Niet dat dat veel had veranderd in mijn smaakbeleving, maar toch...
HWF-VBT 10: Sample 7 (t/m 19 november '18)
Re: HWF-VBT 10: Sample 7 (t/m 19 november '18)
Anderhalve week geleden nog 3 drams bij Jop geproefd, maar natuurlijk deze niet.
1 x
Dat was weer een hele mooi van een sponsor die bij mij nog niet bekend was. Dus weer wat geleerd. En van Miltonduff alleen een sample gehad (Ballentines Miltonduff 15) dus weer een mooie ervaring. Bedankt
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Petje af oftewel
voor deze dram en sponsor!
voor deze dram en sponsor!
0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- DrinkingWhisky
- Actief lid

Ik vond dit een serieus fijne whisky! Mijn eerste ervaring met 3006 als bottelaar - ik heb er wel een paar samples van staan, maar daar ben ik om één of andere reden nog niet aan toegekomen
. Beetje ironisch dat ik gisteren bij Whiskybase in de winkel stond maar nu pas het demasqué lees... oh well, ik had me toch voorgenomen om minder flessen te kopen (want: samples... enfin
), maar voor €55 had ik deze toch niet kunnen laten staan.
Toffe sponsoractie Jop!
), maar voor €55 had ik deze toch niet kunnen laten staan. Toffe sponsoractie Jop!
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Ik ben een beetje verbaasd over hoe hard de WB rating gedaald is.
Voor de bekendmaking stond hij op 88.5 als ik me niet vergis. En nu op slechts een lage 85.
Van mij krijgt hij in ieder geval een dikke prima. Net als Job voor de sponsoring.
Voor de bekendmaking stond hij op 88.5 als ik me niet vergis. En nu op slechts een lage 85.
Van mij krijgt hij in ieder geval een dikke prima. Net als Job voor de sponsoring.
0 x
Ik heb hem toch echt een score van 87 gegeven.
De gemiddelde score bij invoeren stond op 87.25
De gemiddelde score bij invoeren stond op 87.25
0 x
- Erik Elixir
- Senior

Wouter1981 schreef:Ik ben een beetje verbaasd over hoe hard de WB rating gedaald is.
Interessant!
Misschien omdat mensen op WB in hun score de prijs/kwaliteit verhouding meenemen?
Wij als 'blind proevers' natuurlijk niet.
0 x
Wouter1981 schreef:Ik ben een beetje verbaasd over hoe hard de WB rating gedaald is.
Dat is me ook al opgevallen, en eigenlijk geldt dat tot nu toe voor nagenoeg elke whisky die deze VBT aan bod is gekomen, die zijn daarna allemaal wel een punt of 2 omlaag getrokken...
Worden we extra kritisch van blind proeven en geven we makkelijker lage cijfers omdat we op dat moment nog niet weten wie/wat we op een lage score trakteren?
Bij peated speelt dan nog mee dat mensen die niet van peat houden deze whisky's anders niet eens zouden drinken (laat staan raten). Maar bij deze geldt dat niet.
Persoonlijk vind ik overigens scores van 80 en lager voor deze whisky behoorlijk onterecht. Die komt bij sommigen in hun rating onder standaard whisky's als Glen Grant 10 e.d. uit, maar je kan toch moeilijk beweren dat zo'n eenvoudig afgewaterd goedje béter is dan die Miltonduff van 3006?
Maar goed, smaken en beoordelingen zijn uiteindelijk allemaal persoonlijk he...
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Er zijn (pas) 21 ratings, met best een brede verdeling (78 -91). De lagere scores zijn volgens mij pas gisteren toegevoegd, en die tikken nu relatief hard aan. Zelfs als je de hoogste en laagste weglaat, zit je nog tussen 80 en 89.
Ook hier in het topic is er een score van onder de 80, en een 7-tal tussen de 80 en 84.
Ook hier in het topic is er een score van onder de 80, en een 7-tal tussen de 80 en 84.
0 x
fjharms schreef:Er zijn (pas) 21 ratings, met best een brede verdeling (78 -91). De lagere scores zijn volgens mij pas gisteren toegevoegd, en die tikken nu relatief hard aan. Zelfs als je de hoogste en laagste weglaat, zit je nog tussen 80 en 89.
Sterker, de onderste 8 raters op WB zijn allen deelnemer aan het VBT
Maar eens, deze whisky had vóór het demasqué slechts 5 rates, en daar zijn er ineens 16 bijgekomen, waarvan een behoorlijk aantal ook een stuk lager. Dan gaat het hard natuurlijk.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Er kunnen tal van redenen zijn. Inderdaad zou prijs een factor in een rating kunnen zijn die bij het vbt vervalt.
Ik wilde verder ook niet een discussie starten over of het terecht of onterecht was. Als iemand hem blind 80 scoort, dan zal hij dat absoluut wel menen. Misschien houd die dan juist wel van een 'ultra smooth' sappie, in plaats van een pittig bakkie zoals deze.
Overigens, meestal rate ik peated inderdaad niet meer, omdat ik die stijl niet meer zo waardeer.
Ik wilde verder ook niet een discussie starten over of het terecht of onterecht was. Als iemand hem blind 80 scoort, dan zal hij dat absoluut wel menen. Misschien houd die dan juist wel van een 'ultra smooth' sappie, in plaats van een pittig bakkie zoals deze.
Overigens, meestal rate ik peated inderdaad niet meer, omdat ik die stijl niet meer zo waardeer.
1 x
Ook mijn eerste ervaring met 3006W. Echt een prima whisky, de WB rating heb ik weer een klein beetje laten stijgen.
0 x
Wouter1981 schreef:Er kunnen tal van redenen zijn. Inderdaad zou prijs een factor in een rating kunnen zijn die bij het vbt vervalt.
Oh zeker, dat is ook zo. Dan zou je weer de discussie krijgen of je 'over je smaak heen kunt kijken' en toch beoordelen of iets desondanks wel een goed gemaakte whisky is, ook al vind je hem niet zo lekker. En daar gaan we hier niet uitkomen en moeten we denk ik ook niet willen
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Tja, eigenlijk zou de pol dicht moeten op het moment 'Demasqué'
Ik zou zeggen, probeer het eens bij sample 8.
Dus: Stemmen op basis van smaak voor dinsdag 27 november om ca. 20:00 uur...

Ik zou zeggen, probeer het eens bij sample 8.
Dus: Stemmen op basis van smaak voor dinsdag 27 november om ca. 20:00 uur...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”