MisterMonkeyDonkey schreef:Tottenham schreef:pascaldo schreef::respect RESPECT
Nu hopen dat Kevin zich kan herpakken en gaat spelen zoals bij City
Vrees dat dat niet gaat gebeuren bij de Belgische ploeg in dit systeem, je ziet aan alles dat hij zich niet echt op z'n gemak voelt en hem ook teveel slechte keuzes en passes maken voor de absolute topspeler die hij normaal gesproken bij City is. Gelukkig zie je zo nu en dan wel vlagen van de echte De Bruyne, bijv. de briljante assist op Lukaku tegen Panama of zijn rol in de counter die leidde tot de 3-2 van Chadli.
Het systeem is er ietsje anders (verdedigender ingestelde flankverdedigers). Waardoor hij bij ons iets lager staat.
Plus bij City heb je met Sterling en Sane 2 flankaanvallers die zich in de diepte vrijlopen (bij ons komen Hazard en Mertens meer in de bal), dan is het moeilijker om een steekbal/assist te geven natuurlijk.
Dat is ook het hele punt, bij City speelt hij een andere rol in een ander systeem (dat perfect aansluit bij zijn kwaliteiten) met deels andere type spelers om zich heen en zeker De Bruyne zelf ziet ook wel in dat hij momenteel bij België veel minder zijn ei kwijt kan, hij komt veel minder toe aan de dingen waar hij normaal gesproken juist zo in uitblinkt. Ik heb het idee dat dit ook voor frustratie zorgt en ook qua houding zie ik normaal gesproken bij City een andere De Bruyne.. Die belachelijke tackle op Januzaj op de training was wat mij betreft ook een teken dat iets hem dwarszit en het zal ook niet voor niets zijn dat hij al eens eerder de tactiek van Martinez openlijk heeft bekritiseerd.