Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Okt 2018, 15:56

FGG schreef:
Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger :bigsmile

Ik las het verhaal over ale en choco mout en toen toch maar even gepast. Mischien ga ik nog voor de Ncn'ean.

Ik heb voor beiden maar gepast... En die Ncn'ean, tsja, belachelijke prijs voor new make, iets van £ 4.000 voor een barrel newmake. Koekoek. :HitHead

Maar kennelijk is er een markt voor buitenproportioneel geprijsde newmake van distillery's die nog op geen enkele wijze hun sporen verdient hebben. Mooie verhalen over zuiver water uit eigen bron, organisch, wijlen Jim Swam, triple distilleren, lampvormige ketels en een heuvel doen wonderen kennelijk....
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Nov 2018, 11:07

Zo, dat meest recente projectje is ook weer rap gegaan, de aandeeltjes Glen Ord 2016 zijn alweer 'Out of stock'. Gelukkig was ik er nog op tijd bij :bigsmile .
En nu in het 'meest gunstige geval' nog maar 13 jaar wachten :lol: .
1 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 17 Nov 2018, 11:15

Dre schreef:Zo, dat meest recente projectje is ook weer rap gegaan, de aandeeltjes Glen Ord 2016 zijn alweer 'Out of stock'. Gelukkig was ik er nog op tijd bij :bigsmile .

Owwwww...
gistermiddag twijfelde ik, en gisteravond was ik niet in de gelegenheid om nog eens te kijken.
Nu dus te laat....
:HitHead
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Nov 2018, 11:28

Dre schreef:Zo, dat meest recente projectje is ook weer rap gegaan, de aandeeltjes Glen Ord 2016 zijn alweer 'Out of stock'. Gelukkig was ik er nog op tijd bij :bigsmile .

Die 10 tot 15 deed het m ook voor mij... Vroeg me af of ik zolang kon wachten, daar hoef ik nu dus niet meer over na te denken.
Afwachten wat de aankomende weken gaan brengen.
1 x

AquaVitae
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 17 Nov 2018, 21:03

Oogadal schreef:Ik heb voor beiden maar gepast... En die Ncn'ean, tsja, belachelijke prijs voor new make, iets van £ 4.000 voor een barrel newmake. Koekoek. :HitHead

Maar kennelijk is er een markt voor buitenproportioneel geprijsde newmake van distillery's die nog op geen enkele wijze hun sporen verdient hebben. Mooie verhalen over zuiver water uit eigen bron, organisch, wijlen Jim Swam, triple distilleren, lampvormige ketels en een heuvel doen wonderen kennelijk....

Je hoeft je geld niet in ponden te verbranden, maar dat kan ook heel goed in euros hier in Nederland: https://www.buswhisky.com/cask-program

€6000 voor 200 liter new make! Wat een waanzin.
Voor €6000 kan ik je ook 200 liter 12 jaar oude malt whisky van een gerenommeerde familie distilleerderij uit de Speyside leveren.
1 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 18 Nov 2018, 11:15

fjharms schreef:

Owwwww...
gistermiddag twijfelde ik, en gisteravond was ik niet in de gelegenheid om nog eens te kijken.
Nu dus te laat....
:HitHead

Same here. Ook ernstig zitten twijfelen. Prijs was goed, alleen die rijpingstijd. Maar ja, te laat dus. Een zorg minder... :domdom
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Nov 2018, 13:15

Tsja..., kan niet iedereen in de portemonnee kijken, maar als € 80 nu voor 5 flesjes en over een decennium nog een keer een tientje of 8/9 en dus € 34 per fles voor een single cask 15 yo op vatsterkte nog een twijfelgeval is.... :Scratch
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Nov 2018, 13:22

AquaVitae schreef:Je hoeft je geld niet in ponden te verbranden, maar dat kan ook heel goed in euros hier in Nederland: https://www.buswhisky.com/cask-program

€6000 voor 200 liter new make! Wat een waanzin.
Voor €6000 kan ik je ook 200 liter 12 jaar oude malt whisky van een gerenommeerde familie distilleerderij uit de Speyside leveren.

