Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jul 2018, 20:24

Kapre schreef:Wat ik me weleens afvraag bij de Rode Duivels....
Ze hebben geloof ik de duurste selectie van alle deelnemende landen, en wellicht ook de beste spelers.
Maar toch altijd dat afwachtende voetbal, de ander het spel laten maken, wachten op een foutje, en dan in de omschakeling proberen toe te slaan.
Dat is wel jammer, en ergens (IMHO) best laf.....
Tot nu toe (na 25 min.) toch een heel ander beeld.
Maar ja, met stevig verdedigen en counteren kom je tegenwoordig verder.`
Na 45 minuten toch wel een leuke eerste helft gezien.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 10 Jul 2018, 21:54

Onterechte uitslag, heel erg jammer :Cry .
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jul 2018, 21:55

Toontje schreef:Onterechte uitslag, heel erg jammer :Cry .

Onterecht weet ik niet, maar jammer wel. De zuiderburen hadden het ook wel verdiend.
1 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 10 Jul 2018, 21:59

Reichenbach schreef:

Onterecht weet ik niet, maar jammer wel. De zuiderburen hadden het ook wel verdiend.

De Fransen hebben heel weinig laten zien deze wedstrijd. Op deze manier gun ik Kroatië de wereldtitel. Maar dat is mijn mening :bigsmile .
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jul 2018, 22:14

Reichenbach schreef:Maar ja, met stevig verdedigen en counteren kom je tegenwoordig verder.
Al kwam het winnende doelpunt, waar verder niets op af te dingen valt, uit een dood spelmoment.
Qua inzet hadden de Belgen het verdiend, de effectiviteit was bij de Fransen beter.
En wat de Kroaten betreft deel ik je wens; maar waarschijnlijk tegen beter weten in.
0 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 10 Jul 2018, 22:21

Op z'n Duits zullen we maar zeggen, effectief en zakelijk.
Voor de kijker minder spectaculair, maar wij willen ook altijd domineren en mooi voetbal spelen, tot op heden heeft dat ook nog nooit een titel opgeleverd.
Join the club Belgium!
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Jul 2018, 22:27

Kom op zeg. Frankrijk deed echt niet (veel) onder voor België, dan zit je echt door een rode bril te kijken. Het geluk van onze zuiderburen was op... waar ze er tegen Japan invliegen, of tegen Brazilië zelf in schieten houdt het een keer op. Frankrijk speelde bij vlagen briljant voetbal, om je vingers bij af te likken. Probleem met Frankrijk is dat ze weten dat ze op 75% kunnen winnen - en daar ook naar voetballen, af en toe het tempo naar 90% en voilá.. je maakt het verschil. In de finale gaan ze over hun tegenstanders lopen. Al hoop ik Kroatië, en gun ik het Engeland; Frankrijk wordt WK.
3 x
2 ∞ & →

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jul 2018, 22:30

squaadgras schreef: Frankrijk wordt WK.
Ik zou bijna per abuis het 'vind ik leuk' icoontje aanklikken.
1 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 10 Jul 2018, 22:33

mwoah, rode bril valt mee. Nu Oranje niet meedoet, zit er op geen enkele wedstrijd een beetje spanning voor mij. Het maakt me niet zoveel uit, ik wil gewoon leuke wedstrijden zien. Frankrijk vond ik tot nu toe elke wedstrijd leuk, maar vandaag vond ik het flink tegenvallen, terwijl ik België wel leuk vond spelen (die zijn met de wedstrijd beter gaan spelen). Maarja, mijn mening, jij ziet het blijkbaar iets anders. Ik ben benieuwd zondag :cool: .
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 10 Jul 2018, 22:58

Ik ben en blijf voor Holland. :hoera
4 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 10 Jul 2018, 23:24

squaadgras schreef:Kom op zeg. Frankrijk deed echt niet (veel) onder voor België, dan zit je echt door een rode bril te kijken. Het geluk van onze zuiderburen was op... waar ze er tegen Japan invliegen, of tegen Brazilië zelf in schieten houdt het een keer op. Frankrijk speelde bij vlagen briljant voetbal, om je vingers bij af te likken. Probleem met Frankrijk is dat ze weten dat ze op 75% kunnen winnen - en daar ook naar voetballen, af en toe het tempo naar 90% en voilá.. je maakt het verschil. In de finale gaan ze over hun tegenstanders lopen. Al hoop ik Kroatië, en gun ik het Engeland; Frankrijk wordt WK.

