Help Mijn Drinkfles is "te veel waard" geworden om te drinken [was:Drinkfles word Investeringsfles]

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Help Mijn Drinkfles is "te veel waard" geworden om te drinken [was:Drinkfles word Investeringsfles]

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Jun 2018, 13:03

Greenmachine schreef:Nu ben ik nieuwsgierig :yes

Dat kan. Waarnaar?
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Help Mijn Drinkfles is "te veel waard" geworden om te drinken [was:Drinkfles word Investeringsfles]

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 04 Jun 2018, 13:47

Geen last van. Ik koop voor de collectie, en ik koop meer dan ik drink. Ik pak met gemak ook naar duurdere flessen uit de collectie, echter sommige flessen overweeg ik enkel open te maken bij speciale gelegenheden. Een enkele fles heb ik voor de leuk in de collectie, die kwamen sowieso (nog) niet in aanmerking om te drinken. En in het hypothetische geval dat een fles van 5 tientjes naar 15 tientjes of meer gaat, maakt me dan niks uit i.v.m. openen (bijvoorbeeld mijn GD's 15 revival zijn nog altijd drinkflessen).
2 x

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 04 Jun 2018, 13:56

FGG schreef:
Greenmachine schreef:Nu ben ik nieuwsgierig :yes

Dat kan. Waarnaar?

Welke fles
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Drinkfles word Investeringsfles

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Jun 2018, 13:58

nigel_tufnel schreef:Want hier gaan al heel wat anciens aanwezig zijn die bijvoorbeeld nog Port Ellen OB gekocht hebben aan 150 euro.
Gaan deze die flessen dan ook openen en samples van 3 cl aanbieden aan 7 euro (aankoopprijs)?
Want dat heb ik hier nog niet (vaak) zien gebeuren namelijk...

Nee, ik ook niet...

nigel_tufnel schreef:Op een of andere manier is er dan waarschijnlijk wel inflatie bijgekomen.

Dat lijkt me niet meer dan logisch toch...?
Is een beetje vergelijkbaar met cQs flessen; daar zit je ook op te broeden als een kip op het gouden ei en als dan na 15 jaar engelengeduld je flesjes toppers blijken te zijn wordt je als afzetter weggezet als je ze niet tegen de aankoopprijs door wilt schuiven. Terwijl als het 80 punten prut wordt niemand zich meldt om je dan ook te 'helpen'... :Scratch
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 04 Jun 2018, 14:30

FGG schreef:Ik heb maar één fles dicht om te kijken hoe de waarde zich gaat ontwikkelen.

:hoedaf

Naar deze.
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Jun 2018, 15:09

Greenmachine schreef:
FGG schreef:Ik heb maar één fles dicht om te kijken hoe de waarde zich gaat ontwikkelen.

Naar deze.

Joh, echt? :bigsmile

Staat wel in mijn collectie op WB. Niets bijzonders.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 04 Jun 2018, 17:10

FGG schreef:
Greenmachine schreef:

Naar deze.

Maar je wil het niet zeggen ofzo :Scratch
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Jun 2018, 17:17

Oogadal schreef:Dat lijkt me niet meer dan logisch toch...?
Is een beetje vergelijkbaar met cQs flessen; daar zit je ook op te broeden als een kip op het gouden ei en als dan na 15 jaar engelengeduld je flesjes toppers blijken te zijn wordt je als afzetter weggezet als je ze niet tegen de aankoopprijs door wilt schuiven. Terwijl als het 80 punten prut wordt niemand zich meldt om je dan ook te 'helpen'... :Scratch

Ik ben het met je eens.
En ik snap ergens ook dat samples van deze flessen een hogere prijs zullen hebben.
Maar is dit eigenlijk niet een beetje het punt?
Blijkbaar is het de bedoeling dat als je een fles op het forum te koop zet dat dit tegen een "vriendenprijs" is.
Dus niet al te veel marge nemen bij de verkoop.
De meesten onder ons zijn niet bezig met investeren, een aantal onder ons hebben nog whisky gekocht toen de tijden beter waren.
Als deze personen hun flessen openen (wat ze blijkbaar toch bijna allemaal gaan doen) lijkt het mij dan ook dat dit quasi tegen aankoopprijs is?
Want blijkbaar vinden ze dat de waarde van de fles het geld is wat ze er destijds voor betaald hebben.
Dan is dit in principe toch quasi hetzelfde als de personen die hun gesloten oude flessen verkopen aan de huidige marktwaarde, niet?
0 x

Greenmachine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Greenmachine » 04 Jun 2018, 17:49

JvR schreef:
FGG schreef:
Greenmachine schreef:
Naar deze.

Volg dit ook niet helemaal ;)
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Jun 2018, 18:29

Greenmachine schreef:
JvR schreef:
FGG schreef:Joh, echt? :bigsmile

Volg dit ook niet helemaal ;)

Niet echt on topic en met 'e'en druk op de knop zie je 'm staan. Maar het is een GD15.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 04 Jun 2018, 19:01

Oogadal schreef:
nigel_tufnel schreef:Want hier gaan al heel wat anciens aanwezig zijn die bijvoorbeeld nog Port Ellen OB gekocht hebben aan 150 euro.
Gaan deze die flessen dan ook openen en samples van 3 cl aanbieden aan 7 euro (aankoopprijs)?
Want dat heb ik hier nog niet (vaak) zien gebeuren namelijk...

Nee, ik ook niet...

Ik wel en ook gebruik gemaakt van deze geweldige actie van fjharms
Ging om deze, tegen een wel heel mooie prijs:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/29536/port-ellen-1976-sv

Overigens meteen gecombineerd met oude Laphroaig en A'bunadh tegen ook al zulke eerlijke prijzen.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Jun 2018, 19:10

Wouter1981 schreef:Ik wel en ook gebruik gemaakt van deze geweldige actie van fjharms
Ging om deze, tegen een wel heel mooie prijs:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/29536/port-ellen-1976-sv

Overigens meteen gecombineerd met oude Laphroaig en A'bunadh tegen ook al zulke eerlijke prijzen.

Ik wist dat er een referentie ging komen naar deze whisky en terecht. :bigsmile
Ik had dan ook geschreven niet vaak.
Het is volgens mij zowat het enige voorbeeld.
Er zijn genoeg voorbeelden van samples van hedendaagse flessen en oude flessen die onlangs zijn aangeschaft aan de marktprijs.
Maar dit soort initiatieven zie je amper terwijl een heleboel mensen beweren dat dit is wat je zou moeten doen...
Geen punt dat de huidige prijs gevraagd wordt wat mij betreft maar soms doen mensen zich heiliger voor dan de paus.
En die mensen bieden hier tot op heden dit soort samples niet aan aan dit soort prijzen.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Jun 2018, 21:24

nigel_tufnel schreef:Dan is dit in principe toch quasi hetzelfde als de personen die hun gesloten oude flessen verkopen aan de huidige marktwaarde, niet?

Correct. Maar ik heb er zelf geen enkele moeite mee als een fles tegen de huidige marktwaarde wordt aangeboden.
Alleen vind ik HWF daar niet het juiste platform voor :bigsmile
Ik verkoop zelf bar weinig, maar als ik hier wat aanbiedt is dat veelal aan oorspronkelijke inkoop waarbij ik de mij bekende flippers omzeil. Dan komen m’n flesjes in ieder geval bij liefhebbers terecht.
En als ik ongeveer marktprijs wil zet ik ze wel op WB te koop. Kan wel Sinterklaas gaan uithangen, maar ik meende dat recent Herman nog een ‘liefhebber’ gematst heeft om die fles een week later op Catawiki terug te zien. :boos
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 04 Jun 2018, 21:30

Oogadal schreef:
nigel_tufnel schreef:Dan is dit in principe toch quasi hetzelfde als de personen die hun gesloten oude flessen verkopen aan de huidige marktwaarde, niet?

Correct. Maar ik heb er zelf geen enkele moeite mee als een fles tegen de huidige marktwaarde wordt aangeboden.
Ik verkoop zelf bar weinig, maar als ik hier wat aanbiedt is dat veelal aan oorspronkelijke inkoop waarbij ik de mij bekende flippers omzeil. Dan komen m’n flesjes in ieder geval bij liefhebbers terecht.
En als ik ongeveer marktprijs wil zet ik ze wel op WB te koop. Kan wel Sinterklaas gaan uithangen, maar ik meende dat recent Herman nog een ‘liefhebber’ gematst heeft om die fles een week later op Catawiki terug te zien. :boos

Off topic: Is je WB collectie actueel?
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Jun 2018, 21:32

Oogadal schreef:Correct. Maar ik heb er zelf geen enkele moeite mee als een fles tegen de huidige marktwaarde wordt aangeboden.

Ben ik het volledig mee eens maar dan zou je dat ook kunnen stellen voor het verkopen van samples aan marktwaarde.
Wat de flippers betreft...
Die zijn er hier nog steeds en vragen hier tot mijn grote verbazing nog raad waar ze een bepaalde fles kunnen vinden.
Vreemd genoeg worden ook zij hier verder geholpen.
Dit zou wat mij betreft evenzeer "gerapporteerd" moeten worden net zoals bij iemand die hier snel iets te koop wil aanbieden
of die te hoge prijzen vraagt.
3 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”