Nou inderdaad, het zoveelste wereldwonder. Onbegrijpelijk dat er voor dit soort semi crowdfunding idioterie zoveel belangstelling bestaat. Met een mooi lul verhaal over 'wijstwater'.
Heeft iemand ooit al iets geproefd van wat hier gestookt wordt? Het moet wel uitzonderlijk zijn als je het zo leest; niet alleen single malt, maar ook single mout.
Ik denk dat ze op Islay, de Speyside en in de Lowlands al met de billen aan elkaar geknepen zitten :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Nov 2018, 13:27

Oogadal schreef:Tsja..., kan niet iedereen in de portemonnee kijken, maar als € 80 nu voor 5 flesjes en over een decennium nog een keer een tientje of 8/9 en dus € 34 per fles voor een single cask 15 yo op vatsterkte nog een twijfelgeval is.... :Scratch

Ik denk dat de twijfel bij 'de twijfelaars' hem vooral zal hebben gezeten in de lange rijpingstijd, en niet zozeer in de kosten.
Het is natuurlijk ook wel een enorme aanslag op het geduld, maar goed, dat zien we dan wel weer ;) .
4 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 19 Nov 2018, 13:30

Dre schreef:
Oogadal schreef:Tsja..., kan niet iedereen in de portemonnee kijken, maar als € 80 nu voor 5 flesjes en over een decennium nog een keer een tientje of 8/9 en dus € 34 per fles voor een single cask 15 yo op vatsterkte nog een twijfelgeval is.... :Scratch

Ik denk dat de twijfel bij 'de twijfelaars' hem vooral zal hebben gezeten in de lange rijpingstijd, en niet zozeer in de kosten.
Het is natuurlijk ook wel een enorme aanslag op het geduld, maar goed, dat zien we dan wel weer ;) .

Inderdaad, de wachttijd + het feit dat ik al meerdere aandelen in vaten heb waar ik nog heel wat jaren op moet wachten. Tzt zit ik met een enorme hoeveelheid flessen...
Nou valt daar natuurlijk weer een mouw aan te passen, maar daar wilde ik nog even over nadenken. Nu hoeft dat niet meer...
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Nov 2018, 13:33

Tsja, een pallet whisky waar je niet meer doorkomt tenzij je 148 wordt is ook hier wel een dingetje... :P

Maar da's iets waar m'n jongens maar een oplossing voor moeten vinden tzt.

@Dre; tsja, je moet er ook niet instappen als je weinig geduld hebt.. Ik stap er in, betaal en dan zie ik tzt wel een mail van Adri komen dat er geproefd of gebotteld gaat worden.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 19 Nov 2018, 15:19

Hoewel ik zelf ook wel een aandeel heb snap ik toch niet goed dat je bijna elk project koopt.
Uiteindelijk weet je niet hoe goed het eindproduct gaat zijn...
OK de prijs per fles valt goed mee maar als het maar een middelmatige whisky is zit je wel met een heel deel flessen.
Je koopt in principe ook geen 6 flessen van een bepaalde whisky zonder te weten of hij goed is...
2 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 19 Nov 2018, 16:05

Dre schreef:

Voor mij was het ook de rijpingstijd, niet de kosten.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 19 Nov 2018, 16:24

nigel_tufnel schreef:Hoewel ik zelf ook wel een aandeel heb snap ik toch niet goed dat je bijna elk project koopt.
Uiteindelijk weet je niet hoe goed het eindproduct gaat zijn...
OK de prijs per fles valt goed mee maar als het maar een middelmatige whisky is zit je wel met een heel deel flessen.
Je koopt in principe ook geen 6 flessen van een bepaalde whisky zonder te weten of hij goed is...

Precies. De wachttijd vind ik geen probleem. Als je niet wil wachten, kan je beter direct naar de slijter lopen.

Het afwachten en tussendoor proeven is juist deel van de fun.

Maar ik ga niet blind in elk aandeel stappen. De aandelen die ik gekocht heb zit een bepaalde reden of verwachting aan gebaseerd op eerdere ervaringen aan.

Ord nog niet veel van geproefd en van wat ik geproefd heb was ik niet onder de indruk. Dus heb geen moment getwijfeld deze keer.
Dan kan het bij wijze van spreken 10 euro per fles zijn, maar dat is JW Red ook...
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 19 Nov 2018, 19:59

Wouter1981 schreef:Het afwachten en tussendoor proeven is juist deel van de fun.

Maar ik ga niet blind in elk aandeel stappen. De aandelen die ik gekocht heb zit een bepaalde reden of verwachting aan gebaseerd op eerdere ervaringen aan.

Ord nog niet veel van geproefd en van wat ik geproefd heb was ik niet onder de indruk. Dus heb geen moment getwijfeld deze keer.
Dan kan het bij wijze van spreken 10 euro per fles zijn, maar dat is JW Red ook...

Mee eens, dat is inderdaad een groot deel van de fun.
Maar daarvoor hoef ik geen 10-20 delen in verschillende vaten te hebben.
Vreemd ook dat er anders geen kat Ord koopt maar als er een aandeel in een vat Ord te koop is, is het in een mum van tijd uitverkocht? :Scratch
Ik ben al blij als ik wat flessen kan kopen die ik absoluut graag wil hebben.
Ik heb echt niet genoeg budget om daarbij ook nog eens overal op het geluk een aandeel van te kopen.
En zoals je zegt er is genoeg te koop voor een lage prijs maar daarom deugd het nog niet.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”