WhiskyBase Gathering 2018 (Rotterdam.. ken je dat niet horen dan!)
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Re: WhiskyBase Gathering 2018 (Rotterdam.. ken je dat niet horen dan!)
Het was inderdaad wel druk, soms lastig om bij een stand te komen. Maar uiteindelijk hebben we toch wel overal waar we iets op het oog hadden ook kunnen proeven, en - zoals Thijs al zegt - een praatje kunnen maken of nog advies kunnen vragen aan de standhouders.
De topper voor ons was
deze Glen Ord, geproefd bij de WhiskyNerds
De topper voor ons was
deze Glen Ord, geproefd bij de WhiskyNerds
3 x
Kikkerneve schreef:Die stoofpeer van Casqueteers.
Mooi, daarvan komt binnenkort een fles mijn kant op.
2 x
Was er zaterdag en we hadden er een topdag.
In een ontspannen sfeer een stel mooie whisky's geproefd en hier een daar wat leuke gesprekjes gehad.
Voor wat betreft de prijs van de drams; er is genoeg keuze dus volgens mij kan je zelf prima bepalen of het wel of niet uit wilt geven.
Twee kleine minpuntjes:
- de prijs van het eten vond ik stevig op zowat alle kraampjes
- water was van vanaf een uur of drie bijna niet meer te krijgen (is evt. prima op te vangen door een paar punten waar je zelf kunt tappen)
Maar volgend jaar ben ik er, als het even kan, gewoon weer bij.
In een ontspannen sfeer een stel mooie whisky's geproefd en hier een daar wat leuke gesprekjes gehad.
Voor wat betreft de prijs van de drams; er is genoeg keuze dus volgens mij kan je zelf prima bepalen of het wel of niet uit wilt geven.
Twee kleine minpuntjes:
- de prijs van het eten vond ik stevig op zowat alle kraampjes
- water was van vanaf een uur of drie bijna niet meer te krijgen (is evt. prima op te vangen door een paar punten waar je zelf kunt tappen)
Maar volgend jaar ben ik er, als het even kan, gewoon weer bij.
1 x
MarkM schreef:Kleine puntjes van kritiek:
- wat mij betreft liggen de prijzen per dram absurd hoog (vooral voor de paar jaar geleden nog goed betaalbare whiskies - voor de oude zeldzame whiskies kan ik het prijsniveau nog voorstellen),
- was het lastig extra water bemachtigen, en
- was het wat mij betreft te druk na ongeveer 13:00, mensen bleven bij stands hangen en maakten het onmogelijk om de uitgestalde whiskies uberhaupt te kunnen zien.
- Er was genoeg tussen de 1 en 10 munten, sommigen boden zelfs halve drams aan voor de helft van 't geld. Met 1cl kun je ook prima neusen, proeven en beoordelen. Keuzes.
- Bij de ingang kreeg je een halve liter water. Dat flesje heb ik meerdere malen op het toilet gevuld. Gaat prima.
- Druk was het inderdaad, maar ja, dat is nou eenmaal zo. Lijkt me ook niet iets waar de organisatie iets aan kan doen.
Volgend jaar naar het WWT: stuk rustiger, goedkoper (lees: een hoop gratis) en genoeg water.
De dag was voor mij (ons) helemaal top. De keuze om met de auto te gaan, de dames mee te nemen en een hotel te boeken was spot on! Het Art-hotel staat pal naast de Maassilo, auto voor de deur geparkeerd. De dames de stad in en Hans en ik konden helemaal los op de Gathering. 's Avonds een prima hap in het hotel gegeten, ingekakt en lekker gaan slapen. Na goede nacht en een stevig ontbijt zaten we om half 11 in de auto, om kwart over 12 stond ik voor de deur, tijd genoeg voor 9 holes.
De Gathering:
Wederom een prachtig event met fantastische drams. Hans en ik hebben dezelfde tactiek als vorig jaar aangehouden: focus op een thema (wel een paar kleine uitstapjes gemaakt), niet dezelfde drams kopen en van elkaar proeven. Uiteindelijk hebben we onderstaande drams mogen proeven:
Mortlach 2006 MoS
Imperial 1995 SV
Blended Malt 1977 CWC
Glen Scotia 1992 HB
Glenfarclas 2004
Linkwood 1997 SV
Bunnahabhain 2008
Glen Moray 1994 *
Glenrothes 12yo BR **
BenRiach 1968 DT
Mortlach 1991 MDE
Benrinnes 2008 CL
Auchentoshan 1991 CL
Teeling 19yo
Teeling Brabazon Bottling Series 01
MacDuff 2000 CWC **
Aberlour A'bunadh **
Glenrothes 1997 W-F
MacPhails 10yo
Longmorn 1983 SC
Glen Grant 1995 SV **/***
BenRiach 1978
Ben Nevis 1970 ADF
Aberfeldy 1993 GM
* Deze was een gratis scheutje, nog niet eens 1cl. Net zoals de Old Pulteney.
** Halve samples, dus 1cl
*** Deze heb ik uiteindelijk in de Event-shop gehaald. De bedoeling was voor de BYOB-avond bij de Kaapse Brouwers, maar die hebben we nooit gehaald. Dus hij staat hier onaangeroerd in de kast (nog wel).
Tegenvallers waren de Glen Scotia van de Hart Brothers en de Benrinnes van Claxtons.
Toppers waren voor mij de Glenrothes van WF, de Aberfeldy van GM, de Ben Nevis van ADF, de Glen Grant van SV (gekocht dus) en de Imperial van SV. Alle anderen waren ook zeker meer dan geweldig maar als ik een Top-5 moest maken dan was dat 'm.
Een kleine kanttekening voordat iedereen me hier voor zuiplap gaat zitten uitmaken. Deze drams hebben we samen gedaan, d.w.z. circa de helft heb ik gekocht, de andere helft is van hans. Vervolgens van elkaar proeven. We hebben dus van elke dram de helft gehad.
Welke ik nog mis zijn
(die van Thijs staat er ondertussen bij)
Een Bunnahabhain van de stand naast die van Henri. Deze lijkt op een botteling uit het vat ter plaatse:

