Het idee is ontstaan doordat ik nog 3 samples heb van, inmiddels, lege flessen. Ze zijn alledrie een beetje uit dezelfde categorie. Eigenlijk wil ik er één nog wel een keer kopen. Dus nu heb ik de samples met een wit papiertje en tape omwikkeld, ze in een doosje gedaan, ff schudden.(met beleid)
Ik wil ze nu alle drie openminded gaan beoordelen en een cijfer geven. Ik weet dus welke 3 whiskies het zijn en heb er zelfs al een fles van op.
Ik ben benieuwd of ik eruit ga halen welke welke is. En of eruit komt wat ik verwacht.
De whiskies waar het nu om gaat zijn de Glendronach 12, de Glenmorangie 12 lasanta en de Macallan 12 sherry. Dit ga ik zondagavond doen. Ik zal een verslag van mijn bevindingen hier achter laten.
Daarna wil ik dit met meerdere whiskies uit mijn kast gaan doen. Dan wel 1 op 1 denk ik, maar alles kan natuurlijk. Gewoon omdat ik dat leuk vind. Zonder pretenties, maar wel om van te leren. Leren proeven, leren ruiken en leren interpreteren. En oh ja ook nog genieten natuurlijk.
Ik verwacht dat er nog meer mensen zijn die dit al eens gedaan hebben. Nog leuke of verrassende ervaringen of andere opmerkingen?