Waarom het whisky forum en niet het whisk(e)y forum?

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.
pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Waarom het whisky forum en niet het whisk(e)y forum?

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 06 Mei 2011, 15:58

Misschien een domme vraag, maar waarom heet het het whisky forum en niet het whisk(e)y forum? Het gaat hier immers over alle whisk(e)y's en niet alleen over Schotse en Canadese.

Het viel me nu net pas op en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden, dus als iemand die weet :hoera
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 06 Mei 2011, 18:42

pyro-tukker schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom heet het het whisky forum en niet het whisk(e)y forum? Het gaat hier immers over alle whisk(e)y's en niet alleen over Schotse en Canadese.

Het viel me nu net pas op en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden, dus als iemand die weet :hoera

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden ;)

Ja, Michiel, ik denk dat Piet dat gedaan heeft, omdat het merendeel van de leden schotse(en amerikaanse) whiskies drinken en er 'n kleiner deel is, dat voor de ierse whiskies(en canadese!) heeft gekozen!
Een andere uitleg zou ik er niet aan kunnen geven :)

René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: Waarom het whisky forum en niet het whisk(e)y forum?

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Mei 2011, 19:55

pyro-tukker schreef:Misschien een domme vraag, maar waarom heet het het whisky forum en niet het whisk(e)y forum? Het gaat hier immers over alle whisk(e)y's en niet alleen over Schotse en Canadese.

Michiel, de verklaring van René is plausibel en een deel van het antwoord. Een ander deel is technischer van aard :Tongue
Het ligt deels namelijk nog veel pragmatischer 8-)

1. Je kunt in een domeinnaam maar enkele leestekens gebruiken, waar het haakje niet bij hoort. Het is namelijk handig en verstandig (vindbaarheid) om de domeinnaam gelijk te maken of zo dicht mogelijk in de buurt van de site-naam.
  2. Als je als forum-naam "Whisk(e)y forum" zou gebruiken dan haalt de zoekmachine de tekens weg en maakt daarvan altijd "whiskey forum", dus dan zou, excuseer mij, het meest belangrijke woord, namelijk "whisky" niet gebruikt en dus niet gevonden worden en zou het voor zoekmachines impliciet "hetwhiskeyforum" zijn
  3. Hoewel "Het" goed is vanuit marketing perspectief, per slot een veelzeggend persoonlijk voornaamwoord, is het noodgedwongen ontstaan omdat het domein "whiskyforum.nl" al heel lang gekaapt is voor winstbejag. Het leek beter om dan "hetwhiskyforum.nl" te gebruiken dan b.v "whiskeyforum.nl" dat nog wel beschikbaar is.

Dit even los van het feit dat een woord geschreven als Whisk(e)y natuurlijk niet echt chique staat en het ook toeval is dat het zo uit komt. De echte Bourbon liefhebber mist dat misschien ook in de naam.

P.s. Dit onderwerp wordt later verplaats naar de rubriek "Suggesties ter verbetering van de website en het forum" zodat het voor het nageslacht bewaard blijft.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 06 Mei 2011, 21:48

De generieke term is Whisky, dus ALS je in zijn algemeenheid over Whisky praat, is de spelling zonder "e".
Onze site kan echt bereikt worden via http://www.thewhiskycouple.com en www.thewhiskeycouple.com.
T be on THE safe Side 8-)
0 x

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 07 Mei 2011, 16:00

Oké, dus eigenlijk is de hoofdreden gewoon de indexering van google. Dit moest ik met mijn kennis van informatica eigenlijk zelf al bedacht hebben :$

Ik denk dat dit ook de beste keuze is, want over het algemeen schrijven mensen vaker zonder 'e' dan met een 'e'.

Overigens ik heb even bij whiskyforum gekeken en die domeinnaam is in handen van zo'n kerel die iets met project-bouw doet, dus dat is inderdaad zo'n gierigaard die met domeinnamen wat probeert bij te verdienen. Jammer, want whiskyforum klinkt wel beter, maar ik kan me voorstellen dat je geen honderden euro's gaat neerleggen voor alleen de domein naam.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Mei 2011, 21:08

pyro-tukker schreef:...maar ik kan me voorstellen dat je geen honderden euro's gaat neerleggen voor alleen de domein naam.

Vooral ook omdat het forum liefhebberij is. Het idee van sponsors is pas een klein jaar na aanvang ontstaan en is een manier om de (technische) kosten te dekken.

Los van het feit dat het vaker om een paar duizend dan een paar honderd €uro gaat heb ik geen idee hoeveel het betreffende domein zou moeten kosten. In dit soort zaken word ik vaak gehinderd door mijn principes waarvan er een is niet in dit soort handel mee te gaan.
Er zouden dan toch wel zeer dringende zakelijke belangen bij betrokken moeten zijn zou ik daarvoor buigen. Als pragmaticus zijnde begrijp ik ook dat er per slot wel een goede reden zou kunnen zijn om "te buigen"... en de principes overboord te gooien. Maar niet nu en niet hiervoor :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”