Nieuw op het forum
Nieuw op het forum
Goedemiddag,
Ik ben Jordan, 32 jaar en sinds deze week toch wel bovengemiddeld geïnteresseerd in whisky. Ik heb een flesje VAT69 en 2 glencairn glazen gekocht om mee te beginnen. Ik geniet er behoorlijk van en ben uiteraard van plan om meer whisky's te gaan ontdekken.
Naast de liefde voor whisky ben ik autoliefhebber (met name BMW) en voetbalfan.
Ik hoop hier meer over whisky te leren en ervaringen te delen!
Prettig weekend alvast!
Groeten, Jordan
Ik ben Jordan, 32 jaar en sinds deze week toch wel bovengemiddeld geïnteresseerd in whisky. Ik heb een flesje VAT69 en 2 glencairn glazen gekocht om mee te beginnen. Ik geniet er behoorlijk van en ben uiteraard van plan om meer whisky's te gaan ontdekken.
Naast de liefde voor whisky ben ik autoliefhebber (met name BMW) en voetbalfan.
Ik hoop hier meer over whisky te leren en ervaringen te delen!
Prettig weekend alvast!
Groeten, Jordan
2 x
Re: Nieuw op het forum
Dat is wel heel erg beginnen bij het begin zeg. Ik zou je aanraden om te starten met (samples van) wat entry single malts te proeven: Glenlivet 12, Glenmorangie 10, Caol Ila 12, Aberlour 10 etc.
Je zult zien dat dit toch een wereld van verschil is vergeleken met de goedkoopste blends. Aan de andere kant is er ook totaal geen noodzaak om meteen met duurdere flessen/samples te starten.
Hier op het forum valt genoeg te informatie op te doen iig!
Je zult zien dat dit toch een wereld van verschil is vergeleken met de goedkoopste blends. Aan de andere kant is er ook totaal geen noodzaak om meteen met duurdere flessen/samples te starten.
Hier op het forum valt genoeg te informatie op te doen iig!
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Oh, was ik nog maar zo groen.
Er is nog zoveel te ontdekken. En als je VAT69 al weg krijgt, man dan staat je nog heel wat lekkers te wachten!
Er is nog zoveel te ontdekken. En als je VAT69 al weg krijgt, man dan staat je nog heel wat lekkers te wachten!
5 x
Veel plezier op het forum Jordan, enne, welkom!
Laatst gewijzigd door sch@ker op 25 Mei 2018, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
pascaldo
- Senior

Welkom Jordan.
Zelf ben ik ook pas sinds kort begonnen met whisky en de "ontdekkingstocht" hiervan.
En wat JvR zegt een klein stapje hoger/duurder (€20-€40) en je merkt het verschil al.
Wat ikzelf op dit moment een mooie whisky vind, en heel mooi geprijsd, is de deanston virgin oak.
Zelf ben ik ook pas sinds kort begonnen met whisky en de "ontdekkingstocht" hiervan.
En wat JvR zegt een klein stapje hoger/duurder (€20-€40) en je merkt het verschil al.
Wat ikzelf op dit moment een mooie whisky vind, en heel mooi geprijsd, is de deanston virgin oak.
1 x
Hallo Jordan en ook een warm welkom van mij.
Collega autoliefhebber (Audi
) hier en tunefreak (met rondjes op de nurburgring enzo).
Je ontdekkingsreis naar meer kan hier beginnen. Er is ontzettend veel te ontdekken en met name de wat oudere topics (als ik dat zo mag zeggen) met info over alles wat met whisky te maken heeft. Ik hoop dat je 'je weg' een beetje kunt vinden hier.
Let op : het is als een virus waarmee je besmet wordt, je kunt nu nog terug
Afijn, veel (lees)plezier.
Lucca
Collega autoliefhebber (Audi
) hier en tunefreak (met rondjes op de nurburgring enzo). Je ontdekkingsreis naar meer kan hier beginnen. Er is ontzettend veel te ontdekken en met name de wat oudere topics (als ik dat zo mag zeggen) met info over alles wat met whisky te maken heeft. Ik hoop dat je 'je weg' een beetje kunt vinden hier.
Let op : het is als een virus waarmee je besmet wordt, je kunt nu nog terug
Lucca
0 x
Lucca schreef:Hallo Jordan en ook een warm welkom van mij.
Collega autoliefhebber (Audi) hier en tunefreak (met rondjes op de nurburgring enzo).
Je ontdekkingsreis naar meer kan hier beginnen. Er is ontzettend veel te ontdekken en met name de wat oudere topics (als ik dat zo mag zeggen) met info over alles wat met whisky te maken heeft. Ik hoop dat je 'je weg' een beetje kunt vinden hier.
Let op : het is als een virus waarmee je besmet wordt, je kunt nu nog terug![]()
Lucca
No, come join us on the dark side!

2 x
- defeatless
- Moderator

Hoi!
Welkom op het forum!
Je kan hier trouwens ook goed samples kopen, scheelt weer een fles aanschaffen waarvan je niet weet of je het lekker vind.
Wel dapper om met vat69 te beginnen! De meesten hier zouden dat niet meer aandurven, magoed wij zijn dan ook verwende snobs.
Welkom op het forum!
Je kan hier trouwens ook goed samples kopen, scheelt weer een fles aanschaffen waarvan je niet weet of je het lekker vind.
Wel dapper om met vat69 te beginnen! De meesten hier zouden dat niet meer aandurven, magoed wij zijn dan ook verwende snobs.
1 x
Welkom op 't Forum, Jordan.
Die VAT69 lekker in de kast zetten voor de visite en zelf een paar mooie instap single malts kopen zoals Aberlour, Glendronach of Bowmore.
Florian
Die VAT69 lekker in de kast zetten voor de visite en zelf een paar mooie instap single malts kopen zoals Aberlour, Glendronach of Bowmore.
Florian
0 x
- Greenmachine
- Senior

Dank jongens voor het warme welkom
Ik hou wel van zoete smaken, iemand suggesties? Vat69 gaat het einde van de dag niet halen dus tijd voor een volgende.
Ik hou wel van zoete smaken, iemand suggesties? Vat69 gaat het einde van de dag niet halen dus tijd voor een volgende.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”