Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Eindelijk begonnen aan de samples uit de bottleshare van Sjoerd. Vanavond de Teaninich van 27 jaar oud (Bladnoch forum).
0 x
Hier is het een 3 jarige Amrut. De standaard botteling uit 2009. Een hele lekkere whisky voor die prijs die ik zonder schaamte durf aanraden. Je moet geen whisky of the year verwachten natuurlijk.
0 x
Glen Moray 15YO Portwood finish. 56,7%
--Suberp--
--Suberp--
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ardbeg Ten. Blijft fantastisch en één van mijn favoriete whisky's of all time.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gisteren een Talisker 10.Een mooie whisky , met die zilte rook en subtiel zoet fruit. Zeer mooie dram om een eerste keer de islands te verkennen volgens mij.

0 x
Glendronach Allardice, laatste slokken
Erg lekker, bijzonder lekker, maar ik denk wel, dat ik zonder deze wel kan leven 
0 x
johan brugge schreef:Ardbeg Ten. Blijft fantastisch en één van mijn favoriete whisky's of all time.
Ja, voor mij ook, Johan

0 x
Hier is het de Old Ballantruan. Een geturfde Tomintoul. Best lekker. Niet complex, vettig, redelijk stevig geturfd en behoorlijk zoet met wat kruidigheid.
0 x
Een JW Green Label en de rest van een sample Springbank Jazz ( Bedankt JayDie
) .
Twee verschillende categorieën maar wel beiden heel lekker.

) .Twee verschillende categorieën maar wel beiden heel lekker.

0 x
ea teasse schreef:Hier is het de Old Ballantruan. Een geturfde Tomintoul. Best lekker. Niet complex, vettig, redelijk stevig geturfd en behoorlijk zoet met wat kruidigheid.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het na 1 dram wel gezien heb met deze Old Ballantruan. Ik vind hem na een paar slokjes te zoet worden, en eigenlijk precies kunstmatig gezoet...
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

I_SPEY schreef:MoreBowmore schreef:Bezig met een Highland Park van The Ultimate.
Distilled 12/1989 en bottled 03/2011 dus 21 jaar en zeer lekker( zoals verwacht van een Highland Park )
Dan moet dat deze zijn
Heb 'm nog niet, maar wel zeer binnenkortCheers
![]()
René
Hallo Rene,
Dat is hem inderdaad !
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

johan brugge schreef:Ik vond dat hij op geen enkel vlak opviel. Niet in neus, smaak of afdronk. Ik vond hem wat karakterloos. Hetzelfde vond ik van de 10yo 100 proof. Die kon mij ook niet bekoren. Ik heb de Jazz ook geproefd en ook dat is mijn ding niet. Enkel de 21yo is beregoed, maar moet het afleggen tegen bv. een Lagavulin 21yo of een Brora 30yo.
Nu zit er een Amrut BA 46 % in mijn glas en dat is, vergeleken met de Springbank 10yo (en vele andere single malts trouwens), een echte smaakbom.
Hallo Johan,
Heb je ook al eens de Springbank 11 Madeira Wood geproeft? Dat is toch zeker een heel lekkere Springbank ( mijn favoriete op het moment ) en niet al te duur. ( tasting notes van Whiskyfun ).
Springbank 11 yo 1997/2009 ‘Madeira Wood’ (55.1%, OB, 9,090 bottles) This one was fully matured in Madeira wood, not just finished. Colour: full gold. Nose: this is rougher and wilder than the 18, and not just because of the higher strength. First whiffs of distillation, wash, boiled cereals… Then the very same kind of rather superb smokiness as in the 18 (maybe a tad more towards a garden fire under the rain), and finally a lot of cereally and mashy notes again, not quite porridgy but… Hints of Madeira indeed but it’s anything but winey as such. Old walnuts, cake, malt. With water: impressive, we’re very close to the 18 now! And whiffs of a farmyard after the rain. This one takes water perfectly well! Mouth (neat): hot, rich and very fruity, starting on loads of overripe oranges and notes of violet sweets and just a very faint bitter rubber – nothing unpleasant. Quite some liquorice too, orange liqueur… and more liquorice. With water: once again, it swims like Mark Spitz. Smoked orange liqueur (uh?), Darjeeling, nougat. Finish: long, with some soft spices (cumin?) and notes of orange cake like on the nose. Comments: very good, maybe just a tiny tad more, say sloppy than the 18. SGP:541 - 87 points.
0 x
Heb mezelf een Scapa 14 jaar ingeschonken,had nog een miniatuurtje,smaakt zalig.

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

MoreBowmore schreef:Heb je ook al eens de Springbank 11 Madeira Wood geproeft? Dat is toch zeker een heel lekkere Springbank
Nee, nog niet. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik een beetje (onnodig?) voorzichtig ben met Springbank whisky's.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Highland Park 21 yo (1989 Ultimate Collection) - echt vloeibaar snoepgoed
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”