Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
Re: Nieuwe whisky-tips. Welke whisky zou je aanraden ?
Whiskysite.nl is betrouwbaar, levert vlot en de prijzen zijn laag. Houd wel rekening met een euro of 7 verzendkosten. De eigenaar(?) van de winkel heet Jack en zit ook op het forum onder de naam whiskysite. Prijzen hoeven in DEU niet persé lager te zijn dan in een goedkope NL winkel, maar dat weten andere mensen hier beter dan ik.
Als je kunt aangeven welke whiskies je al gedronken hebt en welke je wel of juist niet bevielen en waarom, dan is de kans groot dat je straks een aantal reacties krijgt waar je mee uit de voeten kunt.
Als je kunt aangeven welke whiskies je al gedronken hebt en welke je wel of juist niet bevielen en waarom, dan is de kans groot dat je straks een aantal reacties krijgt waar je mee uit de voeten kunt.
0 x
pyro-tukker schreef:Dan heb ik nog een ander vraagje. Ik kwam toevallig op de site: whiskysite.nl terecht. Heeft iemand ervaring met deze site en is de site betrouwbaar? Ik zag dat je daar ook samples kan kopen, heeft iemand nog tips daarvoor. Ik ben een beginnende whisky drinker, dus het hoef niet direct het beste van het beste te zijn.
Kijk voor ervaringen ook even in het onderwerp: www.whiskysite.nl - De Druiventuin uit Leiden.
Michiel87 schreef:Als je kunt aangeven welke whiskies je al gedronken hebt en welke je wel of juist niet bevielen en waarom, dan is de kans groot dat je straks een aantal reacties krijgt waar je mee uit de voeten kunt.
Michiel kijk ook even hier: pyro-tukker, nieuw hier.
pyro-tukker schreef:Ik heb nog niet super veel geproefd, maar hier een klein lijstje met whisk(e)ys die ik heb gehad (sommige waren van die proef-flesjes met 0,04L ): Jack Daniels, blackwood, longwood. westpoint bourbon en statesman, four roses, red label, kentucky highway (?) en nog een paar whisk(e)ys maar daar weet ik even niet de naam van.
Kennelijk nog geen Schotse Malt
Dan zou ik die zeker eens een proberen.... hoewel voor € 20... Dan moet je toch eens hier kijken: Lekkere Whisky onder € 25.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
pyro-tukker
- Actief lid

Ik heb al in het topic gekeken voor whisky's onder de 25 euro en er staan er genoeg, maar ik zal niet weten welke ik van die moet kiezen. Ik heb laatst een glenfiddich 12Y gehad. Vond hem wel lekker, maar niet echt super bijzonder. Ik zat zelf te denken aan een glenfarclas of een talisker 10Y. Is dit een goede keus of zeggen jullie dat ik beter wat anders kan proberen.
0 x
Een talisker 10 is zeker een mooie introductie tot de islay/islands-stijl. Doen!

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Talisker 10yo is idd een goede whisky, maar ik vind hem te peperachtig. Als je daar niet voor bent zou ik een Old Pulteney 12yo aanraden. Die is ook goed en niet te duur.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
pyro-tukker schreef:Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik denk het eigenlijk wel.
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe whisky te kopen, alleen er is zoveel keus dat ik eigenlijk niet weet welke ik moet kiezen. Ik heb een budget van ongeveer 20,- euro. Ik heb de mogelijkheid om het in Duitsland te halen, dus de Nederlandse prijs mag wel iets meer zijn, aangezien in Duitsland de prijzen meestal een paar euro onder de Nederlandse prijzen liggen.
Dan heb ik nog een ander vraagje. Ik kwam toevallig op de site: whiskysite.nl terecht. Heeft iemand ervaring met deze site en is de site betrouwbaar? Ik zag dat je daar ook samples kan kopen, heeft iemand nog tips daarvoor. Ik ben een beginnende whisky drinker, dus het hoef niet direct het beste van het beste te zijn.
Je kunt ook samples bestellen bij .
http://www.masterofmalt.com
Of bij Teun; http://www.teuneneline.nl/samples.htm
Als ik jou was zou ik voorlopig niks kopen. Je geld opsparen en in november naar whiskylive in Den Haag gaan. Koop je bij het kruidvat alvast een treinkkaartje van 12, 50 als ze weer die actie hebben.
Op zo'n festival kun je veel proeven en een beetje je richting bepalen van wat je lekker vind. Volgens mij doe je daar beter aan dan nu in het wilde weg flessen aan te schaffen. Dan ben je al een hoop geld kwijt voordat je iets gevonden he wat je echt lekker vind. Want als je de whiskies lekker vind die je nu drinkt kunnen sommige schotten je nog best wel eens tegenvallen.
Of Februari volgend jaar naar http://www.whiskyfairtwente.nl
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Dat is misschien wel een idee, om naar zo'n whiskyproeferij te gaan. Echter ik weet er helemaal niks van af. Je zal vast kaartjes moeten kopen. Heel vaag las ik ergens dat die ongeveer 25 euro kosten. Nou dan heb je de treinreis, maar dat valt wel te regelen. Maar wat moet ik er nog meer over weten. En kan je dan onbeperkt whisky's uitproberen?
Zijn die sample sites te vertrouwen? En kan iemand mij zeggen hoeveel de verzendkosten zijn bij de engelse site. Daar staat meer dan 30 pond als je het binnen een dag wil hebben en het kost iets meer dan 10 pond als je het binnen twee dagen wil hebben?
Zijn die sample sites te vertrouwen? En kan iemand mij zeggen hoeveel de verzendkosten zijn bij de engelse site. Daar staat meer dan 30 pond als je het binnen een dag wil hebben en het kost iets meer dan 10 pond als je het binnen twee dagen wil hebben?
0 x
Bij de Mitra hebben ze ook minisetjes van oa McLelands nu in de aanbieding.
Dan heb je de 4 regio's van schotland. Leuk om mee te beginnen. En kost niet zoveel.
Ook die andere setjes zijn leuk om alvast wat te proeven.
http://www.mitra.nl/nieuwsbrief.php
Dan heb je de 4 regio's van schotland. Leuk om mee te beginnen. En kost niet zoveel.
Ook die andere setjes zijn leuk om alvast wat te proeven.
http://www.mitra.nl/nieuwsbrief.php
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Ik wist niet dat er een mitra bij hem in de buurt zat (eigenlijk zitten er 3/4 bij mij in de buurt, nu ik ze bekijk). Is zeker wel een leuke actie al die minisetjes. Ik denk dat ik daar er een paar van koop. Daar heb ik waarschijnlijk meer aan dan dat ik 1 fles koop. Bedankt voor de tip 
0 x
pyro-tukker schreef:En kan iemand mij zeggen hoeveel de verzendkosten zijn bij de engelse site. Daar staat meer dan 30 pond als je het binnen een dag wil hebben en het kost iets meer dan 10 pond als je het binnen twee dagen wil hebben?
Ik heb al twee keer bij Master of Malt besteld. Voor zo'n 11 pond krijg je een zeer degelijke verpakking en een Track&Trace code waarmee je via internet in de gaten kunt houden waar je pakje blijft. De duurdere verzendoptie zou ik niet doen, tenzij je hele erge dorst hebt, natuurlijk.
0 x
pyro-tukker schreef:Dat is misschien wel een idee, om naar zo'n whiskyproeferij te gaan. Echter ik weet er helemaal niks van af. Je zal vast kaartjes moeten kopen. Heel vaag las ik ergens dat die ongeveer 25 euro kosten. Nou dan heb je de treinreis, maar dat valt wel te regelen. Maar wat moet ik er nog meer over weten. En kan je dan onbeperkt whisky's uitproberen?
Onbeperkt, dat zou je niet eens willen
Het is verschillend. Vaak proef je 6 of 7 whiskies op een proeverij. Pak weg voor 20 of 25 Euro.
Zijn dat oudjes van 25 jaar of ouder dan kan het wel 50 of 70 Euro zijn.
Op de grote proef-festijnen betaal je een vast bedrag en is het soms inderdaad alles dat je kunt proeven of moet je bijbetalen voor de duurdere drams.
Kijk maar eens in de agenda en in het archief want er is veel over te zeggen maar ook al heel veel over geschreven.
pyro-tukker schreef:Ik wist niet dat er een mitra bij hem in de buurt zat (eigenlijk zitten er 3/4 bij mij in de buurt, nu ik ze bekijk). Is zeker wel een leuke actie al die minisetjes. Ik denk dat ik daar er een paar van koop. Daar heb ik waarschijnlijk meer aan dan dat ik 1 fles koop. Bedankt voor de tip
Ik lees zojuist in een Mitra bijlage bij WhiskyEtc. "150 Whisky's proeven voor € 25,-"
Zie ook okt/dec 2011: Mitra WX 2011, Nederland.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:Ik lees zojuist in een Mitra bijlage bij WhiskyEtc. "150 Whisky's proeven voor € 25,-"
Zie ook okt/dec 2011: Mitra WX 2011, Nederland.
ohja, die was ik vergeten. Dat is 1x entree en verder niks bijbetalen. (hooguit voor een taxi of een BOB)
Op 22 Oktober Mitra Borne.
0 x
-
pyro-tukker
- Actief lid

Vanmiddag ben ik naar de Mitra geweest en helaas was de actie al afgelopen. Gelukkig hadden ze toch nog wat mini/verpakkingen. Helaas niet meer de Glenfiddich 12-15-18Y, want die wou ik heel graag hebben. Nu heb ik een verpakking met een Jameson 12Y, Chivas 18Y, Glenlivet 12Y en de Ballantines 12Y. Daarnaast nog 4 single malt whisky's van McClellands. Dus totaal acht whisky's die ik weer kan proeven.
Hij begon ook nog wel over de proeverij in Borne. Ik zit er aan te denken om daar heen te gaan met een paar vrienden. Voor 25,0 euro onbeperkt whisky's proeven.
Hij begon ook nog wel over de proeverij in Borne. Ik zit er aan te denken om daar heen te gaan met een paar vrienden. Voor 25,0 euro onbeperkt whisky's proeven.
0 x
-
TheFrankMan
- Actief lid

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”