Scapa 14yo - één van de leuke verjaardagscadeautjes van de afgelopen jaren
Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb zojuist een glas ingeschonken van een whisky die ik al een tijd niet had gedronken.
0 x
-
Bruich-lad
- Actief lid

Vandaag de grote zending binnengehad. Vooral nog aan het snuffelen, maar nu ook een glaasje naast me. Een paar notities voor ik misschien serieuzer ga 'scoren'.
1. Glenlivet 12yo 40%
Overall: Prima basismalt, geen heel opvallende smaken, maar goed fris met wat fruit. Het droge vind ik zelf niet storend. Voorlopig 80 punten.
2. GlenDronach 'the original' 12yo 43%
Overall: Wel heel veel sherry, maar vol overtuiging gebracht. Het alcoholische bij een slok is het voornaamste punt dat hem net achterhoudt bij de grote broer (de 15yo revival). Voorlopig 84 pu... nee 85 met deze nagloed.
3. Ardmore 'Traditional Cask Peated' 46%
Overall: Een beetje dubbel, de combinatie van het zoete en de rook is heel apart en hij is daardoor zeker de moeite waard, maar ook wat... nou ja, apart dus. Wat meer geur en finish zou hem ook verbeteren.
Voorlopig 83 punten.
Tot slot nog een heel klein beetje van de Isle of Jura superstition, maar minder uitgebreid. Als eerste indruk zeker niet de beste van de vier.
1. Glenlivet 12yo 40%
Overall: Prima basismalt, geen heel opvallende smaken, maar goed fris met wat fruit. Het droge vind ik zelf niet storend. Voorlopig 80 punten.
2. GlenDronach 'the original' 12yo 43%
Overall: Wel heel veel sherry, maar vol overtuiging gebracht. Het alcoholische bij een slok is het voornaamste punt dat hem net achterhoudt bij de grote broer (de 15yo revival). Voorlopig 84 pu... nee 85 met deze nagloed.
3. Ardmore 'Traditional Cask Peated' 46%
Overall: Een beetje dubbel, de combinatie van het zoete en de rook is heel apart en hij is daardoor zeker de moeite waard, maar ook wat... nou ja, apart dus. Wat meer geur en finish zou hem ook verbeteren.
Voorlopig 83 punten.
Tot slot nog een heel klein beetje van de Isle of Jura superstition, maar minder uitgebreid. Als eerste indruk zeker niet de beste van de vier.
Laatst gewijzigd door Piet op 11 Mei 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links geplaatst
Reden: links geplaatst
0 x
Isle of Arran Robert Burns edition, erg lekkere zomer dram. Talisker 10y, Zaterdag voor het eerst opengemaakt en bevalt me erg goed! Afsluiter Ardbeg 10 

0 x
Ben nu aan mijn voorlaatste
Glenlivet 18 jaar bezig. 
Glenlivet 18 jaar bezig. 
0 x
Een sample van een heavily peated Caperdonich, van de SMoS op 58,5%.
Deze: http://www.whiskynotes.be/2009/caperdon ... ly-peated/
Ik word wel vrindjes met hem... (of is whisky vrouweliijk?).
Deze: http://www.whiskynotes.be/2009/caperdon ... ly-peated/
Ik word wel vrindjes met hem... (of is whisky vrouweliijk?).
Laatst gewijzigd door jpvdw op 12 Mei 2011, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik blijf het houden bij 14-jarigen - Oban 14 wel te verstaan...
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Bezig met een jonge whisky ( 8 jaar oud )......
maar wel een turfmonstertje
: Port Charlotte PC8 
maar wel een turfmonstertje
: Port Charlotte PC8 
0 x
Ik heb nog wat over van de Bowmore legend, denk dat ik daar maar wat van inschenk... 

0 x
Een Highland Park 12 yo , bijna ten einde.
Maak hem dit weekend maar op.
Maak hem dit weekend maar op.
0 x
Goldlys 1994 Single Cask Limousin 1994-2009 55 %
0 x
Gisteravond eerst een Ardmore Traditional Cask 46%, daarna een Bowmore "Darkest" 15yo 43% (thanks wie-ook-alweer?!
)
)
0 x
Tamdhu 2004 vW - 60.2% - Vintage 29.06.2004 - Bottled 08.03.2011 - First Fill Sherrybut - Cask 5440 - 625 Bottles
Werkelijk 'n fantastische whisky voor ................€ 39,- Zeer aanbevelenswaardig. Echter, ik zie dat deze al op is bij whiskysite.nl
Tja, wat goed is komt(gaat) snel!
Had dus gelijk 'n doos moeten kopen
Werkelijk 'n fantastische whisky voor ................€ 39,- Zeer aanbevelenswaardig. Echter, ik zie dat deze al op is bij whiskysite.nl

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Gisteren was het een Karuizawa 1986 cask 7387, maar die viel een beetje tegen. Ik geef toe dat ik kort ervoor wat gegeten had en hoogstwaarschijnlijk heeft dat mijn smaak beïnvloed, maar de neus (en met mijn neus is er niets mis) viel op door lijmgeur en zwavel. Net alsof je een lucifer wil aansteken zonder dat die in brand schiet. Niet echt aangenaam.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 13 Mei 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
I_SPEY schreef:Tamdhu 2004 vW - 60.2% - Vintage 29.06.2004 - Bottled 08.03.2011 - First Fill Sherrybut - Cask 5440 - 625 Bottles
hier en daar nog wel te krijgen, hoor.
0 x
gadeweerd schreef:I_SPEY schreef:Tamdhu 2004 vW - 60.2% - Vintage 29.06.2004 - Bottled 08.03.2011 - First Fill Sherrybut - Cask 5440 - 625 Bottles
hier en daar nog wel te krijgen, hoor.
Ongetwijfeld!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”