Een OP waarbij té weinig op het etiket staat om 'm te kunnen pinpointen:

Mocht iemand hier meer van weten, het liefst uiteraard WB-links, dan zou dat mooi zijn.
*edit: de Mortlach MDE, Linkwood SV en Bunna 2008 vergeten*
*edit: de link naar de MacPhail klopte niet*
Laatst gewijzigd door FGG op 23 Okt 2018, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
MarkM schreef:Gisteren ook op de WhiskyBase gathering geweest. Leuke locatie, mooi om al die oude whiskies bij elkaar te zien en leuk wat oude bekenden te zien en te spreken.
Kleine puntjes van kritiek:
- wat mij betreft liggen de prijzen per dram absurd hoog (vooral voor de paar jaar geleden nog goed betaalbare whiskies - voor de oude zeldzame whiskies kan ik het prijsniveau nog voorstellen),
- was het lastig extra water bemachtigen, en
- was het wat mij betreft te druk na ongeveer 13:00, mensen bleven bij stands hangen en maakten het onmogelijk om de uitgestalde whiskies uberhaupt te kunnen zien.
de zondag had jou in dat geval beter bevallen, een heel stuk rustiger en alle ruimte en dus ook genoeg water/brood voor handen.
hoop dat je het toch als heel gezellig hebt ervaren
0 x
hoogheid2015 schreef:henri schreef:Dag 1 was helemaal top! wat een gezelligheid
op naar dag 2!!
Zekers te weten, hoop lekkers gesnoept...
die foto pik ik even
1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

FGG schreef:'s Avonds een prima hap in het hotel gegeten, ingekakt en lekker gaan slapen.
Is dit een Nederlandse uitdrukking?

1 x
nigel_tufnel schreef:FGG schreef:'s Avonds een prima hap in het hotel gegeten, ingekakt en lekker gaan slapen.
Is dit een Nederlandse uitdrukking?
In het oosten van Nederland en Noord-Holland in ieder geval bekend. Maar laat ik het even anders verwoorden:
's Avonds een prima hap in het hotel gegeten, vervolgens was de fut er een beetje uit en zijn we gaan slapen.

1 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:hoogheid2015 schreef:henri schreef:Dag 1 was helemaal top! wat een gezelligheid
op naar dag 2!!
Betrapt.
Gemiste kans , had je graag een keer de hand geschud

1 x
hoogheid2015 schreef:Peter87 schreef:hoogheid2015 schreef:
Betrapt.
Er komt vast een volgende kans

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:hoogheid2015 schreef:Peter87 schreef:
Betrapt.
Er komt vast een volgende kans
Same here. Wie weet, volgend jaar.
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

henri schreef:de zondag had jou in dat geval beter bevallen, een heel stuk rustiger en alle ruimte en dus ook genoeg water/brood voor handen.
Dat is goed om te weten, wellicht een overweging voor volgend jaar. Bij de casqueteers hoorde ik dat voor zondag maar de helft van de kaarten waren verkocht...
Weet jij toevallig of de datum (data?) voor volgend jaar al bekend zijn? Misschien heb ik niet opgelet, maar ik heb het dit jaar niet zien staan (vorig jaar wel)
0 x
fjharms schreef:henri schreef:de zondag had jou in dat geval beter bevallen, een heel stuk rustiger en alle ruimte en dus ook genoeg water/brood voor handen.
Dat is goed om te weten, wellicht een overweging voor volgend jaar. Bij de casqueteers hoorde ik dat voor zondag maar de helft van de kaarten waren verkocht...
Weet jij toevallig of de datum (data?) voor volgend jaar al bekend zijn? Misschien heb ik niet opgelet, maar ik heb het dit jaar niet zien staan (vorig jaar wel)
Ik heb hier ook al over zitten denken. Nadeel is dan wel dat een overnachting dan alleen kan als ik de maandag dan vrij neem.
En als iedereen dit gaat denken wordt 't zaterdag ineens erg rustig...

0 x
fjharms schreef:henri schreef:de zondag had jou in dat geval beter bevallen, een heel stuk rustiger en alle ruimte en dus ook genoeg water/brood voor handen.
19+20 oktober 2019
3 x
Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”