Even ter verduidelijking, het is kijken door een roze bril. ;)
Het was natuurlijk wachten op het hoongelach.
Geluk hoort erbij voor iedere ploeg en al zeker in voetbal.
Het is ook niet zo dat de Belgen enkel zo ver gekomen zijn omdat ze zoveel geluk hebben gehad hoor.
Nederland is er dus niet bij omdat ze zoveel pech hebben gehad? ;)
Ze hadden trouwens ook tactisch kunnen spelen en zich laten verliezen tegen Engeland en zodoende in de zwakkere poule terechtkomen.
Maar dat hebben ze niet gedaan, ze zijn er gewoon voor gegaan.
Iedereen wist dat ze nu eigenlijk 3 finale wedstrijden op rij zouden moeten spelen, niet evident.
Het zij zo.
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 11 Jul 2018, 07:39

nigel_tufnel schreef:
squaadgras schreef:Kom op zeg. Frankrijk deed echt niet (veel) onder voor België, dan zit je echt door een rode bril te kijken. Het geluk van onze zuiderburen was op... waar ze er tegen Japan invliegen, of tegen Brazilië zelf in schieten houdt het een keer op. Frankrijk speelde bij vlagen briljant voetbal, om je vingers bij af te likken. Probleem met Frankrijk is dat ze weten dat ze op 75% kunnen winnen - en daar ook naar voetballen, af en toe het tempo naar 90% en voilá.. je maakt het verschil. In de finale gaan ze over hun tegenstanders lopen. Al hoop ik Kroatië, en gun ik het Engeland; Frankrijk wordt WK.

Really? :domdom

Hoe dan ook: ik vind 't jammer, ik had 't de Belgen wel gegund. Wat me wel zwaar tegenviel was het onsportieve gedrag van de Fransen de laatste 10 minuten. Als je wilt tijdrekken doe je dat maar tijdens het spel maar niet op de grond gaan liggen, als een bejaarde uit het veld sjokken, balletjes wegtrappen en meer van dat soort kinderlijk gedrag.
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 11 Jul 2018, 08:09

Het was een typische 1-1 pot, maar de Belgen wisten niet te scoren.. Frankrijk wel de beste papieren nu en ze spelen ook gewoon goed, goed georganiseerd en aanvallend sterkt (Mbappe was geniaal van tijd tot tijd). Gelukkig worden de Belgen geen WK, dat hadden we anders nooit te horen gekregen...
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Jul 2018, 08:50

nigel_tufnel schreef:

Het was natuurlijk wachten op het hoongelach.
Geluk hoort erbij voor iedere ploeg en al zeker in voetbal.
Het is ook niet zo dat de Belgen enkel zo ver gekomen zijn omdat ze zoveel geluk hebben gehad hoor.
Nederland is er dus niet bij omdat ze zoveel pech hebben gehad? ;)
Ze hadden trouwens ook tactisch kunnen spelen en zich laten verliezen tegen Engeland en zodoende in de zwakkere poule terechtkomen.
Maar dat hebben ze niet gedaan, ze zijn er gewoon voor gegaan.
Iedereen wist dat ze nu eigenlijk 3 finale wedstrijden op rij zouden moeten spelen, niet evident.
Het zij zo.

Hoewel ik blij ben dat België geen wereldkampioen gaat worden, puur omdat ik geen trek heb om dat de rest van mijn leven aan te moeten horen, vind ik het hoongelach nog wel meevallen, hoewel de Belgen de laatste tijd wat overmoedige "wij zijn onverslaanbaar' trekjes kregen die normaal gesproken aan ons zijn voorbehouden. Dat steekt ook vaak de kop op na een portie geluk (voor ons WK 2014) en is op niets gebaseerd. Wat ik van de Belgen gezien heb is een coach die de eerste paar potjes vreselijk bang was een goal tegen te krijgen en zijn geweldige voetballers liet spelen met de handrem er op. Soren zegt niks verkeerd dat de pot tegen Japan gewonnen werd door een flinke dosis mazzel en tegen Brazilië was er nog veel meer geluk. Met een eigen goal op 0-1 komen terwijl je eigenlijk al 3-0 achter had moeten staan mag je best geluk noemen. Brazilië had haar slechtste dag van het toernooi en België één van de beste. Zelfs een matige voetballer als Witsel kon zich staande houden met Felaini als 'levende muur'.
Toernooi in het algemeen; iedereen is veel te bang om een goal tegen te krijgen en gaat pas ballen als ze achter komen. De Brazilianen speelden het meest aanvallend.

Dat de Fransen voor de Belgen (en iedereen) een hele hoge brug te ver zou zijn wist ik voor het toernooi al, daar is niet tegen te voetballen. Man, wat spelen die gasten bij vlagen briljant! Enige wat je de Fransen kunt verwijten is dat ze, net als alle andere ploegen, veel te laf spelen. En voor ik alle Belgen over me heen krijg dat Oranje dat in 2014 ook deed; wij hadden toen simpelweg het niveau niet om anders te spelen. Van de ploegen met kwaliteit mag je verwachten dat ze spelen naar hun mogelijkheden. Trouwens, is er iemand die begrijpt waarom Martinez voorzetten van de zijkant inbrengt met Mertens om vervolgens Felaini er uit te halen.... :Scratch

PS; rode bril is een kwinkslag naar Rode Duivels. Dat je die niet snapt......
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 11 Jul 2018, 11:18

Oogadal schreef:Hoewel ik blij ben dat België geen wereldkampioen gaat worden, puur omdat ik geen trek heb om dat de rest van mijn leven aan te moeten horen, vind ik het hoongelach nog wel meevallen, hoewel de Belgen de laatste tijd wat overmoedige "wij zijn onverslaanbaar' trekjes kregen die normaal gesproken aan ons zijn voorbehouden.

Ach, als je kijkt naar de laatste vier: België, Frankrijk, Engeland en Kroatië dan is het eigenlijk meer een EK. En dat hadden wij in '88 al...

:roll:
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”