvast schandalig.
En dat noemen ze dan een botteling voor de Belgische markt. :roll:
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Dec 2018, 00:06

Je zou met zijn allen een nep review kunnen schrijven op whiskybase waarbij je de whisky < 80 punten geeft.
Is het snel gedaan met de investering.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 23 Dec 2018, 00:18

:gnif nog geen zo'n slecht idee
:lekker
0 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 23 Dec 2018, 12:14

Dit maakt me wel nieuwsgierig... eerdaags maar eens de sample opentrekken :bigsmile
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 23 Dec 2018, 12:41

Reichenbach schreef:Je zou met zijn allen een nep review kunnen schrijven op whiskybase waarbij je de whisky < 80 punten geeft.

Slecht idee. Als je dat doet dan ben je zelf geen haar beter dan de mensen die scores kunstmatig omhoog drijven.
11 x
Afbeelding | Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 23 Dec 2018, 12:48

thijs100 schreef:
Reichenbach schreef:Je zou met zijn allen een nep review kunnen schrijven op whiskybase waarbij je de whisky < 80 punten geeft.

Slecht idee. Als je dat doet dan ben je zelf geen haar beter dan de mensen die scores kunstmatig omhoog drijven.

Eens... Je kan wel als je m proeft er een review bij schrijven met de "originele" prijs en een korte versie van dit verschrikkelijke verhaal.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Dec 2018, 13:36

thijs100 schreef:Slecht idee. Als je dat doet dan ben je zelf geen haar beter dan de mensen die scores kunstmatig omhoog drijven.
Wel mee eens.

Aan de andere kant zie je dat scores in WB nu ook wordt gebruikt om de marktprijs te beïnvloeden. Meestal om de prijs naar boven te drijven. Met dezelfde intenties kun je die mogelijkheid gebruiken in een poging om de prijs een andere kant op te sturen.

Ethisch verantwoord? Nee. Maar als het om geld (of de liefde) gaat is blijkbaar veel geoorloofd.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

MVDH90
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MVDH90 » 23 Dec 2018, 14:43

Wat een bizar verhaal. Ik heb via masthavemalts ééntje kunnen kopen voor 330 euro. Was daarna meteen uitverkocht.
0 x

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 15:05

Wat spijtig toch, om hier zo veel aannames en beschuldigingen te zien, die vervolgens door enkelen worden overgenomen als waar, waarop vervolgens (op basis van die onjuiste aannames) zelfs wordt gesuggereerd om dan maar reviews te gaan faken. Mensen toch, wat een niveau zeg... Aan de andere kant, ik zie het helaas vaker en vaker, dat een moeilijk bereikbare whisky bij een whiskyfan hetzelfde losmaakt als een doelpunt tegen bij een hooligan: verstand op 0 en schreeuwen maar... #wiedeschoenpast Erg jammer, dat wel. En wat betreft deze Littlemill? Erg lekker, dat wel.
0 x
Mijn >300 open flessen voor bottle share (voor een account, stuur me een bericht met je mailadres):
https://whisky4all.nl/bottleshare/

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 23 Dec 2018, 15:14

Whisky4all schreef:Wat spijtig toch, om hier zo veel aannames en beschuldigingen te zien, die vervolgens door enkelen worden overgenomen als waar, waarop vervolgens (op basis van die onjuiste aannames) zelfs wordt gesuggereerd om dan maar reviews te gaan faken. Mensen toch, wat een niveau zeg... Aan de andere kant, ik zie het helaas vaker en vaker, dat een moeilijk bereikbare whisky bij een whiskyfan hetzelfde losmaakt als een doelpunt tegen bij een hooligan: verstand op 0 en schreeuwen maar... #wiedeschoenpast Erg jammer, dat wel. En wat betreft deze Littlemill? Erg lekker, dat wel.

Ik denk dat het hier ondertussen meer over feiten gaat.
Als je 360 flessen hebt voor de Belgische markt en slechts een handvol raken er bij Belgische handelaren dan noem jij dat normaal?!
Handelaren die op voorhand hadden doorgegeven hoeveel flessen ze wilden voor hun shop en niks ontvangen?!
Dat is geen aanname meer hoor.
En als je dan het verhaal van de investeerders hoort.
Tja, wie heeft dan het laagste niveau?
Ik heb alvast niet het gevoel dat ik een hooligan ben.
Maar als er malafide praktijken zijn dan wil ik die gerust aankaarten.
En ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen meewerken aan de kunstmatige prijsverhogingen.
3 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 23 Dec 2018, 15:18

Whisky4all schreef:Wat spijtig toch, om hier zo veel aannames en beschuldigingen te zien, die vervolgens door enkelen worden overgenomen als waar, waarop vervolgens (op basis van die onjuiste aannames) zelfs wordt gesuggereerd om dan maar reviews te gaan faken. Mensen toch, wat een niveau zeg... Aan de andere kant, ik zie het helaas vaker en vaker, dat een moeilijk bereikbare whisky bij een whiskyfan hetzelfde losmaakt als een doelpunt tegen bij een hooligan: verstand op 0 en schreeuwen maar... #wiedeschoenpast Erg jammer, dat wel. En wat betreft deze Littlemill? Erg lekker, dat wel.

Hmm..., ik weet zeker dat Kris een tiental slijters in Vlaanderen heeft gecontacteerd. En dat verschillenden daarvan effectief hun bestelde flessen niet hebben gekregen. Omdat de importeur ze in het groot aan particulieren heeft verpatst. Ik kan alleen vermoeden dat die particulieren een flinke meerprijs hebben betaald aan de importeur (uiteraard wel lager dan de winkelprijs)...
Jij hebt m blijkbaar open staan, als je dan toch beweerd dat onze aannames verkeerd, gelieve dan ook duidelijk uit te leggen wat dan wel juist is.
0 x

Whisky4all
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisky4all » 23 Dec 2018, 15:39

nigel_tufnel schreef:Ik denk dat het hier ondertussen meer over feiten gaat.
Als je 360 flessen hebt voor de Belgische markt en slechts een handvol raken er bij Belgische handelaren dan noem jij dat normaal?!
Handelaren die op voorhand hadden doorgegeven hoeveel flessen ze wilden voor hun shop en niks ontvangen?!
Dat is geen aanname meer hoor.
En als je dan het verhaal van de investeerders hoort.
Tja, wie heeft dan het laagste niveau?
Ik heb alvast niet het gevoel dat ik een hooligan ben.
En ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen meewerken aan de kunstmatige prijsverhogingen.

"Ik denk dat het hier ondertussen meer over feiten gaat." Ik denk ook wel eens iets, zijn dat dan meteen feiten? En zijn feiten dan ook automatisch 'malafide'?
"Handelaren die op voorhand hadden doorgegeven hoeveel flessen ze wilden voor hun shop en niks ontvangen?!" Welkom in whiskyland, dit is al jaaaren aan de orde van de dag. Check maar eens hoeveel handelaren vragen om een nieuwe Adelphi, maar niets ontvangen.
"En als je dan het verhaal van de investeerders hoort." Ja, maar wie zegt dat dat klopt? Sterker, dat is dus klinkklare onzin.
"Maar als er malafide praktijken zijn dan wil ik die gerust aankaarten." Dat zeg ik dus, bewijs eerst eens dat het hier gaat om malafide praktijken. Dat is nl. aperte onzin.

Het vat is door de bottelaar verkocht aan een importeur/verdeler. Die heeft een deel verkocht aan een retailer (dus niet aan particulieren, niet aan investeerders), die vervolgens de flessen heeft verkocht. Of bij díe klanten investeerders zitten? Tja, dat zou natuurlijk best kunnen maar goed, ik kan bij een slijter ook best alle flessen Adelphi (om maar bij dat voorbeeld te blijven) opkopen om daarin te investeren. Dus áls hier al investeerders in het spel zijn, dan hebben die wel gewoon het volle pond betaald. Het zou pas vervelend (lees: discutabel) zijn als investeerders de flessen direct van importeur of bottelaar hadden kunnen kopen.

Overigens, ik las ook nog iets over een "releaseprijs". Als dit een vaststaande prijs zijn, dát zou dan pas malafide zijn, dan zou het nl. gaan om (bij wet verboden) prijsafspraken. Ik vind 330 euro voor een first fill sherry van 28yo zelfs best een nette prijs, als je ziet wat de 26yo van HB op dit moment doet. Dat laatste is overigens slechts een mening hoor, geen feit ;-)
0 x
Mijn >300 open flessen voor bottle share (voor een account, stuur me een bericht met je mailadres):
https://whisky4all.nl/bottleshare/

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”