Greenmachine schreef:Wouter1981 schreef:Hetzelfde slag mensen als die voor de deur van een Apple store overnachten om als eerste het nieuwste overpriced model te mogen aanschaffen.
En dan nog dankbaar zijn ook dat je hem hebt
mogen kopen.
Aha een Android user
Je vergelijking klopt niet aangezien bv de IPhone X niet tien keer over de kop ging.
Neemt niet weg dat het in een megalange wachtrij gaan staan voor een nieuw of “limited edition” product van de zotte is.
We gaan wat
Ja, android user, maar mijn opmerking is niet als fanboy bedoeld hoor. Ook niet anti iOS.
De bedragen en gekte die hangen om nieuwe releases van Apple of Samsung flagships vind ik altijd wat vreemd. Zeker de afgelopen jaren zitten er niet zulke hele schokkende verbeteringen in.
Ik vind mijn vergelijking best prima hoor. Het flippen binnen een paar dagen bevestigd de boel alleen maar. Mensen zijn dus bereid om zelfs nog meer geld te betalen dan de hoge prijs die al gevraagd werd. Zo waren er in het verleden ook mensen bij de release van de nieuwe iPhone die anderen betaalde om in de rij te gaan staan. Zelfde verhaal wat mij betreft.
Maar laat ik het zo stellen en Apple dan vervangen door Samsung:
De release prijs van de Galaxy S9 (=whisky gebotteld door een willekeurige distillery, limited release, inclusief verhaaltje, speciale gelegenheid en fancy verpakking) was 900 euro. Je zit vast aan een Samsung schil en bloatware (=43%, koud gefilterd en bijgekleurd). Je betaalt naast de productie kosten en winstmarge ook een premium voor de marketing en de naam.
Een OnePlus 6 (=de vergelijkbare whisky via een IB als hierboven qua herkomst, leeftijd, vat etc. Maar zonder verhaal, gelegenheid of fancy verpakking) koste 550 euro.
Je hebt (bijna) stock Android, kan je eigen schil kiezen en geen bloatware (=caskstrenght, NCF, NC) je betaalt de productie en winstmarge.
Doe mij die OnePlus/IB maar.