mezelf even voorstellen ... Jonathan
mezelf even voorstellen ... Jonathan
Hallo iedereen,
Ik ben dus Jonathan, 31 jaar, en woon in Torhout (België).
Ik lees al een tijdje mee op het forum en dacht van mezelf toch te registreren. Hoewel ik nog niet zo lang bezig ben met whisky heb ik al heel veel bijgeleerd van dit forum en natuurlijk redelijk wat kunnen proeven.
Ik kijk er alvast naar uit om actief deel te nemen
Mvg
Jonathan
Ik ben dus Jonathan, 31 jaar, en woon in Torhout (België).
Ik lees al een tijdje mee op het forum en dacht van mezelf toch te registreren. Hoewel ik nog niet zo lang bezig ben met whisky heb ik al heel veel bijgeleerd van dit forum en natuurlijk redelijk wat kunnen proeven.
Ik kijk er alvast naar uit om actief deel te nemen
Mvg
Jonathan
0 x
Re: mezelf even voorstellen ... Jonathan
Welkom!
Je bent de derde West-Vlaming hier denk ik , samen met mij en JohanBrugge ( alle twee van... Brugge
)

Je bent de derde West-Vlaming hier denk ik , samen met mij en JohanBrugge ( alle twee van... Brugge

0 x
Welkom Jonathan.
....Hoewel ik nog niet zo lang bezig ben met whisky.....
Je hebt vast ook al gezien dat het gezelschap hier erg gemêleerd is, van jong tot oud, en van whisky-beginner tot aficionado, en professional, dus ook wat dit betreft ben je niet alleen.

....Hoewel ik nog niet zo lang bezig ben met whisky.....
Je hebt vast ook al gezien dat het gezelschap hier erg gemêleerd is, van jong tot oud, en van whisky-beginner tot aficionado, en professional, dus ook wat dit betreft ben je niet alleen.

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hey Jonathan, welkom op het forum. We zijn inderdaad met drie Westvlamingen nu. Binnenkort kunnen we onze eigen whiskyclub oprichten. 

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik hoop dan ook snel bij te leren en vermoed dat dit geen probleem zal zijn.
Bestaan er whiskyclubs in West-Vlaanderen? Vind het alleszins moeilijk om in het begin wegwijs te raken in het enorme aanbod aan verschillende whisky's. Zeker als je niet veel mensen kent, die beetje op de hoogte zijn van whisky. Zou alleszins eens een tasting willen doen. Mocht er eens eentje in West-Vlaanderen zijn, laat me gerust iets weten
Bestaan er whiskyclubs in West-Vlaanderen? Vind het alleszins moeilijk om in het begin wegwijs te raken in het enorme aanbod aan verschillende whisky's. Zeker als je niet veel mensen kent, die beetje op de hoogte zijn van whisky. Zou alleszins eens een tasting willen doen. Mocht er eens eentje in West-Vlaanderen zijn, laat me gerust iets weten
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

jonathan schreef:Bestaan er whiskyclubs in West-Vlaanderen? Vind het alleszins moeilijk om in het begin wegwijs te raken in het enorme aanbod aan verschillende whisky's. Zeker als je niet veel mensen kent, die beetje op de hoogte zijn van whisky. Zou alleszins eens een tasting willen doen. Mocht er eens eentje in West-Vlaanderen zijn, laat me gerust iets weten
De enige club in West-Vlaanderen die ik ken (er zijn er trouwens heel veel, maar dan in andere provincies) is de Lindores Whisky Society en daar geraak je niet in. Dat heb ik al nagevraagd. Je mag me gerust een PB sturen als je vragen hebt over een bepaald whisky. Of stel ze gewoon hier op het forum, maar wel bij de juiste topic hè, of Piet moet weer aan het werk om alles proper te houden.
Als je eens een tasting wil meemaken moet je naar de website van Brugs Whiskyhuis gaan en je abonneren op hun nieuwsbrief. Dan krijg je een e-mail met de data van een nieuwe tasting. Die gaan altijd door in de kelder van de winkel.
0 x
johan brugge schreef:jonathan schreef:Bestaan er whiskyclubs in West-Vlaanderen? Vind het alleszins moeilijk om in het begin wegwijs te raken in het enorme aanbod aan verschillende whisky's. Zeker als je niet veel mensen kent, die beetje op de hoogte zijn van whisky. Zou alleszins eens een tasting willen doen. Mocht er eens eentje in West-Vlaanderen zijn, laat me gerust iets weten
De enige club in West-Vlaanderen die ik ken (er zijn er trouwens heel veel, maar dan in andere provincies) is de Lindores Whisky Society en daar geraak je niet in. Dat heb ik al nagevraagd. Je mag me gerust een PB sturen als je vragen hebt over een bepaald whisky. Of stel ze gewoon hier op het forum, maar wel bij de juiste topic hè, of Piet moet weer aan het werk om alles proper te houden.![]()
Als je eens een tasting wil meemaken moet je naar de website van Brugs Whiskyhuis gaan en je abonneren op hun nieuwsbrief. Dan krijg je een e-mail met de data van een nieuwe tasting. Die gaan altijd door in de kelder van de winkel.
Zijn jullie al naar een tasting geweest daar?
Heb me nu ook eens ingeschreven op de nieuwsbrief , tijdens de week zit ik in Gent dus dan is Brugge jammer genoeg geen optie voor mij
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

BWhisky schreef:Zijn jullie al naar een tasting geweest daar?
Nee, nog nooit. Omdat ik 6 dagen op 7 enkel maar 's avonds werk is het heel moeilijk om daar aan deel te nemen. En het zijn nu ook niet altijd interessante whisky's voor mij.
0 x
johan brugge schreef:jonathan schreef:Bestaan er whiskyclubs in West-Vlaanderen? Vind het alleszins moeilijk om in het begin wegwijs te raken in het enorme aanbod aan verschillende whisky's. Zeker als je niet veel mensen kent, die beetje op de hoogte zijn van whisky. Zou alleszins eens een tasting willen doen. Mocht er eens eentje in West-Vlaanderen zijn, laat me gerust iets weten
De enige club in West-Vlaanderen die ik ken (er zijn er trouwens heel veel, maar dan in andere provincies) is de Lindores Whisky Society en daar geraak je niet in.
Ik zie dat ik mijn kennis van de Belgische geografie eens moet bijspijkeren.
Ik dacht dat er vrij veel Vlaamse clubs zijn. Dat is ook wel zo maar dat maakt ze inderdaad nog geen West-Vlaanderen.
Desalniettemin kan er misschien toch een zijn die wat meer in jouw buurt ligt dus ik zou zeker nog even in de lijst kijken: Verenigingen, societies en clubs in Vlaams België danwel Nederlandstalig
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Welkom op dit forum, Jonathan en zie uit naar jouw toekomstige "akties".

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Kijk eens aan. Dat noem ik nu eens een vlag, zie. Schitterend!! 
0 x
-
liefmans
- Senior

Voor zover ik weet liggen zowel avelgem als heule in West Vlaanderen : http://www.weedram.be
Roeselare heeft The Bull Pool cafe met Miriams whiskyshop, regelmatig clubmeetings en een aanbod te proeven whisky´s dat je niet veel tegenkomt.
Weet dat er in Tielt ook een vriendenclubje tastings houdt en vermoed dat er over heel west Vlaanderen wel meer van dat soort initiatieven zijn.
Woon zelf tussen gent en Antwerpen dus heb hier enkel de clubs opgenoemd die ik zelf persoonlijk ken.
Roeselare heeft The Bull Pool cafe met Miriams whiskyshop, regelmatig clubmeetings en een aanbod te proeven whisky´s dat je niet veel tegenkomt.
Weet dat er in Tielt ook een vriendenclubje tastings houdt en vermoed dat er over heel west Vlaanderen wel meer van dat soort initiatieven zijn.
Woon zelf tussen gent en Antwerpen dus heb hier enkel de clubs opgenoemd die ik zelf persoonlijk ken.
0 x
Bedankt voor de tips, volgende keer dat ik in Roeselare kom, zal ik The Bull pool café eens opzoeken.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”