Heb ook de bourbon gedaan

Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger

FGG schreef:Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger
Ik las het verhaal over ale en choco mout en toen toch maar even gepast. Mischien ga ik nog voor de Ncn'ean.
FGG schreef:Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger
Ik las het verhaal over ale en choco mout en toen toch maar even gepast. Mischien ga ik nog voor de Ncn'ean.
thijs100 schreef:FGG schreef:Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger
Waarom? Experimenten met verschillende soorten gerst zijn juist tof!

thijs100 schreef:FGG schreef:Rien68 schreef:Hier een Oloroso aandeel Wagging Finger
Waarom? Experimenten met verschillende soorten gerst zijn juist tof!
FGG schreef:Ik haakte af op "pale ale".
thijs100 schreef:FGG schreef:Ik haakte af op "pale ale".
Komt dat misschien omdat je het associeert met hoppig Pale Ale bier? Want dat is echt niet hetzelfde. Is in ieder geval in de toekomst geen reden om van een whisky af te zien

defeatless schreef:Zeg vriend Florian!
Je weet dat bier maar een slap halfproduct is van whisky hè?
De gerst die voor whisky wordt gebruikt, wordt ook voor bier gebruikt hoor. Het hele idee van de benaming van de gerst, gaat erover hoe je de mouting doet.
FGG schreef:Weet ik, we zitten gewoon gedestilleerd bier te drinken, maar de GF IPA heeft toch wat genuanceerde ondertoontjes van bier die ik niet prettig vind.
Wat er allemaal tijdens het proces gebeurt heeft niet mijn volledige aandacht en ook niet de kennis, dus daar zal ik in tekort schieten. Maar dan is óf de indicatie "pale ale" in de aankodiging een beetje redundant óf ze verwachten toch iets op het gebied van biertonen.
Hoe dan ook, hij is toch al out of stock. We wachten rustig het volgende vat af...

FGG schreef: de GF IPA heeft toch wat genuanceerde ondertoontjes van bier die ik niet prettig vind.
Wouter1981 schreef:FGG schreef: de GF IPA heeft toch wat genuanceerde ondertoontjes van bier die ik niet prettig vind.
De Glenfiddich IPA heeft die naam gekregen omdat hij een aantal maanden op ex-IPA vaten heeft gelegen. Niet omdat hij tijdens het malten of destilleren een andere behandeling of ingrediënten heeft gekregen.
Er is wat dat betreft dus geen enkele link tussen die GF of andere whisky op ex-biervat en deze Waging Finger.
Overigens deel ik je mening mbt bier en whisky. Ik heb persoonlijk nog geen winnende combinatie geproefd. Zowel whisky op biervat, als bier op whiskyvat. Maar er zullen ongetwijfeld liefhebbers voor zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten