HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

De tiende "blinde" forum-proeverij. Terug van weg geweest!

Moderators: FGG, Willum, Dre

Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Peiling eindigde op 07 Jun 2018, 23:57

Geen enkel bezwaar tegen PET
6
12%
Prima, het gaat tenslotte om de whisky die erin zit
8
16%
Neutraal
7
14%
Geen PET liefhebber maar voor VBT prima
13
27%
Liever niet
4
8%
Hoe haal je het #@%$&! in je hoofd?!
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 49

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor JvR » 03 Jun 2018, 22:02

Er is toch al betaald
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Jun 2018, 22:06

Dre schreef:
Oogadal schreef:En Alex schenkt de samples uit denk ik... :lol:

Ehhh, nee, we gaan nog niet zó ver om deelnemers in te zetten om de samples uit te schenken ;)


:HitHead

What was I thinking.... :Tongue
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Jun 2018, 22:08

edwinedje schreef:Even een sub vraag...

Als er een besluit voor de PET-Flesjes wordt genomen.
Haken de 9 "tegenstemmers" dan af?
Want dan kan het zijn dat het financiële voordeel weer teniet gedaan word.

:Slainte

Dat is een zéér goed punt dat je aanhaalt Edwin! :goedgedaan
Probleem is dat we niet kunnen zien wíe de tegenstemmers zijn, ik weet dat bij de 8 er minimaal één niet-deelnemer zit én iemand die later in de berichten heeft aangegeven zijn negatieve stem niet meer in de poll terug te kunnen draaien en nu 'neutraal' erin staat. Van de overige 6-7 weet ik dat verder niet.

Mijn voorstel is dat de andere tegenstemmers, mits het deelnemers zijn en zich kennelijk liever niet mengen in deze openbare discussie, zich z.s.m. per PB melden bij mij. Dan kunnen we dit buiten de publieke discussie bespreken en daarna een definitief besluit meedelen.
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Jun 2018, 22:12

JvR schreef:Er is toch al betaald

Dat zou een redenatie kunnen zijn maar liever gaan we uiteindelijk toch een definitief besluit nemen waarbij alle neuzen toch zoveel mogelijk dezelfde kant op staan. Vandaar mijn oproep van daarnet. Graag verneem ik de precieze redenen van de tegenstem zodat we een weloverwogen besluit kunnen nemen zonder mensen voor het hoofd te stoten of hun mening te negeren.
0 x

Gebruikersavatar
Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 Jan 2016, 22:45

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 03 Jun 2018, 22:52

Ik zeg, raadgevend referendum, nu het nog kan :bigsmile
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Jun 2018, 22:59

Ik zeg ‘take it as it comes’

Tenslotte hebben de deelnemers ingeschreven op een VBT waarbij er x samples van 5 cl worden ontvangen. Of ze nou in plastic of glas komen; so what?

Maar da’s mijn mening vanaf de zijlijn he... ;)
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Jun 2018, 23:07

Oogadal schreef:Ik zeg ‘take it as it comes’

Tenslotte hebben de deelnemers ingeschreven op een VBT waarbij er x samples van 5 cl worden ontvangen. Of ze nou in plastic of glas komen; so what?

Maar da’s mijn mening vanaf de zijlijn he... ;)

Ik ben dat eigenlijk wel met je eens, maar tegelijkertijd zie je in dit topic al dat het toch een wat gevoelig onderwerp is. Dan kan de discussie maar beter vantevoren worden gevoerd, dan dat het achteraf misschien een schaduw zou werpen over de drams die tijdens het VBT voorgeschoteld zijn. Dat zou heel jammer zijn, en het bovendien ook niet waard zijn.
Vandaar dat we deze poll georganiseerd hebben, én dat we ook graag de precieze bezwaren willen weten van deelnemers die tegen hebben gestemd. Daar kunnen we dan eventueel wat mee.
1 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2737
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 03 Jun 2018, 23:19

Ik heb overigens neutraal gestemd.

Er valt voor beide opties wat te zeggen zoals in de voorgaande reacties te lezen is.

Het is net als het elektrisch rijden... Ja het is schoner voor het milieu... Maar die energie moet wel ergens opgewekt worden.
En als die energie niet groen is, hoe groen is je auto dan nog? En de batterijen? Hoe groen zijn die geproduceerd.
Maar dat is een hele ander off-topic discussie.

Glas vs. Plastic; er zal vast ergens een omslagpunt zijn waar het een tov de ander beter voor het milieu is.
Ik heb echter niet genoeg kennis om te bepalen aan welke kant wij met dit initiatief zitten.
Dus ik leg het lot van de flesjes in de handen van de rest van het forum.

