Ardbeg Expressies
Re: Ardbeg Expressies
Vandaag de Ardbeg Grooves 46% geproefd op Ardbeg day hier bij een lokale slijter - normaal gezien zijn peated whiskies niet echt m'n ding maar deze had een mooie balans, niet zo "agressief" als de Ten met mooie zoete tonen en inderdaad: paprika. Echter voor de €120 die ze per fles vragen zijn er wel leukere dingen verkrijgbaar.
0 x
- defeatless
- Moderator

Voor de vorm doe ik ook elk jaar mee aan Ardbeg day (je krijgt 10% korting op het gehele whisky assortiment).
Voor het eerst dat ik smeulend pvc in een whisky waarnam.
Maar goed, de mensen waren onverdeeld positief, dus het zal wel weer aan mij liggen....
Voor het eerst dat ik smeulend pvc in een whisky waarnam.
Maar goed, de mensen waren onverdeeld positief, dus het zal wel weer aan mij liggen....
1 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Casketje schreef:Vandaag de Ardbeg Grooves 46% geproefd op Ardbeg day hier bij een lokale slijter - normaal gezien zijn peated whiskies niet echt m'n ding maar deze had een mooie balans, niet zo "agressief" als de Ten met mooie zoete tonen en inderdaad: paprika. Echter voor de €120 die ze per fles vragen zijn er wel leukere dingen verkrijgbaar.
Ik was voor de eerste keer [met 3 maten] op dit evenement van VDB-Slijterij - Ardbeg Day.
Was een paar uurtjes aangenaam verpozen.
Aangename (Ardbeg) Drams, lekker eten, Goede Muziek en een "alles in de was daarna" kampvuurtje.
Gemoedelijke sfeer en Whisky verhalen zitten uitwisselen met twee andere genieters...
Is de Grooves lekker, ik vind van wel. Is de Grooves 120,- waard. Ik denk het niet.
Ik beleef toch meer plezier aan een Uigedaal... of de An Oa die ter overbrugging openstaat.
Maar de Auriverdes die aan de zijlijn lonkt moet nog even wachten op een mooi momentje...

1 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

defeatless schreef:Maar goed, de mensen waren onverdeeld positief, dus het zal wel weer aan mij liggen....
Lijkt me niet Alex. Ik moet het eerste fatsoenlijke nog proeven wat Ardbeg ter gelegenheid van Ardbeg Day in de fles propt....
Ik heb de Grooves nog niet geproefd, maar gezien de teleurstellingen van de afgelopen jaren heb ik de behoefte niet eens (meer). En smeulend pvc..? Really? Jak.
0 x
- defeatless
- Moderator

Oogadal schreef:defeatless schreef:Maar goed, de mensen waren onverdeeld positief, dus het zal wel weer aan mij liggen....
Lijkt me niet Alex. Ik moet het eerste fatsoenlijke nog proeven wat Ardbeg ter gelegenheid van Ardbeg Day in de fles propt....
Ik heb de Grooves nog niet geproefd, maar gezien de teleurstellingen van de afgelopen jaren heb ik de behoefte niet eens (meer). En smeulend pvc..? Really? Jak.
Nou oké mijn tastingnotes zoals ik ze even naar wat vrienden had gestuurd:
Geur:
Binnenband van een fiets, plastic, asbak
Smaak:
Smeulend pvc, erg pittig, en een zoetje als in van die wijnballen
Afdronk:
Asbak, binnenband en een beetje toffee.
Verder stond sinterklaas worsten te bbq-en (alleen in de twee weken voor sinterklaas heet hij Henk van der Linden), die waren erg smakelijk, het witbroodje met zalm was ook erg lekker. De sing and songwriter was ook prima en verder hadden ze het redelijk leuk in hippie stijl aangekleed.
Al had ik dat allemaal graag ingeruild voor een whisky waarbij je een uur later niet nog steeds smeulend plastic op-boert.
3 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Geur:
Smaak:
Afdronk:
Dat wordt de komende tijd de samplelijsten in de gaten houden

0 x
- defeatless
- Moderator

Alex schreef:Geur:
Smaak:
Afdronk:
Dat wordt de komende tijd de samplelijsten in de gaten houden
Je krijgt bij de Ardbeg Ambassy's op Ardbeg day altijd gratis te proeven!
0 x
Dit weekend bij de drankencentrale een dark cove aangeschaft. Vond de prijs van 110 € precies meevallen tegen over wat ik op internet kan terug vinden. Zoals ik hier kan lezen krijgt de uigeadail de betere comentaren. Deze wordt denk ik mijn volgende.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Mibern3 schreef:Dit weekend bij de drankencentrale een dark cove aangeschaft. Vond de prijs van 110 € precies meevallen tegen over wat ik op internet kan terug vinden. Zoals ik hier kan lezen krijgt de uigeadail de betere comentaren. Deze wordt denk ik mijn volgende.
Daar had je beter mee kunnen starten...
Nu heb je te dure overrated gehypte middelmatig prut gekocht
Je voorstel rondje was wat kort, geen idee hoe lang je al bezig bent met whisky, maar als je eigenlijk net begint zou ik eerst een rijtje instappers pakken en niet direct aan de >55% peat bommen gaan. Nog slimmer; vraag één van de sample aanbieders of ze een leuk setje voor je kunnen samenstellen.
0 x
Oogadal schreef:Mibern3 schreef:Dit weekend bij de drankencentrale een dark cove aangeschaft. Vond de prijs van 110 € precies meevallen tegen over wat ik op internet kan terug vinden. Zoals ik hier kan lezen krijgt de uigeadail de betere comentaren. Deze wordt denk ik mijn volgende.
Daar had je beter mee kunnen starten...![]()
Nu heb je te dure overrated gehypte middelmatig prut gekocht![]()
Je voorstel rondje was wat kort, geen idee hoe lang je al bezig bent met whisky, maar als je eigenlijk net begint zou ik eerst een rijtje instappers pakken en niet direct aan de >55% peat bommen gaan. Nog slimmer; vraag één van de sample aanbieders of ze een leuk setje voor je kunnen samenstellen.
Ach ja. Je bent nooit te groen om Oogjes te hakken.
0 x
Oogadal schreef:Mibern3 schreef:Dit weekend bij de drankencentrale een dark cove aangeschaft. Vond de prijs van 110 € precies meevallen tegen over wat ik op internet kan terug vinden. Zoals ik hier kan lezen krijgt de uigeadail de betere comentaren. Deze wordt denk ik mijn volgende.
Ach ja. Je bent nooit te groen om Oogies naar binnen te hakken.
0 x
Bedankt voor de info. Ik ben er ongeveer een 3 tal jaar mee bezig, maar ook niet constant omdat ik ook heel graag gin drink. De peats heb ik leren appreciëren
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”