Toontje schreef:nigel_tufnel schreef:Toontje schreef:
In feite is dat volledig voor risico van het bedrijf of de vervoerder. Dus mocht de buurvrouw de fles aanbreken en hieruit nuttigen, dan kan je dat verhalen op het bedrijf of de vervoerder.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd... Het zal vooral van de goodwill afhangen denk ik.
Hoe kan je trouwens bewijzen dat jij niet diegene bent die heeft afgetekend voor het pakket?
Ik heb me al dikwijls afgevraagd wat er in zulk een geval zou gebeuren.
Ik heb het zelfs al geweten dat de koerier z'n eigen handtekening zet en het pakket ergens bij je thuis (zelfs de voordeur) achterlaat...
Hier https://www.charlotteslaw.nl/2014/06/we ... -geleverd/ is het wel mooi uitgelegd. Hoe het in België zit weet ik niet...
Of nog verder weg: Frankrijk. Ga dat maar eens uitleggen... Heb zelf een keer ondervonden dat een pakket (geen whisky) bij een buur is bezorgd en ik later een reeds geopend pakket met beschadigde inhoud in handen kreeg. Iedereen wijst dan naar elkaar, maar vergoeden ho maar... Denk dat het zoals iemand anders hier al schreef voor een groot deel afhankelijk is van de goodwill van de verzender.

)