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Jun 2018, 23:50

De energie voor mijn Tesla komt of van groene stroom van de Tesla Supercharger of van de zonnepanelen van mijn eigen dak. En geen olieverversingen, geen hydraulische chissel en ga zo nog maar even door.. :offtopic
Maar wat je zegt: heel andere discussie, feit is wel dat de keuze glas-PET alleen zin heeft voor een beter milieu zolang zeker de PET fles niet in de kliko beland.
Blijft onverlet dat een beter milieu bij jezelf begint, maar indien het glas in de glasbak komt is dat een milieu bewustere keuze als plastic, wat meestal ik de kliko terecht komt. :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3577
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor defeatless » 04 Jun 2018, 00:01

Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren. Anders kunnen de vuilverbranders niet meer rendabel functioneren.

Geloof het of niet, het is bizar, maar omdat wij recyclen, kopen wij afval van landen die dat minder doen, om dit vervolgens in de fik te zetten!
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 04 Jun 2018, 00:11

defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
:nono
Ik hoop echt dat over 1 of 2 generaties er met grote ogen gekeken wordt naar dit soort uitspraken.
En dat ze dan zeggen: kan je je voorstellen dat men er toen zo over dacht?!

Er is onlangs hier in België nog een reportage over geweest.
België en wellicht ook Nederland zijn wereldwijd bij de landen die het best recycleren.
Maar... We zijn ook bij de landen die het meest afval produceren.
Zo simpel is het allemaal niet hoor! Om een goede leerling te zijn moet je wel goed zijn op beide vlakken.
Zo weinig mogelijk afval produceren en dat zo goed mogelijk recycleren.
Je wil niet weten wat er van hieruit nog steeds naar het buitenland gaat zodat we hier van de rotzooi af zijn.
1 x

Gebruikersavatar
Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1295
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
Locatie: Imphy France
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 04 Jun 2018, 03:55

defeatless schreef:We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren.

Klopt; De afvaloven in Harlingen draait op Duits afval...
Waarom moest er uberhaupt een afvaloven komen ?

:offtopic
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Jun 2018, 07:51

nigel_tufnel schreef:
defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
:nono
Ik hoop echt dat over 1 of 2 generaties er met grote ogen gekeken wordt naar dit soort uitspraken.
En dat ze dan zeggen: kan je je voorstellen dat men er toen zo over dacht?!

Er is onlangs hier in België nog een reportage over geweest.
België en wellicht ook Nederland zijn wereldwijd bij de landen die het best recycleren.
Maar... We zijn ook bij de landen die het meest afval produceren.
Zo simpel is het allemaal niet hoor! Om een goede leerling te zijn moet je wel goed zijn op beide vlakken.
Zo weinig mogelijk afval produceren en dat zo goed mogelijk recycleren.
Je wil niet weten wat er van hieruit nog steeds naar het buitenland gaat zodat we hier van de rotzooi af zijn.


Als je om je heen kijkt in bv de Zuid_Europese landen vraag je je af en toe wel eens af waarom wij in godsnaam zo ons best doen. Aan de andere kant, als wij het niet doen...

Wij (ons huishouden) scheiden alles: letterlijk gaat bij ons het theezakje bij groen, het labeltje bij papier en het touwtje bij het restafval. Het wordt ook afgedwongen door de gemeente:

legen plastic container: gratis
legen groene container: €2,95
legen grijze container: €16,95

Vorig jaar heb ik de grijze container 2x aan de straat gezet.

Ik vind dat we dat wel goed doen. En die PET-flesjes die zouden bij mij netjes bij het plastic afval gaan net zoals de glazen flesjes in de glasbak zouden gaan als ik ze niet zou hergebruiken.
3 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Jun 2018, 07:58

defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren. Anders kunnen de vuilverbranders niet meer rendabel functioneren.

Geloof het of niet, het is bizar, maar omdat wij recyclen, kopen wij afval van landen die dat minder doen, om dit vervolgens in de fik te zetten!


Alles is relatief... We kopen ook bomen die in de USA gekapt worden en per boot naar NL worden gevaren zodat 'we' er zogenaamd groene energie van kunnen stoken omdat de CO2 die daarmee vrij komt er wel is, maar niet wordt meegeteld door EU wetgeving.... :HitHead
Er valt nog behoorlijk wat te doen voordat we echt ook maar een beetje milieu bewust bezig zijn hoor. Afval per boot hier naartoe halen... :Scratch

@FGG; die andere 40 x heeft je vrouw de grijze bak aan de straat gezet...? :P
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor FGG » 04 Jun 2018, 08:46

Oogadal schreef:@FGG; die andere 40 x heeft je vrouw de grijze bak aan de straat gezet...? :P

Welnee, die loopt alleen maar naar de glasbak en oud papier voor die sloten wijn die er door gaan en de dozen waarin het hier binnenkomt.
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst


Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten