Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Beleggen/investeren in whisky, belegging of speculeren

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 20 Jun 2018, 14:35

bbq-bert schreef:klinkt allemaal interessant en ben me hier in aan het verdiepen, dus koop ik zo af en toe 2 speciale flessen, 1 om te drinken en 1 om te bewaren.
maar wat is speciaal dat is voor mij nog onbekend. ik hoop er hier toch wel meer van te leren. ik vraag het nu zo af en toe mijn lokale whisky slijter en heb het met hem er zo over.
ik hoop door met jullie in contact te komen er meer over te weten te komen.

Port Ellen, Brora, Hanyu schijnt nogal speciaal te zijn :P
0 x

bbq-bert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor bbq-bert » 20 Jun 2018, 14:46

dank je wel voor je input, ik zou graag wat lager willen beginnen, als het goed is heb ik bijvoorbeeld de winterstorm op de kop weten te tikken dan heb ik nl de set compleet. IPA, XX & Winterstorm
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 20 Jun 2018, 15:17

bbq-bert schreef:dank je wel voor je input, ik zou graag wat lager willen beginnen, als het goed is heb ik bijvoorbeeld de winterstorm op de kop weten te tikken dan heb ik nl de set compleet. IPA, XX & Winterstorm

Snap ik. Dan zit je dus te vissen in de vijver aan flessen die wij allen graag drinken :Scratch . 1 op 1 tips onder die vraag kun je denk ik wel vergeten.
0 x

bbq-bert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor bbq-bert » 20 Jun 2018, 15:34

okay, dank je wel voor die input, ik dacht wel dat dat gevoelig zou liggen, maar daar is deze topic toch voor. ik zal wel naar de komende najaars festivals gaan om daar wat meer input te kunnen vinden, ik vind dit wel een leuk forum. dus ik ga hier zeker nog leuke posts plaatsen en met whisky liefhebbers in contact treden want er staan er bij mij toch ook wel veel open om op te drinken
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 20 Jun 2018, 16:43

Kikkerneve schreef:
bbq-bert schreef:dank je wel voor je input, ik zou graag wat lager willen beginnen, als het goed is heb ik bijvoorbeeld de winterstorm op de kop weten te tikken dan heb ik nl de set compleet. IPA, XX & Winterstorm

Snap ik. Dan zit je dus te vissen in de vijver aan flessen die wij allen graag drinken :Scratch . 1 op 1 tips onder die vraag kun je denk ik wel vergeten.

Mwoah dat valt wel mee hoor, die flessen mag hij allemaal hebben, drinken we niet zo graag..... kan maar weg zijn..
heb nog wel een tip.. Highland park fire & ice.. goed man!
6 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 20 Jun 2018, 17:14

henri schreef:
Kikkerneve schreef:

Mwoah dat valt wel mee hoor, die flessen mag hij allemaal hebben, drinken we niet zo graag..... kan maar weg zijn..
heb nog wel een tip.. Highland park fire & ice.. goed man!

Die zijn zeker goed! Vooral om in te beleggen. Goede tip. Wel zeer lastig aan te komen. Scoren nu het nog kan. Voor t zelfde geldt zijn ze er binnenkort niet meer.
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 20 Jun 2018, 17:18

Sowieso, alles wat er uit ziet alsof je het bij de IKEA of boekenwinkel kan kopen is een dikke aanrader voor elke investeerder. :hoedaf
3 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 20 Jun 2018, 19:54

ik vraag me toch af waarom die vijandigheid naar (nieuwe) mensen vandaan komt. Hier gaat het er gelijk op en gepaard met een stukje bijdehand-heid om een legitieme vraag. Zelfde in het ‘wat is m’n whisky waard’ topic, meteen met gestrekt been erin.

Als je denkt dat het een domme vraag is of ‘heb je er weer een die snel rijk wil worden van whisky’ dan laat je deze mensen toch in hun waarde en reageer je niet?.. als je van mening bent dat een fles open moet, koop hem dan zelf maar laat de bedoelingen van anderen (dicht laten) ook in hun waarde.

Snap dat niet helemaal...
0 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 20 Jun 2018, 20:29

Holkers schreef:ik vraag me toch af waarom die vijandigheid naar (nieuwe) mensen vandaan komt.

Beetje kort door de bocht, niet? Volg je (bijvoorbeeld) het even voorstellen topic niet? Genoeg vriendelijkheid op het forum.

BBQ-Bert doet niet zoveel mis idd, ik heb alleen niet zoveel zin om 'm te wijzen op iets dat ik zelf al moeilijk kan krijgen. Is een grapje daarop dan zo "erop vliegen"? Ik vind het best dat je hier dusdanig reageert, maar misschien geef je Bert beter een tip dan. Iets van HP dat wel ergens op slaat ofzo.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 20 Jun 2018, 21:14

soms is de lijn tussen humor en sarcasme heel erg dun en zeker wanneer er dan ook nog gereageerd wordt op newby´s met niet bijster slimme vragen. En nee, dit is niet humoristisch bedoeld. Ik ben een verzamelaar en daarom misschien niet altijd even geliefd maar ook ik vind het wel prettig wanneer mensen zich even verdiepen in het forum. Ik reageer daar niet meteen op maar zit me ook af en toe wel te verbijten :Cry
2 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 02 Jul 2018, 17:10

Screen-Shot-2017-10-15-at-21.42.42.gif
Screen-Shot-2017-10-15-at-21.42.42.gif (91.6 KiB) 2665 keer bekeken

insidethecask.com/scotch-whisky-liquid-gold
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Jul 2018, 18:18

Zie niet in wat er zo zoet is aan het sweetpoint
0 x

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 02 Jul 2018, 18:21

JvR schreef:Zie niet in wat er zo zoet is aan het sweetpoint

Dat zijn de flessen die iedereen wil hebben ;)
3 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 02 Jul 2018, 21:47

Het ontgaat niemand, whisky is 'booming business'

En schematisch is het in die afbeelding wel aardig weergegeven, alleen niet in verhouding...
Bijna iedereen hier drinkt graag whisky, iedereen hier heeft graag een flesje extra 'in de verzameling', puur voor de heb.
En wees eerlijk; omdat we het verzamelen leuk vinden, is het dan niet leuk dat er een zekere waarde aan vast zit ?

Zelf ben ik veel te hebberig om een fles met een paar tientjes 'winst' te verkopen.
maar mocht ik omvallen, mijn vrouw en familie weet dat de verzameling niet 'weggegeven' mag worden...
5 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

bbq-bert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor bbq-bert » 05 Jul 2018, 14:38

dank jullie wel voor je reacties, ik neem ze ten harte. beleggen is toch niets mis mee, ik koop er 2 of meer dan 2 en drink er 1 op.
de winterstorm bijvoorbeeld die heb ik nu 2x helemaal compleet (2x ipa, 2x XX & 2 x winterstorm) zo had je vorig jaar de Glenlivet Cipher en nu komt de code. Gewoon een zooi van kopen en worden ze niets waard nou dan kan ik ze nog altijd lekker opdrinken toch. wat is beleggen ik heb geen 100.000 om te beleggen. Het is leuk voor erbij.
over het genieten, ja zeker ik koop regematig bijom te drinken, heerlijk elke avond een glaasje whisky. of het nu lagavulin, dahlmore, Balwhinnie, glenlivet is dat is allemaal lekker en er staan er genoeg open.

het geeft je hobby net even dat wat het nog leuker maakt, een beetje winst hier en daar dat mag toch wel dat houd de hobby ook betaalbaar.
1 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”