Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019
Re: Interessepeiling: botteling 10 jaar HWF in 2019
Leuk initiatief! Doe graag mee......ik laat me graag verrassen, al vind ik iets met sherry tonen wel erg lekker! 

0 x
Topidee, ik doe ook graag mee
.
Heb de optie tot € 125,- ingevuld, zou iets leuks voor te bottelen moeten zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een Springbank 25 yo cs op sherryvat
. Maar alles is goed 

Heb de optie tot € 125,- ingevuld, zou iets leuks voor te bottelen moeten zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een Springbank 25 yo cs op sherryvat

0 x
Zeer leuk idee! Wat betreft de richting lijkt het mij juist leuk om een pareltje van een "onontdekte" distilleerderij terug te zien.. 

1 x
- Greenmachine
- Senior
Ik doe zeker mee!
Voorkeur voor een aparte distillery gezien dit aparte gezelschap hier
Voorkeur voor een aparte distillery gezien dit aparte gezelschap hier

0 x
Leuk idee, afhankelijk v/d whisky doe ik graag mee. Budgettechnisch, als ik uitga van 10 jaar (mits SC CS) tot €100.-
Bij Van Wees meer kans & keuze denk ik. Zij kunnen dan ook distributie doen, heb je ook geen problemen met belastingdienst en evt slijtersvergunning.
Deze bijvoorbeeld;
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 19/2007-vw
10 jaar oud, onder de €100.- single cask, cask strength én goede kwaliteit.
Ben ook wel bereid te helpen mocht er wat gedaan moeten worden.
Bij Van Wees meer kans & keuze denk ik. Zij kunnen dan ook distributie doen, heb je ook geen problemen met belastingdienst en evt slijtersvergunning.
Deze bijvoorbeeld;
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 19/2007-vw
10 jaar oud, onder de €100.- single cask, cask strength én goede kwaliteit.
Ben ook wel bereid te helpen mocht er wat gedaan moeten worden.
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe
Glenlivet & 1st Fill Sherry...
Kan ik nog uitstappen

3 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe
edwinedje schreef:
Kan ik nog uitstappen
+1 Glenlivet 'hoort' in een bourbonvat wat mij betreft.
0 x
Leuk initiatief.
Ik heb interesse.
100 euro max lijkt me prima. Voor een bijzondere fles ook al is die redelijk jong.
Mijn voorkeur geen "peated"whisky.
Whisky van zeg maar 10 jaar "peated" is niet mijn ding. Uitzonderingen ( Springbank) daargelaten.
Sherried whisky geen probleem.
Ik hoop en verwacht dat het een succes wordt.
Ik heb interesse.
100 euro max lijkt me prima. Voor een bijzondere fles ook al is die redelijk jong.
Mijn voorkeur geen "peated"whisky.
Whisky van zeg maar 10 jaar "peated" is niet mijn ding. Uitzonderingen ( Springbank) daargelaten.
Sherried whisky geen probleem.
Ik hoop en verwacht dat het een succes wordt.
0 x
HammerHead schreef:edwinedje schreef:
Kan ik nog uitstappen
+1 Glenlivet 'hoort' in een bourbonvat wat mij betreft.
ga weg joh, stelletje barbaren!!

lekker man sherried livet

4 x
- squaadgras
- Forum goeroe
Klapperende oren hier! Dit kan toch niet! En dat voor een moderator die respect en eenheid dient te bewaken
.

1 x
2 ∞ & →
- defeatless
- Moderator
edwinedje schreef:
Kan ik nog uitstappen
Doe mij jouw flesje maar. Op het Whiskyevent in Wageningen was deze binnen 20 min. uitverkocht. Gelukkig nog één fles kunnen meenemen, letterlijk 15 seconde later ging de laatste weg.
Echt een toppertje
Maar we wijken af.
Voorkeur heb ik niet, wel lijkt me inderdaad een NL whisky een goede zet. Of anders via een importeur wat regelen. Bresser en Timmer hebben ook wel eens iets voor zichzelf, Jock was/is lid van het forum en ook Norbert werkt via hun. De mensen van WIN heb ik persoonlijk ook redelijk hoog zitten en die vinden zoiets organiseren ook best leuk, dan krijg je wel een whisky van een kleinschaligere distillery.
Anyhow, het wiel zelf uitvinden is misschien niet zo handig, dat kan je net zo goed laten doen.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe
Helemaal gelijk Alex. Er zijn nog wat alternatieven ook, dus ik ga er vrolijk mee aan de slag.
Echter: nog met potlood, want het aantal personen met interesse is leuk, maar nog niet voldoende om een vat leeg te trekken. Dan maar een goede fles scoren waarbij mensen al van tevoren meerdere flessen willen bestellen (we gaan nl niet voorfinancieren).
Echter: nog met potlood, want het aantal personen met interesse is leuk, maar nog niet voldoende om een vat leeg te trekken. Dan maar een goede fles scoren waarbij mensen al van tevoren meerdere flessen willen bestellen (we gaan nl niet voorfinancieren).
0 x
Affirmanti incumbit probatio
caskstrength schreef: ... ik ga er vrolijk mee aan de slag.
Echter: nog met potlood, want het aantal personen met interesse is leuk, maar nog niet voldoende om een vat leeg te trekken.
Dat is inderdaad wel een serieus punt, als je kijkt naar hoeveel mensen hier écht actief zijn, iets hebben met het forum en dus ook zo'n eigen botteling wel iets speciaals vinden... En dan óók nog eens een aantal met vrij specifieke voorwaarden (smaakprofiel, maximum prijs) om wel of niet mee te doen, dan wordt het nog een hele uitdaging om voldoende gegadigden bij elkaar te krijgen.
Misschien is het dan een idee om toch een soort van eenmalig vatencollectiefje te starten (maar dan voor een vat dat al klaar is om gebotteld te worden), zodat mensen ook voor meerdere flessen kunnen intekenen. Al streeft dat misschien wel weer het oorspronkelijke doel voorbij dan.
0 x
Terug naar “Festiviteiten, evenementen en proeverijen (NaT) agenda en aankondigingen”