https://www.morethandrinks.nl/nieuwe-ro ... ey-whisky/
http://cleywhisky.com/
https://www.jenevermuseum.nl/
Iemand ervaringen met deze whisky? Prijzen?

Wel een mooie fles, maar ja...

thijs100 schreef:De Gekroonde Brandersketel is de distilleerderij van het Jenever Museum in Schiedam. Daar maken ze de moutwijn voor Old Schiedam (geweldige jenever, btw), die ook uit mout en rogge bestaat, en ook drie keer gedistilleerd wordt. Cley Whisky klinkt voor mij dan ook als een gelagerde moutwijn. Bij de lancering afgelopen vrijdag kon ik niet aanwezig zijn, maar ik hoop binnenkort meer te weten te komen over wat Cley Whisky nou exact is.

Dre schreef:Zie dat de beste man vorig jaar zijn diploma heeft gehaald en daarna is gaan destilleren. Dan vraag ik me af of het product dan nu al 'whisky' mag heten, of gelden voor Malt & Rye andere regels dan Single Malt?
thijs100 schreef:Dre schreef:Zie dat de beste man vorig jaar zijn diploma heeft gehaald en daarna is gaan destilleren. Dan vraag ik me af of het product dan nu al 'whisky' mag heten, of gelden voor Malt & Rye andere regels dan Single Malt?
Nee hoor, geen andere regels
thijs100 schreef: Maar ik vermoed dat voor deze whisky gelagerde moutwijn is gebruikt van het Jenever Museum, die daar al minstens drie jaar geleden is gestookt.
Dre schreef:Op Wikipedia lees ik dit: Rye whiskey that has been so aged for at least two years and has not been blended with other spirits may be further designated as "straight", as in "straight rye whiskey".
Dat is dus eigenlijk niet correct?
Dre schreef:Nou ben ik niet heel erg thuis in de moutwijn, maar kan je dat dan eenvoudig 'omzetten' naar Malt & Rye Whisky?
Dre schreef:Ik zat ook al te kijken. Zie dat de beste man vorig jaar zijn diploma heeft gehaald en daarna is gaan destilleren. Dan vraag ik me af of het product dan nu al 'whisky' mag heten, of gelden voor Malt & Rye andere regels dan Single Malt?
<EDIT> Ja dus, die drie jaar geldt voor Single Malt, maar voor Rye mag minder ook al
Door de drie jaar lagering op ex bourbon en finish op nieuwe eiken vaten ontstaat er tijdens de rijping een whisky met tonen van abrikozen, rozijnen, vanille en kokos
henri schreef:gaat als ik me niet vergis ongeveer 40 euro kosten
FGG schreef:Dre schreef:Ik zat ook al te kijken. Zie dat de beste man vorig jaar zijn diploma heeft gehaald en daarna is gaan destilleren. Dan vraag ik me af of het product dan nu al 'whisky' mag heten, of gelden voor Malt & Rye andere regels dan Single Malt?
<EDIT> Ja dus, die drie jaar geldt voor Single Malt, maar voor Rye mag minder ook alDoor de drie jaar lagering op ex bourbon en finish op nieuwe eiken vaten ontstaat er tijdens de rijping een whisky met tonen van abrikozen, rozijnen, vanille en kokos
Hij heeft dus wel 3 jaar gelegen, volgens de website.
Dre schreef:FGG schreef:Dre schreef:Ik zat ook al te kijken. Zie dat de beste man vorig jaar zijn diploma heeft gehaald en daarna is gaan destilleren. Dan vraag ik me af of het product dan nu al 'whisky' mag heten, of gelden voor Malt & Rye andere regels dan Single Malt?
<EDIT> Ja dus, die drie jaar geldt voor Single Malt, maar voor Rye mag minder ook alDoor de drie jaar lagering op ex bourbon en finish op nieuwe eiken vaten ontstaat er tijdens de rijping een whisky met tonen van abrikozen, rozijnen, vanille en kokos
Hij heeft dus wel 3 jaar gelegen, volgens de website.
Ah, dan is het dus gefabriceerd toen de man zijn distillateursopleiding nog niet gedaan had... ook weer opgelost (denk ik).

FGG schreef:Dus eigenlijk doet z'n diploma er totaal niet toe.

Cley Whisky schreef:47,50 voor de Cask Strength 0.5 liter.y

Terug naar “Whisky uit overige landen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast