Zo dat was mijn eerste kennismaking met grains!
Ik moet zeggen dat dit verreweg van een vervelende is.
Het is voor de eerste keer dat ik uitgebreide tastingnotes heb gemaakt en moet zeggen dat het de hobby nog leuker maakt
heb de dram's minimaal 1,5uur laten staan en tussentijds veel zitten snuffelen dit zijn dan de uiteindelijke bevindingen.
Invergordon 1973 SB:
neus:
koffie en chocola wat het gevoel van een wiener melange in me opkomt
na wat meer walsen komen ook zoete tonen binnen wat me doet denken aan me oma's cake.
Smaak:
Zoet met nootjes, na de tweede keer proeven denk ik aan marsepijn.
Waarschijnlijk zal ik dan de eerste keer amandeltjes geproefd hebben. Blijf de smaak toch lastig te omschrijven vind het in het algemeen zoet.
zoiets als een slechte stereo installatie waarbij je de instrumenten niet afzonderlijk van elkaar kan waarnemen maar meer een waas van geluid is.
Afdronk:
een prikkelig mondgevoel waarbij de koffie weer terug komt.
blijft eventjes hangen en laat met toch eventjes verrast.
Invergordon 1974 DL:
Neus:
Een heerlijk romig zoete geur, brioche brood met op de achtergrond wat specerijen die ik niet kan thuisbrengen.
Smaak:
Het romige van in de neus komt ook terug in de smaak, hoewel ik geen chocola proef komt er toch praline in me op
verder heb ik het zelfde als het stereo verhaal van hierboven (overigens heb ik dat bijna altijd)
Afdronk:
ik blijf zitten met een mooi vettig en zoet mondgevoel welke ik uitstekend vind passen bij deze dram.
Duidelijke winnaar voor mij is de 1974 DL het romige bevalt me wel en de neus/smaak/afdronk was wat mij betreft beter in balans.
Heb nog twee halve drams staan en dat is een erg fijn vooruitzicht