Alleen spijtig dat ze niet verzenden buiten Oostenrijk
http://potstill.org/shop/index.php?star ... erID#plist
Bram84 schreef:Het kan dus ook aan 79€ (LB 2007)
Alleen spijtig dat ze niet verzenden buiten Oostenrijk![]()
http://potstill.org/shop/index.php?star ... erID#plist
Opeth83 schreef:Is hij overleden die whisky dat er een kruis naast staat?
Opeth83 schreef:Maar 79 is de normale prijs, de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
dcw schreef:Opeth83 schreef:Is hij overleden die whisky dat er een kruis naast staat?
Als je er met je muis over zweeft vertelt ie mooi dat het 1 fles per klant isOpeth83 schreef:Maar 79 is de normale prijs, de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
Goeie marchand zou mijn grootmoeder gezegd hebben.
't Is niet leuk voor de mensen die de whisky willen opdrinken, maar gezien de populariteit van Springbank geraakt hij er wellicht bijna even gemakkelijk van af dan wanneer ie een kleinere marge zou nemen.

MisterMonkeyDonkey schreef:In Belgie liggen de prijzen ook een stuk hoger dan in NL hoor. De LB a 79euro is hier ook een utopie, circa 100euro is de prijs. En die stoute importeur..., al die shops die 135-150euro vragen, naaien hun klanten nog feller!

Oh ja? Ik heb vorig jaar 90 euro betaald voor de 11 jarige; nauwelijks meer dan de adviesprijs van Springbank zelf.Opeth83 schreef:...de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.
Oh ja? Ik heb vorig jaar 90 euro betaald voor de 11 jarige; nauwelijks meer dan de adviesprijs van Springbank zelf.Reichenbach schreef:Opeth83 schreef:...de importeur in Nederland is een mafketel die overal 30% bovenop doet wat Springbank heet.

whisky4wood schreef:Beste allen, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar zit er bijvoorbeeld smaakverschil tussen de 15yo SB nieuwe verpakking of 15yo SB oude verpakking? Ik ga eigenlijk automatisch voor "oude" verpakking. Ze zijn beide 46% dus daar zal het niet aan liggen en ik heb de nieuwe nog nooit geproefd..

Het wisselt ook wel een beetje per batch, ook voor de tienjarige. Het blijft ambachtelijk handwerk.Pellie schreef:. Ik kan me niet voorstellen dat de nieuwe ineens veel beter is dan de oudere, maar wie weet......!
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten